کد خبر: ۱۵۲۰۹۲
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۱ - ۲۲ دی ۱۴۰۰
استاندار فارس در گفتگوی اختصاصی با شیرازه خبر داد:

راه اندازی مجدد شورای فضای مجازی استان فارس تا پایان دی ماه/ رفع آسیب های اجتماعی استان با تشکیل «قرارگاه اجتماعی» در دستور کار قرار می گیرد

ایمانیه با بیان اینکه متاسفانه در استان فارس قرارگاه شورای فضای مجازی تقریبا حالت تعطیل پیدا کرده بود، اظهار کرد: اخیرا در حال جستجوی قدرت های این فضا هستیم تا از نیروهای ارزشی استان استفاده کرده و قبل از پایان دی ماه این جلسه تشکیل گردد تا سیاستگذاری های کلانی که از قبل اندیشیده شده را توسط این قرارگاه اجرا کنیم.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، گسترش فزاینده فناوری‌های اطلاعاتی و ارتباطاتی به‌ویژه شبکهٔ جهانی اینترنت و آثار چشمگیر آن در ابعاد زندگی فردی و اجتماعی و لزوم سرمایه‌گذاری وسیع و هدفمند در جهت بهره‌گیری حداکثری از فرصت‌های ناشی از آن در جهت پیشرفت همه‌ جانبهٔ کشور و ارائه خدمات گسترده و مفید به قشرها گوناگون مردم و همچنین ضرورت برنامه‌ریزی و هماهنگی مستمر به منظور صیانت از آسیب‌های ناشی از آن اقتضا می‌کند که نقطهٔ کانونی متمرکزی برای سیاست‌گذاری و تصمیم‌گیری و هماهنگی در فضای مجازی کشور به وجود آید. به این مناسبت رهبر معظم انقلاب در 17 اسفند 1390دستور تشکیل شورای عالی فضای مجازی کشور با اختیارات کافی به ریاستِ رئیس‌جمهور را صادر و تاکید نمودند لازم است به کلیهٔ مصوبات آن ترتیب اثر قانونی داده شود.

در همین راستا به استانها نیز ابلاغ شد که هر کدام،یک شورای فضای مجازی با اعضا مشخص تشکیل دهند تا معضلات و مشکلات مربوط به این فضا و همچنین تهدید و فرصتها بررسی گردد.

متاسفانه در چند سال اخیر آنگونه که باید و شاید به این شورا توجهی نشد به گونه ای که تقریبا رو به تعطیلی گذاشت، اما در دولت جدید به دستور آیت الله رئیسی رئیس جمهور کشور این شورا مجدد فعال و شروع به کار کرد.

پایگاه تحلیلی خبری شیرازه، به منظور اطلاع از روند کار این شورا و اینکه آیا تا کنون در استان فعال شده یا خیر به سراغ استاندار فارس رفته است.

محمد هادی ایمانیه فضای مجازی را یک فرصت و هم تهدید تلقی کرد و گفت: اگر نیروهای خودی و انقلابی از فرصت پیش آمده به درستی استفاده کنند به نظر بنده فرصتها بیش از تهدیدها است ولی اگر از فرصت پیش آمده نتوان به درستی بهره برد قطعا تهدیدها بر فرصتها برتری پیدا کرده و نسل جوان و نوجوان ما را تهدید می‌کند و باعث خطرات فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و امنیتی فراوانی می‌گردد.

وی افزود: پس اگر به صورت جدی به گلایه های مکرر رهبر مقام معظم انقلاب توجه کنیم که فرمودند:«به اندازه کافی به فضای مجازی اهمیت داده نمی‌شود،» پس تشکیل قرارگاه فضای مجازی یک اقدام لازم و ضروری هم برای کشور و هم برای استان است.

ایمانیه با بیان اینکه متاسفانه در استان فارس این قرارگاه تقریبا حالت تعطیل پیدا کرده بود، اظهار کرد: اخیرا در حال جستجوی قدرهای این فضا هستیم تا از نیروهای ارزشی استان استفاده کرده و تا قبل از پایان دی ماه این جلسه تشکیل گردد تا سیاستگذاری های کلانی که فکر کردیم از قبل اندیشیده شده را توسط این قرارگاه اجرا کنیم.

استاندار فارس در پاسخ به این سوال که پس از ساماندهی فضای مجازی در استان، اولویت برنامه های شما در خصوص آسیبهای اجتماعی چیست ؟ گفت:ما پنج آسیب اجتماعی جدی را در استان شناسایی کردیم که رسیدگی به آنها در اولویت برنامه های کاری ما است.

 نماینده عالی دولت در فارس اعتیاد را مهم ترین و یکی از آسیب های جدی و ریشه ای دانست که اساس دیگر مشکلات جامعه است و در ادامه عنوان کرد: تاخیر در ازدواج و فرزندآوری، افزایش طلاق، کودکان خیابانی و سرقت مشکلاتی است که دست به دست هم داده و موجب دیگر معضلات جامعه شده اند اگر چه می توان هر کدام را جدا یا در کنار هم مد نظر قرار دهیم اما برای رفع این مشکلات نیاز به یک همت جمعی است.

 ایمانیه با اشاره به اینکه با همکاری و تاکید آیت الله دژکام نماینده ولی فقیه در فارس، قرار استان بر این است که به جز شورای فرهنگ عمومی که مسائل کلان فرهنگ عمومی و سند فرهنگی استان را پیگیری و اجرا میکند، تشکیل قرارگاه اجتماعی را در دستور کار قرار دهیم که امید است با همکاری نهادهای دخیل در مباحث اجتماعی این قرار گاه به زودی تشکیل گردد.

انتهای پیام/س


نظرات بینندگان