کد خبر: ۱۵۲۱۰۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۷ - ۲۲ دی ۱۴۰۰

اهدا ۲۲۸ کلیه به بیماران نیازمند توسط استان فارسی ها

مدیرعامل انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی فارس از اهدای ۲۲۸ کلیه در استان خبر داد.
به گزارش سرویس سلامت شیرازه، عبد الحمید کشاورز گفت: پارسال ۳۶۵ پیوند کلیه از مرگ مغزی در فارس داشته ایم این میزان تا پایان آذرماه امسال به ۲۳۲ مورد رسیده که ۲۲۸ اهد‌ا از بیمار مرگ مغزی بوده است.

مدیرعامل انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی فارس گفت: یکی از راه‌های درمان بیماران دیالیزی پیوند است و با این عمل کیفیت زندگی آن‌ها بهتر می‌شود اگر چه باز هم باید تا پایان عمر دارو بخورند، اما مشکلات زجرآور ناشی از دیالیز و این بیماری دست از سر آن‌ها بر می‌دارد.

وی افزود: ما اگر بتوانیم بحث اهد‌ای عضو را فرهنگسازی کنیم و این فرهنگ را به یک رفتار تبدیل کنیم مشکلات بسیاری از بیماران در نوبت پیوند حل می‌شود.

عضو هیأت مدیره انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی کشور گفت: مردم می‌توانند در هر شغل و منصبی به عنوان سفیران اهد‌ای عضو با انجمن حمایت از بیماران کلیوی همکاری کنند تا اهد‌ای عضو به یک فرهنگ تبدیل شود.

کشاورز با بیان این که یک فرد مرگ مغزی می‌تواند جان ۸ نفر را نجات دهد، گفت: ما نیازمند مساعدت، همکاری و همراهی همه اقشار جامعه به منظور فرهنگسازی در این زمینه هستیم.

وی گفت: هم اکنون ۲ هزار و ۲۲۸ بیمار دیالیزی در سطح استان داریم که بسیاری از آن‌ها چشم انتظار پیوند کلیه اند.

کشاورز با بیان این که فارس در آمار رضایت به اهد‌ای عضو از خیلی از استان‌ها جلوتر است، گفت: کسی که مرگ مغزی می‌شود دیگر احتمال برگشت او به زندگی وجود ندارد و مرگ مغزی با کما فرق دارد. البته فرد دچار مرگ مغزی حتی اگر کارت اهدا داشته باشد، رضایت اولیای دم به منظور اهد‌ای عضو حتما باید وجود داشته باشد.

قرنیه، چشم، پوست، مغز قلب، کلیه، کبد و استخوان از جمله اعضا و بافت‌های قابل اهدا از فرد دچار مرگ مغزی است.

انتهای پیام/ ف
برچسب ها: فارس ، اهدا ، اهدا عضو ، کلیه
نظرات بینندگان