کد خبر: ۱۵۲۱۱۱
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۸ - ۲۲ دی ۱۴۰۰

دولت باید بدون آسیب به زندگی مردم ارز ترجیحی را حذف کند

­رئیس کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ گفت: دولت هنوز نتوانسته به مجلس ثابت کند که بدون آسیب به زندگی مردم، می‌تواند ارز ترجیحی را حذف کند.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه،حمید رضاحاجی بابایی با اشاره به جلسات روز‌های اخیر کمیسیون تلفیق با مقامات و مسئولان دولتی در خصوص نحوه حذف ارز ترجیحی در بودجه سال آینده، تصریح کرد: خط قرمز مجلس معیشت مردم است و از دولت خواسته‌ایم درباره ارز ترجیحی به مجلس گزارش بدهد.

وی افزود: در این زمینه دولت باید چند نکته را رعایت کند؛ اول اینکه برای مجلس کاملا محرز شود که دولت قدرت اجرای این برنامه را دارد و دوم اینکه که در اجرا، به مردم آسیب نمی‌رسد.

رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۱ گفت: باید ارز ترجیحی روزی حذف شود، از طرفی وضع معیشت مردم خوب نیست و دچار بیماری معیشتی هستیم، این‌ها واضح است و لذا کسی نباید این دو مسئله را توضیح دهد، اما دولت باید بگوید آیا می‌تواند عمل جراحی را به نحوی انجام دهد که این بیمار رو به بهبود برود و به کما نرود یا نه؟ دولت هنوز نتوانسته این را به مجلس ثابت کند.

حاجی بابایی خاطرنشان کرد: اگر به این نتیجه برسیم که دولت قادر است بدون آسیب زدن به زندگی مردم این گام را بردارد، مجلس حتما کمک می‌کند، اما اگر جز این باشد خیر.

انتهای پیام/
منبع:خبرگذاری صداوسیما
نظرات بینندگان