کد خبر: ۱۵۲۱۲۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۰ - ۲۴ دی ۱۴۰۰
استاندار فارس مطرح کرد:

اشتغال و درآمد پایدار برای مددجویان زندان‌ها لازم است

ایمانیه گفت: ایجاد اشتغال برای مددجویان زندان‌ها می‌تواند مسیر بازگشت به خلاف را مسدود کند.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، محمد هادی ایمانیه امروز در دیدار با اعضا انجمن حمایت از زندانیان، گفت: در اجرای روش‌های حمایتی از زندانیان باید بگونه‌ای عمل شود که به جای کمک‌های مالی مقطعی، ایجاد اشتغال و درآمد پایدار برای آن‌ها تامین شود.

وی با بیان که در حمایت از زندانیان با توجه به شرایط آن‌ها با سه گروه مواجه هستیم، گفت: در گروه نخست می‌توانیم با حمایت مالی از بدهکاران و محکومان مالی از ورود آن‌ها به زندان‌ها جلوگیری کنیم همچنین برای گروه دوم که در زندان محکومیت خود را سپری می‌کنند، از طریق کمک‌های نقدی تلاش کنیم سریعتر از زندان آزاد شوند و در گروه سوم که به دلیل نوع جرم در زندان محکومیت خود را سپری می‌کنند شرایط را برای اشتغال خانواده آن‌ها فراهم کنیم تا از نظر معیشتی در تنگنا قرار نگیرند.

استاندار فارس با تاکید بر این که اشتغال و داشتن صندوق حمایتی از این مددجویان باید رویکرد اصلی در حمایت از زندانیان باشد پیشنهاد داد که با در اختیار قرار دادن برخی از ظرفیت‌ها به زندانیان برای آن‌ها اشتغال ایجاد کرد.

بنابه گفته ایمانیه، در کنار اشتغال، باید به منابع مالی جاری انجمن حمایت از زندانیان توجه شود؛ انجمن حمایت از زندانیان باید با تامین مالی جاری و مستمر به خودکفایی برسد و با افزایش تعداد آزادی زندانیان جرایم مالی نقش موثر خود را ایفا کند.

انتهای پیام/ح

نظرات بینندگان