کد خبر: ۱۵۲۱۳۷
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۶ - ۲۴ دی ۱۴۰۰

ساواته کاران رزمی فارس در آسیا طلایی شدند

علی جمالی و سید علی هاشمی ساواته کاران (بوکس فرانسوی) فارس در رقابت های آسیایی ۲۰۲۲ که درکشور بنگلادش برگزار شد ۲ نشان طلا را برگردن آویختند.
به گزارش سرویس ورزشی شیرازه، نایب رییس کمیته ورزش رزمی ساواته فارس گفت: در این رقابت ها که روزهای ۲۱ تا ۲۳ دیماه در شهر داکا پایتخت بنگلادش و در رده سنی امید برگزار شد ۱۶ کشور شرکت داشتند.

پریا حیدری ادامه داد: علی جمالی که در وزن منهای ۷۰ کیلوگرم به روی رینگ رفته بود در یک مبارزه سخت همه حریفان را از پیش رو برداشت و با اقتدار به مدال طلا رسید و افتخاری بزرگ برای کشورمان و فارس به ارمغان آورد.

وی اضافه کرد: همچنین سید علی هاشمی در وزن  منهای ۷۵ کیلو گرم به روی رینگ رفت و همه حریفان را شکست داد و به مدال طلای ارزشمند این پیکارها رسید تا افتخاری دیگر برای فارس و ایران به دنبال داشته باشد.

حیدری گفت: این ۲ورزشکار فارسی از سال ۲۰۱۹ در ترکیب تیم ملی جوانان حضور داشتند و در سال ۲۰۲۲ هم به رده سنی امیدها پیوستند.

همچنین وحید سنایی از شیراز که سرمربی تیم ملی جوانان  و نوجوانان نیز هست در این پیکارها مربی ورزشکاران فارس هم بود.

وی گفت: تیم ملی امید ایران دراین پیکارها موفق به کسب چهار نشان طلا و یک برنز شد.

تیم ملی ساواته ایران در این رقابت ها در رده های سنی نوجوانان، جوانان، امید  و بزرگسال شرکت کرده است.

رشته ساواته چیست 

 رشته ساواته یک هنر رزمی است که به آن بوکس فرانسوی هم گفته می شود و ورزشکاران در رینگ بوکس با استفاده از دستکش و ضربات دست و پا به مبارزه می پردازند و این رشته بیش از ۳۰۰ سال قدمت دارد و زیر نظر فدراسیون جهانی است.

این رشته از سال ۸۷ در فارس شروع به کار کرد و طی این مدت وحید سنایی، علی جمالی و سید علی هاشمی موفق شده اند مدال طلای آسیا را کسب کنند و همچنین  ورزشکار دیگری از این استان در مسابقات جهانی جوانان در سال ۲۰۱۹ یک مدال برنز بدست آورده است.

انتهای پیام/ح

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان