کد خبر: ۱۵۲۱۸۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۰ - ۲۶ دی ۱۴۰۰
در نشست مشترک با مسوولان دستگاههای اجرایی انجام شد:

تاکید نماینده شیراز و زرقان بر حل مشکلات بازار وکیل/ تخریب بازارهای سنتی، زیبنده شهر شیراز نیست

در نشست مشترکی که عزیزی با مسوولان دستگاههای جهت حل مشکلات بازار وکیل شیراز برگزار کرد، بر حفظ بازارهای سنتی شیراز تاکید شد.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، ابراهیم عزیزی نماینده مردم شهرستانهای شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی، در نشست مشترکی که با مسوولان دستگاههای اجرایی جهت حل مشکلات بازار وکیل شیراز برگزار شد، با تاکید بر حفظ بازارهای سنتی شیراز گفت: فرهنگ غنی ایرانی اسلامی، ارتباط بازار و مسجد و دیگر مناسبات فرهنگی در بازار های سنتی کاملا محسوس است و حفظ این بازارها در واقع حفظ فرهنگ و معماری اصیل کشور می باشد.

وی با بیان اینکه باید مشکلات بازار را در عرصه های مختلف با هم افزایی همه دستگاهها حل کرد، افزود: واقعاً حیف است که این بازارها مورد کم مهری قرار گیرند؛ بازارهایی که هنوز در آن زندگی جریان داشته و داد و ستد انجام می شود.

عزیزی در ادامه عنوان کرد: این که ما شاهد تخریب بازارهای سنتی باشیم و هر روز بخشی از آن به دلیل عدم رسیدگی از بین برود، زیبنده شهر شیراز نیست، در حالی که می توان با کمک همدیگر نواقص و کاستی های این مکان ها را حل و فصل کرد.

در ادامه این نشست پس از بحث و تبادل نظر پیرامون مشکلات بازار، مقرر شد یک تیم مشترک از شهرداری منطقه، میراث فرهنگی، مخابرات، گاز، برق و نمایندگان بازار تشکیل تا از کانال تاسیساتی مشترک موجود در کف بازار بازدید نموده و مواردی که نیاز به اصلاح دارد را مشخص نمایند.همچنین مقرر شد اداره مخابرات یک تیم فنی به بازار اعزام کند تا نسبت به بررسی مشکلات سیم های مخابراتی و ساماندهی و انتقال آن به کانال تاسیسات مشترک اقدام نماید.

در این نشست همچنین قرار شد تا ۱۵بهمن ماه شهرداری با همکاری میراث فرهنگی و سایر دستگاههای مرتبط طرح اجرایی و اصلاحی محور چاپارخانه تاورودی بازار وکیل(بست شهید فروردین) را تهیه و در نشستی مورد بررسی کارشناسی قرار دهند، همچنین در خصوص زمین پشت بازار وکیل که در مجاورت مسجد حاج غنی قرار دارد، مقرر شد کمیسیون عمران شورای شهر تعیین تکلیف کند،اداره اوقاف نیز باید نسبت به تامین ۵۰درصد هزینه سالانه پخت غذا برای فقرا در مسجد حاج غنی را تقبل نماید.

انتهای پیام/س

نظرات بینندگان