کد خبر: ۱۵۲۲۰۴
تاریخ انتشار: ۲۳:۳۰ - ۲۶ دی ۱۴۰۰
در جلسه این هفته شورای شهر شیراز مطرح شد:

اجرای پروژه دور برگردان های غیر همسطح چمران - نیایش در دستور کار شهرداری/ رای اعضای شورای شهر شیراز به ساماندهی معتادان شیرازی

سی و هفتمین جلسه صحن علنی شورای شهر شیراز در حالی برگزار شد که ۱۹دستور کار مورد بررسی قرار گرفت که می توان مهم ترین آن را الزام شهرداری به اجرای پروژه دوربرگردان های غیر همسطح چمران - نیایش، تخصیص اعتبار مناسب برای نگهداری و درمان ۱۰۰۰نفر معتاد متجاهر متکدی و غیرمتکدی در مراکز مورد تأیید سازمان بهزیستی استان فارس و افزایش حقوق رانندگان استیجاری دانست.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، سی و هفتمین جلسه شورای شهر شیراز در حالی برگزار شد که  از ۱۹دستور کار جلسه علنی قرار گرفت. این هفته نیز ۳دستور  ایرادهای فرمانداری به برخی مصوبات قبلی شورا همراه بود از جمله مصوبه هایی  مهم در این جلسه در خصوص " الزام شهرداري به اصلاح آيين نامه ساماندهي دكل ها ،آنتن ها و ايستگاههاي مخابراتي در شهر شيراز، الزام شهرداری به اجرای ماده 2 قانون نوسازی و عمران شهری و پیاده سازی عملیات تحویل قبوض عوارض نوسازی و عمران  شهری درب منازل شهرداری"، اصلاح مصوبات  دستور العمل اجرایی نحوه تاسیس و بهره برداری شرکتهای خصوصی و مصوبه تعاونی حمل و نقل مسافر درون شهری شیراز" که پس از بحث و بررسی پیرامون این مصوبات تصمیم گیری شد.

 " هزینه خدمات باغات واقع در حریم شهرداری های مناطق۳،۶و۱۰از دیگر دستورات این جلسه بود که پس از بحث و گفت وگو با چراغ مثبت شورای شهر همراه شد که البته این مصوبه  به "هزینه خدمات کلیه باغات واقع در حریم شهر شیراز به استثنای  حوزه استحفاظی باغات قصردشت" تغییر نام یافت.

لایحه  شهرداری شیراز، درباره اصلاح مصوبه  "عوارض ارزش افزوده از تغییر کاربری املاک"، دیگر دستور این جلسه بود که به تصویب رسید. 

اما دیگر دستور این جلسه نیز لایحه دیگری از جانب  شهرداری شیراز بود لایحه ای مبنی بر اصلاح مصوبه دیگری با موضوع " نحوه وصول قدرالسهم سرانه خدمات عمومی موضوع ماده 101 اصلاحی قانون شهرداری و قانون تعیین وضعیت املاک واقع در طرح های دولتی و شهرداری ها" که این لایحه  هم به تصویب رسید.

اصلاح  مصوبه "عوارض صدورپروانه ساختمانی باغات موضوع دستورالعمل اجرایی ماده 14 قانون زمین شهری"دیگر مصوبه این جلسه شورای شهر بود.

 اصلاح مصوبه  " آیین نامه نحوه محاسبه عوارض صدور پرروانه ساختمانی، عوارض تراکم ساختمانی، عوارض تجاری، عوارض ساختمان های غیر مسکونی"، دیگر دستور این جلسه بود که با موافقت اعضا همراه شد.

اما دیگر دستور این جلسه  لایحه ای مبنی بر اصلاح یکی مصوبات قبلی شورا  با موضوع " عوارض ناشی از خدمات و استفاده موقت از فضاهای روباز"بود که به تصویب رسید.

 لایحه عوارض ارزش افزوده ناشی از اجرای طرح های عمرانی و توسعه شهری از دیگر مصوبات این جلسه شورای شهر بود .

لایحه  درباره تخصیص اعتبار مناسب برای نگهداری و درمان یکهزار  معتاد متجاهر متکدی و غیرمتکدی در مراکز مورد تأیید سازمان بهزیستی دیگر دستور این جلسه بود که با چراغ سبز شورا همراه شد.

بر طبق این مصوبه به شهرداری اجازه داده شد نسبت به تخصیص اعتبار مناسب برای نگهداری و درمان 1000 نفر معتاد متجاهر متکدی و غیرمتکدی در مراکز مورد تأیید سازمان بهزیستی استان فارس به مدت سه ماه در سال جاری و به مبلغ بیش از ۳۷میلیارد و۶۹۶ میلیون ریال  از محل بودجه امسال  اقدام نماید البته قرار شد این  مبلغ صرفا جهت معتادان شیرازی هزینه گردد و‌ 60 درصد از مبالغ پرداختی شهرداری صرف راه اندازی و تجهیز مرکز کارآفرینی جهت بهبودیافتگان ناشی از مواد مخدر (درکنار مرکز ماده 16) شود.

طرح مشترک کمیسیون های عمران و حمل ونقل و ترافیک شورا، درخصوص الزام شهرداری به اجرای پروژه دوربرگردان های غیر همسطح چمران - نیایش، دیگر دستور این جلسه بود که به تصویب رسید بنابراین شهرداری شیراز مکلف است:
1- دوربرگردانهای غیر همسطح غربی و شرقی چمران - نیایش را اجرا نماید.
2- بودجه مورد نیاز پروژه را در بودجه سال 1401 پیش بینی نماید.
3- برنامه زمانبندی اجرای پروژه را به همراه زمان کلنگ زنی پروژه به صورت مکتوب ظرف مدت یک ماه به شورای اسلامی شهر ارائه نماید.
4- همزمان با اجرای دوربرگردان غیر همسطح غربی چمران نیایش ، به منظور تسهیل در هدایت ترافیک عبوری ،تعریض و بهسازی ضلع شمالی محور بزرگراه چمران در محدوده تعریفی و مورد نظر را انجام دهد.
5- مجوز مراجع قانونی جهت احداث دور برگردان را اخذ نماید. 

"افتتاح و بهره برداری پارک باغ ملی" یکی دیگر از طرح های مورد بررسی قرار گرفته بود که در نهایت شهرداری شیراز مکلف است جهت بهربرداری در ایام نوروز با توجه به موقعیت پارک باغ ملی، این پارک را نهایتاً در دهه دوم اسفند ماه افتتاح و به بهربرداری رساند.

طرح کمیسیون عمران شورا، درخصوص الزام شهرداری به تأمین محل استقرار کانون پرورش فکری (ساختمان شماره 1و2) یکی از مباحث مطرح شده بود که مقرر شد شهرداری شیراز ظرف مدت 2 هفته موضوع ساختمان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان (ساختمان شماره 1و2) را از نظر حقوقی تعیین تکلیف نموده و نتیجه را برای تصمیم نهایی به شورا منعکس نماید.

" افزایش حقوق رانندگان استیجاری" یکی از مباحث مطرح شده در این جلسه بود که در نهایت با رای اعضا، شهرداری شیرازمکلف شده در اسرع وقت لایحه ای به شورا ارائه دهد وطی ان لایحه بمیزان ۵۰در صد به حقوق این زحمت کشان اضافه گردد.

نام گذاری برخی از کوچه ها و خیابان ها آخرین دستور کار صحن علنی شوراییان بود که با رای اعضای حاضر، نامگذاری کوچه بی نام به شماره 20 خیابان حسینی منتهی به خیابان حضرتی معروف به کوچه علمدار به نام «علمدار» اصلاح نام خیابان شیخ علی ابیوردی1 و 2 و 3 به نام خیابان های «آیت ا... شیخ علی ابیوردی1»، «آیت ا... شیخ علی ابیوردی2» و «آیت ا... شیخ علی ابیوردی3» تغییر نام خیابان یاسمن حدفاصل بلوار علامه دهخدا و بلوار علامه امینی واقع در شهرک گلستان به نام خیابان «شهیدان محمد و مهدی اسدی» تغییرنام خیابان شهیدان اسدی واقع در دوکوهک حد فاصل دو خیابان آیت ا.. علوی و شهید مساوات به نام خیابان «شهدای دوکوهک»؛ نامگذاری میدان بی نام واقع در انتهای خیابان آزادگان و شهدای حج به نام «جنگلبانان»؛ نامگذاری خیابان بی نام حدفاصل خیابان لادن و خیابان امید واقع در گلدشت معالی آباد به طول 400 متر به نام خیابان«سردفتران» تصویب شد.

گفتنی است دو طرح شهردار شیراز در حوزه مالی در جلسه غیرعلنی با حضور تنها اعضای شورای شهر مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/ح

نظرات بینندگان