کد خبر: ۱۵۲۲۵۹
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۳ - ۳۰ دی ۱۴۰۰
آوای آرامش شیرازه:

والدین سهل گیر فرزندی پرتوقع و لوس تربیت می کند

آوای آرامش شیرازه، سلسله موارد دردودل‌ و مشاوره و تحلیل‌های مرکز مشاوره پلیس فارس است که تقدیم مخاطبان گرانقدر می‌شود.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، آوای آرامش شیرازه، سلسله موارد دردودل‌ و مشاوره و تحلیل‌های مرکز مشاوره پلیس فارس است که تقدیم مخاطبان گرانقدر می‌شود.

خسته شده ام

بيژن با لحن همراه با اعتراض مي گويد: از رفتار پدر و مادرم خسته شده ام . دست هايش را روي صورتش مي گذارد تا اشك هايش را پنهان نمايد. پدر و مادرش را سرزنش می کند که اورا به کلانتری آورده اند.

 با لحن ملتمسانه مي گويد: خانم مشاور جاي من اينجاست؟ چرا به خودشان اين حق را داده اند كه مرا به كلانتري بياورند و  شکایت نمايند.

 با داد و فریاد به والدین خود اعتراض می نمايد و اضافه می کند: آنها حتی حاضر نیستند حرفهای مرا را بشنوند . مادر بيژن با چشمانی گریان در کنار فرزندش می نشیند ودر حالیکه فرزندش را در آغوش می گیرد از او می خواهد که بر رفتار خود مسلط باشد.

 پدر معترضانه با نگاه غم آلود گفت: خانم مشاور پسرم مدتي است كه به طرز متفاوتی لباس می پوشد وموهای خود را به شيوه  ناپسند آرایش می کند و رفتاری متفاوت از قبل دارد وهرچه به او می گوییم این رفتار تو باعث بی حیثیتی خانواده می شود، فایده ای ندارد، مدتی است ضمن اینکه افت تحصیلی بسیار شدیدی داشته، بسیار پرخاشگر شده است، از کسی حرف شنوی ندارد، بیشتر وقت خود را در فضای مجازی با گروه هاي دوستي می گذراند.

 اخیرا رفتارهایی دارد که احساس می‌کنم توسط فردی راهنمایی می شود و از طرف همان فرد نیز مورد تهدید قرار می گیرد. پدر مي گويد که مي خواهم فرزندم به کانون اصلاح و تربیت برود تا رفتارش تصحیح گردد.

بيژن از تصمیم پدر برآشفته می گردد و با گريه به پدر اعتراض و خطاب به والدینش آنها را مقصر می داند. بیژن می گوید : من بیشتر وقت خود را با دوستانم می گذرانم چرا که پدر ومادرم وقتی را برای من ندارند، مخصوصا از زمانی که برادرم به دنیا آمد همه توجه مادرم بر او متمرکز است. به دلیل مشغله کاری پدرم تفریحی نداریم، جز اینکه نزد دوستانم بروم و وقت خود را با آنها بگذرانم، والدينم تنها از من می خواهند که درس بخوانم در حالیکه من درس خواندن را دوست ندارم.

 مادرم عصبی است مدام به من گير مي دهد، او همیشه خسته و عصبی است نمی دانم چرا وقتی وضع مالی پدرم خوب است، ما نبايد تفريح داشته باشيم .

 تجزیه و تحلیل :

خدیجه رحیمی کارشناس مشاوره و مددکاری کلانتری گلدشت شیراز در خصوص این پرونده و مواردی مشابه به آن گفت: سبک تربیتی سهل گیرانه والدین به دلیل مشغله کاری زیاد، بيژن را شخصیتی پرتوقع ، لوس ومنفعت طلب بار آورده است. رفتارهای ناشی از بلوغ عاطفی پایین و عدم کنترل خشم، در نهایت منجر به هوش اجتماعی پایین وي گردیده است که مانع تشخیص درست از نادرست شده است.

رحیمی اضافه کرد: همچنین یکی از ویزگیهای عمده این سبک تربیتی رفتارهای خود برتر بینی است که به وضوح در رفتار وي قابل مشاهده است و منجر به اين شده كه او به این تفکر برسد که فرد خاصی است و با دیگران تفاوت دارد وخواسته های او بر خواسته دیگران اولویت دارد، همچنین الگوي رفتاري نامناسب والدين و بي توجه به اين موضوع كه رفتارهاي آنها ريزبينانه در شكل گيري هويت و اصول تربيتي فرزندان تاثير گذار است و در مراحل رشد شناختي و شخصيتي فرزندان موثر مي باشد ، حال والدين را دچار درد سر نموده است.

وی افزود: پدر ناآگاهانه خود را سرگرم كار و يا تفريحات غير موجه با دوستان خود در محيط خانواده مي نمايد مادر در نقش مادري خود غرق شده است و ناراحت از اين مي باشد كه فعاليت اجتماعي اش قطع گشته و فرزندان خود را بهانه مي کند، ضمن اينكه تمامي امكانات مالي و امتيازات را در ازاي درس خواندن به فرزند خود مي دهند، در نتيجه فرزندي كه در محيط خانواده رها شده و نظارتي بر وي نمي باشد خود را با گروه دوستان همسالان سرگرم کرده است.

سامانه تلفنی مرکز مشاوره آرامش پلیس فارس با شماره 096580 ، آماده ارائه خدمات مشاوره تلفنی در زمینه های مختلف خانوادگی، اجتماعی، ازدواج، تربیتی و... مي باشد. شهروندان عزيز مي توانند در صورت تمايل شماره 096580 را شماره گيري نموده و از خدمات مشاوره تلفنی استفاده نمایند.

انتهای پیام/س



نظرات بینندگان