کد خبر: ۱۵۲۲۷۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۲ - ۳۰ دی ۱۴۰۰
«شیرازه» گزارش می دهد:

کارمندان شهرداری شیراز پس از سالها هنوز به خانه نرسیدند/ تعطیلی شرکت تعاونی مسکن کارکنان شهرداری و بلاتکلیفی صدها نفر کارمند و کارگر

صد ها نفر از کارمندان و یا بازنشستگان شهرداری شیراز روزی به امید خانه دار شدن و وعده های مسئولین مبالغی را چه کم و چه زیاد به حساب شرکت تعاونی مسکن واریز کردند اما پس از سال ها هنوز چشمشان به خانه ای روشن نشده و تعطیلی چندین ماهه دفتر این شرکت مشکلات اضافه تر کرده است.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، چند روز پیش در آسانسور یکی از ساختمان های خیابان پیروزی شاهد گفتگو و گلایه ها و ناراحتی دو نفر از کارکنان شهرداری شیراز بودم شنیدم که یکی از این دو نفر می گفت: کسانی که مبالغ اندکی واریز کرده‌اند، پس از رفت و آمدهای زیاد دیگر خسته شده و پیگیر ماجرا نیستند اما من بیچاره در آن زمان با قرض و وام به حساب از این از خدا بی خبر ها  مبلغی واریز کرده‌ام به امید اینکه واحدهای مسکونی ما سریعتر آماده و به متقاضیان تحویل داده شود اما حالا پس از سالها رفت و آمد میبینم که حتی در شرکت تعاونی که پیش از این گاه و بیگاه سر می زدیم و جویای شرایط پیشرفت مسکن و یا زمین می‌شدیم نیز بسته است و می‌گویند که تعطیل کرده و از اینجا رفته حالا نمی دانم چه کار باید بکنم و به کجا مراجعه کنیم.

از آسانسور که پیاده شدم به سمت یکی از خانم ها رفتم و ماجرا را جویا شدم، گرچه تمایل چندانی به صحبت کردن نداشتند اما به صورت مختصر توضیح دادند که چند سال پیش مبالغی را بابت ساخت مسکن به حساب شرکت تعاونی مسکن کارکنان شهرداری شیراز واریز کرده‌ایم به امید اینکه روزی خانه دار شویم ولی حالا نه اثری از زمین و خانه است و نه حتی اثری از شرکت‌ تعاونی که روزی این وعده را به ما داده بود.

ساکنین این مجتمع نیز می گویند که معمولاً تعداد زیادی هر روز جلوی دفتر شرکت تعاونی رفت و آمد داشتند و همه هم ناراضی و عصبانی بودند و درخواست داشتند که تکلیفشان مشخص شود.

تعداد اینگونه افراد که هر روز برای دریافت حق شان به دفتر تعاونی مسکن کارکنان شهرداری شیراز مراجعه می کنند کم نیست، کسانی که روزی به امید خانه دار شدن و یا دریافت زمین مبلغی را پرداخت کرده اند و باید با کفش آهنین به دنبال احقاق حق خود در این اداره و آن دفتر کار بدوند.

با چندتن از اعضای تعاونی برای پی بردن به قضیه گفتگو کردیم، اگرچه صحبت‌های تمام افراد تکراری بود و همه تنها یک گلایه و درخواست داشتند، اما خوب که فکر می کنم می بینم مگر می‌شود کلاهبرداری توسط یک شرکت که وابسته به مکانی مشخص با اسم رسمی دائمی است صورت گیرد؟ و بدتر از آن اینکه از گذشته، اشخاصی عضو این تعاونی مسکن بوده اند که اکنون در شهرداری صاحب پست و مقام و موقعیت هستند و حاضر به پاسخگویی به مالباختگان نیستند.

آقای خلیلوند، یوسف خواه، بیات،‌‌‌‌‌‌ کریمی، فتحی و چندین نفر دیگر افرادی بودند که روز گذشته با آنها صحبت کردم، یکی می گفت سال ۹۴ مبلغ یک میلیون تومان واریز کرده و دیگری می گفت چند ماه بعد وقتی دیدم همکارانم همه پول واریز کرده اند و به آنها وعده خانه دار شدن داده اند من هم نیز ثبت نام کرده و مبلغ پولی از دوستان قرض گرفتم واریز نمودم تمام این افراد اکثراً یک میلیون تومان به حساب شرکت تعاونی مسکن کارکنان شهرداری شیراز واریز کرده اند.

یکی از این افراد می‌گفت: بعد از مدتی ساختمانی به ما نشان دادند که قرار بود یکی از واحدهایش به من تعلق گیرد و خورد خورد مبالغ دیگری را واریز کردیم به امید این که سریعتر مسکن را دریافت کنیم اما بعد متوجه شدیم که یک واحد را به چند نفر فروخته اند و حالا پس از چند سال بلاتکلیفی، در به دری و از این اداره و این جلسه به آن جلسه رفتن، درب شرکت تعاونی که تنها مکانی بود که امید داشتیم بتوانیم پیگیری کنیم نیز بسته شده، تعطیل کرده و از اینجا رفته اند و حالا ما مانده‌ایم با کلاهبرداری بزرگی که ظاهراً مدیرعامل شرکت و کارکنان همه دست در دست هم داشته و با کلاه گذاشتن سر عده ای از کارمندان و کارگران بیچاره شهرداری مبالغ زیادی به جیب زده و فرار کرده اند.

به گفته این افراد، نزدیک به چند صد نفر ثبت نام نموده اند که با یک حساب سرانگشتی میتوان نتیجه گرفت که مسئولین این شرکت میلیاردها پول بی زبان عده ای کارگر و کارمند را به جیب زده اند.

یکی از اعضای شرکت تعاونی گفت: تا مدت ها با شخصی به نام نظری در ارتباط بودیم یکی دوباره در پارک آزادی برای ما جلسه گذاشتند و صحبت هایی شد مبنی بر اینکه به زودی ساختمان ها تحویل داده می شود اما هر بار ناامید تر از بار قبل به دنبال راهی هستیم برای دریافت پول هایمان.

آقای کریمی می گوید: بسیاری از ما مبالغ یک میلیون تومانی واریز کرده ایم و شاید به دلیل پیگیری زیاد عده ای خسته شده و دیگر قید این مبلغ را زده‌اند اما افرادی مبلغ ۵۰۰ میلیون ۸۰۰ میلیون و حتی یک میلیارد تومان واریز کرده‌اند، ولی الان دستشان به هیچ کجا بند نیست.

شنیده ها حاکی از این است که بنا به شکایات و درخواست متعدد این افراد، اعضای هیئت مدیره تعطیل شده و هم اکنون تحت پیگرد قانونی هستند ولی سوال اینجاست که چگونه افرادی که روزی عضو این شرکت تعاونی بوده اند و اکنون از مدیران بلند پایه شهرداری شیراز هستند نسبت به این تضییع حق و کلاهبرداری ساکت مانده و پاسخگو نیستند؟

گفتنی است، سال های گذشته نیز در رسانه ها، "ادعای سوءاستفاده كلان مالي در تعاوني مسكن شهرداري شيراز" مطرح شده است.

اگر چه پایگاه تحلیلی خبری شیرازه با عده ای از مالباختگان تماس گرفته و پیگیر شده است اما تا رسیدن به نتیجه مطلوب و احقاق حق این کارمندان ماجرا را دنبال خواهد کرد.

در شماره بعد این گزارش جهت پیگیری ماجرا به سراغ مدیران ارشد شهرداری و دستگاه قضایی خواهیم رفت.

انتهای پیام/س


نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
رجب غزنوی
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۳۰ دی ۱۴۰۰
0
سلام خوبی کاکو...نمیدونم کی هستین..ولی هرکی هستی بچه باجنم و شیر پاک خورده هستی که مشکل مردم مشکل خودته کاکو..دمت گرم.. اگه بدونی چقدر کارمند و کارگر هستن که گرفتار این تعاونی های گاوبند اداره جات هستن که پول ملت رو مثل آب خوردن بردن و یه آبم روش...کاشکی تو مملکت ما افرادی چون تو خدا هزار نفر رو واسه نجات مردم بفرسته..یاعلی کاکو
یوسف
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۳۰ دی ۱۴۰۰
0
وقتی برای دزدی عده ای دست به دست هم میدن ، ماها دستمون هیچ وقت به جایی بند نمیشه ، با پولی که اون سال ما دادیم برای این امتیاز توی فاز دو صدرا میشد زمین خرید ، حالا ببینید چند میلیارد به ما ضرر زدن ولی پول ما رو نیست و نابود کردن ، نامه به استانداری نوشتیم گفتن برید تعاون رفتیم فهمیدیم که دور باطله و دزدی و زد و بند ها انجام شده . دو بار شکایت کردیم و مدارک همه دزدی ها رو دادیم به وکیل ، وقتی رفت جلو ، اونها پول بیشتری به وکیل دادن و کشید عقب و دفاع رو ول کرد ، آخر هم با وعده و وعید اونقد کش دادن که تعاونی رو منحل کردن و کمیته تصفیه تشکیل دادن ، این چه قانونیه ، این چه عدالیته ، ما باید دردمون رو به کی بگیم ، نابود شدیم به امید داشتن سرپناه ، غیر از اینکه عصبانی باشیم و فحش زمین و زمان بدیم چه کاری از دستمون بر میاد ... کجاست دادستان کجاست پیگیری کنندگان رانت خواری و دزدی و فساد