کد خبر: ۱۵۲۲۹۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۵ - ۰۱ بهمن ۱۴۰۰
امام جمعه شیراز:

تصور ابرقدرتی در دنیا یک تصور پوچ است

آیت الله دژکام گفت: وقتی شوروی فرو پاشید، آمریکا ادعای ابرقدرتی کرد، اما عالم، خدا دارد و تصور ابرقدرتی یک تصور پوچ است.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، آیت الله لطف الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز در خطبه‌های نماز جمعه امروز سومین حرم اهل البیت ع() گفت: دنیا آبشخوری است که آب گل آلودی دارد و هر چه بیشتر به دنیا بپردازیم، عطش ما بیشتر می‌شود و مثل آب دریاست که هر چه بیشتر بخوریم تشنه‌تر می‌شویم.

وی گفت: مال، قدرت و مسائل دنیوی نیز همینطور است و اگر حرص مال و مقام در دل کسی بیفتد دیگر سیر نخواهد شد.

آیت الله دژکام با بیان اینکه دنیا باید دنیای در حد ضرورت‌ها و رسیدن به اهداف باشد، تا کنید کرد : اما نباید به سمت نامتعادل بودن برویم، زیرا حرص، سیری ناپذیر می‌شود.

وی مراتب تقوی را مورد توجه قرار داد و گفت: یکی از مراتب تقوی این است که هرگز حق دیگران را نخوریم و زیاده خواهی فردی موجب ضایع شدن حق دیگران نشود.

بنابه گفته امام جمعه شیراز، فرد با تقوی در حرام خرج نمی‌کند و در حرام کسب نمی‌کند و یکی از مقامات معنوی عرفان، توبه است که هفته گذشته به تفسیر به لزوم توبه و اینکه خدای متعال توبه کنندگان را دوست دارد، اشاره کردیم.


نماینده ولی فقیه در استان فارس ضمن تبریک ولادت با سعادت حضرت زهرا (س) گفت: تعقیبات حضرت زهرا (س) بعد از نماز ظهر دارای فضیلت فراوان است و مقام حضرت فاطمه (س) بسیار والاست و در مقام ایشان با یک انسان کامل مواجه هستیم.

امام جمعه شیراز اظهار کرد: ۱۱ امام شیعیان از مادر بزرگوار خود مقام و معنویات والا را به ارث برده اند و حضرت زهرا (س) شخصیت بی نظیری هستند که ولایت مداری از خصوصیات بارز ایشان بود.

وی ادامه داد: خدای متعال فرموده اند که صدای ناله بنده ام را که در خانه ام را می‌زند، دوست دارم و هر بنده‌ای را که خدای متعال بیشتر دوست دارد فرصت می‌دهد تا همواره خدای بزرگ را صدا بزند.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه شکرگزاری خدای بزرگ نباید فراموش شود، خاطرنشان کرد: بندگان خدا نباید تنها در زمان گرفتار شدن یاد خدا باشند و گرفتاری یک بنده، صحنه‌ای از نعمت خداست که فرصت به در خانه خدا رفتن را برای بندگان فراهم می‌کند.

آیت الله دژکام  با اشاره به داستان باباکوهی ادامه داد: دل باباکوهی گرفتار دختر ثروتمندی شده بود و به کوه رفت و در خانه خدا را برای خواسته اش زد و با خدا مشغول مناجات شد و بعد از مدتی آوازه بندگی وی پیچید و پدر همان دختر به دیدار باباکوهی رفت و وقتی شنید که خواستگار دخترش بوده گفت که قبول می‌کند، اما باباکوهی گفت من  در خانه خدا رفتن به عشق حقیق رسیده ام.

امام جمعه شیراز با اشاره به «موقبه» گفت: موقبه چیزی است که انسان را نابود می‌کند و گاهی در درگاه خدای متعال کاری می‌کنیم که نابود می‌شویم و جز خدا نمی‌تواند ما را ببخشد و نجات دهد.

آیت الله دژکام در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: در هفته جاری، ولادت با سعادت بانوی ۲ عالم حضرت زهرا (س) را پیش رو داریم و امیدوارم به برکت وجود معظم و معصوم این بانوی بزرگ همه ما را اهل تقوی قرار بدهد.

وی گفت: روز میلاد مسعود حضرت صدیقه (س)، روز زن و مادر است که به تمام مادرانی که روحیه زهرایی دارند و دوست دارند فرزندانشان الگویی مانند امام حسن (ع) و امام حسین (ع) باشند و تمام مادران شهدا این روز را تبریک می‌گوییم.

نماینده ولی فقیه در فارس با اشاره به تاریخچه شوروی گفت: امام خمینی (ره) نامه‌ای به رئیس جمهور شوروی ارسال کردند و فرموده بودند که دوره ابرقدرتی شوروی و مارکسیسم تمام شده است و فرموده بودند که مسلمان شوید.

آیت الله دژکام تصریح کرد: اما وزیر خارجه شوروی در جواب نامه پیشنهاد همکاری‌های دنیوی با جمهوری اسلامی ایران داد، اما امام خمینی (ره) فرمودند که این پیشنهاد و نامه ما در آخرت را باز کردن برای شوروی بود و ایمان آوردن را به آن‌ها پیشنهاد کرده بودم.

این استاد دانشگاه با تاکید بر اینکه امروز شوروی موجود نیست و ابر قدرت فرض کردن به این معنا نیست که همواره باشد، بیان داشت: وقتی شوروی فرو پاشید، آمریکا ادعای ابرقدرتی کرد، اما عالم، خدا دارد و تصور ابرقدرتی یک تصور پوچ است.

امام جمعه شیراز در پایان سخنان خود گفت: آمریکا مگر سال‌ها در افغانستان نبود، اما از آنجا فرار کرد و این نشان می‌دهد ادعا‌ها پوچ است و موشک‌های ایران به پایگاه‌های «عین الاسد» آمریکا که تصور می‌کرد هیچ گاه موشک به پایگاه هایش نمی‌خورد، اصابت کرد.

انتهای پیام/ 
نظرات بینندگان