کد خبر: ۱۵۲۳۰۵
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۰ - ۰۲ بهمن ۱۴۰۰
مسئول مدرسه علمیه منصوریه:

خطرناک تر از کرونا معاشرت با مفسدان است

آیت الله حدائق گفت: معاشرت با نیکان را باید مد نظر قرار دهیم، پیامبر(ص) زاده هم باشیم اگر با مفسدان معاشرت کردیم گرفتار خواهیم شد، خطرناک تر از کرونا معاشرت با مفسدان است، البته با هم باید به نیکی رفتار کرد اما شایستگی باید مورد توجه قرار گیرد.
به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه، آیت الله علیرضا حدائق، پیش از ظهر امروز در همایش ملی مادران فاطمی همراه با تلبس جمعی از طلاب مدرسه علمیه منصوریه که در سالن اجتماعات این مدرسه علمیه برگزار شد، با اشاره به نقش مادر در ترتبیت فرزند، اظهار کرد: اگر امام حسین(ع)، امام حسین(ع) می شود به این دلیل بود که در دامن فاطمه زهرا(س) بزرگ شده است، از افتخارات امام حسین(ع) در عاشورا دامن پاک مادر حضرت است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه باید فرزندان خود را حسینی و فاطمی بزرگ کنیم، اضافه کرد: حضرت امام حسین(ع) در خطبه ای در عاشورا می فرمایند فرزند ناپاک زاده، من را میان دو کار مخیر کرده است، میان جنگیدن و ذلت و تسلیم شدن، که حضرت فرمودند من هرگز ذلت را نخواهم پذیرفت.
عضو جامعه روحانیت شیراز به یکی از رسالت های پدر و مادر اشاره و تصریح کرد: باید یکی از رسالت های هر پدر و مادر آشنا کردن فرزند با خداوند است، آنقدری که در برخی از خانواده ها به تربیت جسم و سلامتی جسم توجه می شود به تربیت نفوس توجه نمی شود و نتیجه آن چیزی می شود که ما مشاهده می کنیم.

وی خاطرنشان کرد: برخی فکر می کند در تربیت فرزند به جمهوری اسلامی خدمت کرده اند اما غافل از اینکه به خود کمک کرده است، اگر خود را شناختیم خداوند را خواهیم شناخت، سید الشهدا در روز عاشورا فرمود یکی از اسرار من این است که خود را شناخته ام، تاکنون یک مورد طلاق نداریم که دو طرف پرونده، انسان های خدا ترس و خدا شناس باشد.

بنابه گفته عضو شورای حوزه علمیه فارس، امروز برای اصلاح جامعه نقطه اساسی آشنا کردن با خداوند است، پیامبر(ص) اسوه حضرت زهرا(س) بود، حضرت زهرا(س) می فرماید من دنیا را برای انس با قرآن، نگاه به چهره پیامبر(ص) و انفاق در راه خدا برای خدا دوست دارم، خداوند به قاطعیت می فرماید پیامبر(ص) قطعا الگو است، بنابراین باید فرزندان خود را به تبعیت از پیامبر(ص) تربیت کنیم.

وی گفت: معاشرت با نیکان را باید مد نظر قرار دهیم، پیامبر(ص) زاده هم باشیم اگر با مفسدان معاشرت کردیم گرفتار خواهیم شد، خطرناک تر از کرونا معاشرت با مفسدان است، البته با هم باید به نیکی رفتار کرد اما شایستگی باید مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/ح
نظرات بینندگان