کد خبر: ۱۵۲۳۶۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۴ - ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
استاندار فارس:

طرح خانه دار شدن ایثارگران از طریق مسکن ملی پیگیری شود

ایمانیه در خصوص برخی از مشکلات ایثارگران پیشنهاداتی از قبیل رسیدگی به وضعیت مسکن، تمهید امکاناتی نظیر آمبولانس‌های مناسب، اتمام ساماندهی گلزارهای شهدا و غیره را مطرح کرد.
به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه، محمدهادی ایمانیه، استاندار فارس عصر سه‌شنبه، پنجم بهمن‌ماه درجلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان که با حضور رئیس بنیاد شهید کشور برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد شهدا گفت: سنین خانواده شهدا و ایثارگران ما در استان فارس و حتی فرزندان و همسران شهدا و جانبازان در حال افزایش است و با افزایش سن یکسری بیماری‌ها و ناتوانمندی‌هایی ممکن است ایجاد شود و اگر از اکنون به فکر نباشیم در آینده مشکلات شدیدی را خواهیم داشت لذا پیشنهاداتی در حوزه سلامت خانواده شاهد و ایثارگر داریم که امیدواریم این‌ها مصوب شوند و در استان فارس اجرا شوند.

وی افزود: درباره نحوه اداره مجتمع ایثار در باغ جنت در بازدیدهایی که صورت گرفته گله‌های جدی وجود دارد. این مجتمع با وجود امکانات خوبی که دارد اما به نظر می‌رسد ۹۰ درصد ظرفیت‌های این مجتمع استفاده نمی ‌شود. این منطقی، اخلاقی، شرعی و قانونی نیست و چنین حقی نداریم که این همه امکانات و از آن طرف هم آن همه نیاز را به هم وصل نکنیم لذا به مؤسسه ایثار یک  مهلت ۳ ماهه می‌دهیم که یا مجتمع را به ۸۰ درصد استفاده از ظرفیت‌ها می‌رساند یا وظایف آن به مؤسسه و گروه دیگری واگذار شود و موسسه توانمند دیگری بیاید که از امکانات فقط مخصوص ایثارگران استفاده شود.

ایمانیه با اشاره به آمبولانس‌هایی که در اختیار ایثارگران است، بیان کرد: این آمبولانس‌ها شایسته آن‌ها نیست با وجود استفاده زیادی که از آمبولانس‌ها می‌شود لذا استانداری هم در کنار دستگاه‌های دیگر برای رفع این مشکلات به میدان می‌آید.

استاندار فارس تصریح کرد: دو اتوبوس از ما برای رفت‌ و ‌آمدهای برون شهری تقاضا کردند که شهردار و شورای اسلامی شهر گفتند تکیه درون شهری را تأمین خواهیم کرد ولی برون شهری در اختیار شورای شهر و شهردار نیست.

وی در ارتباط با خانه‌‌دار شدن ایثارگران گفت: خواهشمندیم هم رئیس بنیاد شهید کشور کمک کند و هم ما با تمام ظرفیت به میدان خواهیم آمد تا ایثارگری که در استان فارس است پس از چهار سال که طرح جهش ملی مسکن است، بدون خانه نباشد.

ایمانیه همچنین در بحث اشتغال ایثارگران افزود: ایثارگری که اهل کار باشد و تمایل به کار داشته باشد، وظیفه ما است که شرایط کار را برای او به خصوص عمدتاً در بخش خصوصی آماده کنیم. در این راستا اگر مؤسسه کوثر زیرمجموعه بنیاد شهید سرمایه‌گذاری کند و مؤسسات تولیدی و اقتصادی را در استان فارس هم برای اشتغال ایثارگران و هم در صورت امکان و اگر سر ریزی داشت برای اشتغال دیگران راه‌اندازی کند و دو عرصه تولید نوشت‌افزارهای در راستای فرهنگ ایثار و شهادت و تجهیزات پزشکی به خصوص تجهیزاتی که مورد استفاده سالمندان، معلولان و جانبازان است، داشته باشد و ما هم آمادگی داریم کمک کنیم که در شهرک‌های صنعتی استان فارس این تولیدات هم در جهت اشتغال و هم در جهت رفع نیاز انجام شود.

استاندار فارس همچنین بیان کرد: شورای فرهنگ عمومی استان فارس در این یکی دو ماه گذشته فعال شده و برش استانی سند مهندسی فرهنگی فارس هم به دست رئیس جمهور رونمایی شده است، خوب است قسمت مرتبط با فرهنگ شهادت و ایثار را هم به عنوان قسمتی در این برش آماده کنند و توقعاتی که از سازمان‌های دیگر نسبت به انجام این برش است را مکتوب کنند و آن را در شورای فرهنگی عمومی استان مصوب کنیم تا هر کسی وظیفه خود را بداند که در مقابل این برش چه کار کند.

وی اظهار کرد: پیشنهاد دیگراین است که مصوب کنیم احداث و مرمت گلزارهای شهدا در همه شهرستان‌های استان فارس تا آخر ۱۴۰۲ تمام شود که این نیاز به اعتباراتی دارد که خوب است رئیس بنیاد شهید کشور در دولت پیگیری و خیرین کمک کنند و ما هم از صندوق مسئولیت اجتماعی که در سال آینده در استان ایجاد خواهد شد، کمک می‌کنیم که این اتفاق انجام شود.

استاندار فارس همچنین اظهار کرد: موافقت‌نامه ای بین دانشکده توان‌بخشی دانشگاه علوم پزشکی شیراز و مؤسسه ایثار بسته شود و پزشکان و اساتید دانشگاه موظف شوند که در آنجا خدمت‌رسانی کنند و به ازای آن بتوانند به دانشجوی خود خدمات توان‌بخشی مرتبط با آن را آموزش دهند.

ایمانیه همچنین پیشنهادات دیگری را بیان کرد و افزود: حداقل در مدارس شاهد یک ساعت در هفته درس ایثار و شهادت آموزش داده شود، همچنین تبدیل یکی از باغ‌های شیراز به باغ خانواده‌های شاهد و ایثارگر که در این زمینه موافقت شورا و شهرداری را گرفتیم.

وی پیشنهاد بیمه شدن خانواده شهدای فاطمیون را داد و گفت: همه سازمان‌های استان موظف شوند ساختمان‌ها و سالن‌های جدید خود را به نام شهدا مزین کنند و زندگینامه مختصری از شهید را در کنار سالن هم نصب شود.

انتهای پیام/ح
نظرات بینندگان