کد خبر: ۱۵۲۴۲۶
تاریخ انتشار: ۲۲:۲۸ - ۰۹ بهمن ۱۴۰۰
شهردار شیراز خبر داد:

آغاز به کار باغ ویژه بانوان در شیراز

باغ ویژه بانوان با حضور شهردار شیراز، دو تن از اعضای شورای اسلامی شهر، شهردار منطقه ۶ و جمعی از بانوان در پیاده راه سلامت واقع در بولوار شاهد آغاز به کار کرد.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، سید احسان اصنافی شهردار شیراز در نشست با جمعی از بانوان و پرسش به پاسخ های آنها گفت: سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی و امور بانوان شهرداری برای ایجاد روح زندگی در کالبد فیزیکی باغ با اجرای برنامه های مختلف اقدام کنند. 

وی ضمن شنیدن پیشنهادات بانوان حاضر در باغ بانوان گفت: خواسته های بانوان در راستای ایجاد شهری ایمن و مناسب برای استفاده مادران و کودکان به مجموعه طراحی شهری منعکس می شود تا در صورت امکان در سطح شهر پیاده سازی شود. 

رییس کمیته خانواده و بانوان شورای اسلامی شهر شیراز در خصوص باغ بانوان گفت: این باغ پیش از این افتتاح شده بود و از امروز و به مناسبت هفته کرامت و گرامیداشت مقام مادر  برای خدمات رسانی به بانوان آغاز به کار کرد.

افسانه خواست خدایی با بیان اینکه باغ ویژه بانوان در محدوده منطقه ۶ واقع شده است، افزود: با پیشنهاد و پیگیری های کمیته خانواده و بانوان شورای اسلامی شهر شیراز در هر منطقه شهرداری اختصاص حداقل یک باغ ویژه بانوان پیش بینی شده است.

عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر شیراز ادامه داد: در باغ های بانوان علاوه بر اینکه به ایجاد فضاهایی برای نشاط، تفریح و سرگرمی بانوان توجه شده، فضاهایی برای آموزش و حتی اشتغالزایی با برپایی غرفه های متعدد نیز پیش بینی شده است. 

رییس کمیته خانواده و بانوان شورای اسلامی شهر افزود: این کمیته تلاش دارد تا مجموعه های فرهنگی، ورزشی و تفریحی ویژه بانوان در شیراز ایجاد شود و با آغاز به کار باغ ویژه بانوان، گام اول در این مسیر برداشته شد. 

سیده مریم حسینی عضو شورای اسلامی شهر و ناظر شورا در شهرداری منطقه ۶ نیز درخصوص آغاز به کار باغ بانوان گفت: دختران و زنان امروز فقر تحرکی دارند و باید امکاناتی را برای افزایش فعالیت آنها ایجاد کرد و این باغ فضایی را برای ورزش و تفریح فراهم می کند.

حسینی تاکید کرد: نیاز است فضای باغ بانوان برای حضور کودکان و بانوان سالمند نیز مناسب سازی شود. 

عضو شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به فعالیت کمیته آسیب های اجتماعی در کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورا افزود: یکی از راه کارهای کاهش آسیب های اجتماعی برای بانوان، افزایش سلامت جسمی آنها و فراهم آوردن امکاناتی به منظور حضور در فضای شهری و ایجاد تحرک در آنها است. 

حمیدرضا اسماعیلی شهردار منطقه ۶ شیراز نیز درخصوص احداث باغ بانوان و ایجاد فضاهایی ویژه ورزش بانوان در بوستان ها گفت: هم اکنون اختصاص قسمتی از پارک گلها برای ایجاد فضای ویژه ورزش بانوان در دست انجام است و با توجه به اینکه  بیشترین تعداد باغات در محدوده منطقه۶ واقع شده است، تلاش داریم باغ بانوان دیگری نیز احداث کنیم.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: منطقه۶ نخستین منطقه ای بود که با پیگیری کمیته خانواده و بانوان شورای اسلامی شهر شیراز، باغ ویژه بانوان در آن آغاز به کار کرد و در سایر مناطق نیز ایجاد باغ های بانوان در دست اقدام است.

انتهای پیام/س
نظرات بینندگان