کد خبر: ۱۵۲۴۳۷
تاریخ انتشار: ۲۲:۳۲ - ۱۰ بهمن ۱۴۰۰
استاندار فارس خبر داد:

اعمال محدودیت های جدید کرونایی از فردا در فارس

استاندارفارس گفت: محدودیت های جدید کرونایی از فردا دوشنبه یازدهم بهمن در استان فارس اعمال می شود.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، محمد هادی ایمانیه استاندار فارس امروز ۱۰ بهمن ماه در نشست فوق العاده ستاد استانی کرونا گفت: مدارس در شهر‌های نارنجی و قرمز کرونایی به صورت غیر حضوری دامه دارد.

وی با بیان این که خوابگاه‌های دانشجویی و دانش آموزی در شهر‌های قرمز و نارنجی تعطیل و یا هر اتاق با ظرفیت نفر فعال است، افزود: امتحانات مدارس و ادامه فعالیت دانشگاه‌ها هم در این شهر‌ها تا اطلاع بعدی به صورت غیرحضوری خواهد بود.

ایمانیه درباره ارایه خدمات حمل و نقل عمومی و صنوف مختلف به شهروندان گفت: از فردا دوشنبه یازدهم بهمن ارایه خدمات به مسافران بدون ماسک در ناوگان اتوبوسرانی، تاکسیرانی و قطارشهری ممنوع است.

استاندار فارس گفت: شرط ادامه فعالیت اصناف هم تزریق دز سوم واکسن کرونا تا ۱۰ روز آینده است.

نماینده عالی دولت در استان فارس در ادامه تصریح کرد: همچنین از فردا در شهر‌های نارنجی یک سوم کارکنان دستگاه‌های دولتی و غیردولتی می‌توانند به صورت دور کاری ارایه خدمت کنند.

وی ادامه داد: کارکنان این دستگاه‌ها تا ۱۰ روز آینده ملزم به تزریق دوز سوم واکسن کرونا هستند در غیر این صورت حضور یا حضور نیافتن آن‌ها در محل خدمت به منزله غیبت محسوب می‌شود.

استاندار فارس با بیان این که از فردا تجمع در شهر‌های با رنگ کرونایی قرمز و نارنجی ممنوع است، گفت: مراسم جشن‌های دهه فجر با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و برگزاری در فضای باز امکان پذیر خواهد بود.

ایمانیه ادامه داد: فعالیت سینماها، گروه های تئاتر، جشنواره فیلم فجر با ظرفیت ۵۰ درصد و برگزاری مسابقات ورزشی بدون حضور تماشاگر و برگزاری ورزش های گروهی هم ممنوع است.

وی افزود: خدمات رستوران ها و غذاخوری ها هم به صورت بیرون بر است.

استاندار فارس با ابراز نگرانی از شیوع سویه جدید کرونا، تصریح کرد: سویه امیکرون با سرعت بسیار زیادی در حال انتشار است و اکنون نیز ۴ شهرستان استان به رنگ نارنجی و ۲۰ شهرستان به رنگ زرد در آمده است.

انتهای پیام/س
نظرات بینندگان