کد خبر: ۱۵۲۴۴۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۲ - ۱۱ بهمن ۱۴۰۰

تدارک دانشگاهیان فارس برای جشن انقلاب

رئیس جهاد دانشگاهی فارس با بیان اینکه مسئولیت کارگروه دانشجویی و دانشگاهیان ستاد بزرگداشت انقلاب اسلامی استان به عهده این نهاد گذاشته شده است، به تشریح برنامه‌های این کارگروه در ایام‌الله دهه فجر پرداخت.
به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه،  مظاهر بابایی، رئیس جهاددانشگاهی فارس امروز 11 بهمن در جمع خبرنگاران ضمن گرامیداشت فرا رسیدن ایام چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: انقلاب اسلامی یک پدیده منحصر به فرد و بی‌نظیر است که مسیر تاریخ را تغییر و راه جدیدی پیش روی دنیا قرار داد.

وی با یادآوری اینکه این انقلاب با همت و پشتوانه مردم و با رهبری امام راحل به پیروزی رسید، افزود: این انقلاب با وحدت و فداکاری مردم و رهبری دینی شکل گرفته و ما وظیفه سنگینی در قبال آن داریم. دشمنان برای شکست و براندازی این نظام و انقلاب تلاش زیادی کرده‌اند اما تاکنون موفق نشده و نخواهند شد.

بابایی تصریح کرد: از آنجایی که مردم و گروه‌های مختلف برای پیروزی انقلاب اسلامی نقش ایفا کردند، قطعاً برای تثبیت و حفظ و بزرگداشت سالگرد پیروزی آن هم باید از ظرفیت اقشار مختلف بهره گرفت. در این راستا همه ساله ستاد بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی با مشارکت و حضور دستگاه‌ها و نهادهای مختلف تشکیل می‌شود که در سال جاری مسئولیت کارگروه دانشجویی و دانشگاهیان ستاد بزرگداشت انقلاب اسلامی فارس به عهده جهاددانشگاهی فارس گذاشته شد.

رئیس جهاددانشگاهی فارس با بیان اینکه تاکنون جلسات مختلف کارگروه دانشجویی و دانشگاهیان ستاد بزرگداشت انقلاب اسلامی استان با حضور نمایندگان دانشگاه‌های مختلف استان برگزار شده است، گفت: این جلسات همراه با یکسری مصوبات بوده است که در ایام دهه فجر این مصوبات و برنامه‌ها در سطح دانشگاه‌های استان فارس اجرا خواهند شد که البته با توجه به شیوع کرونا قطعاً شیوه‌نامه‌های بهداشتی در این برنامه‌ها رعایت خواهند شد.

وی با یادآوری فرمایشات رهبر معظم انقلاب درباره مسئله «تبیین» در جمع دانشجویان در مهرماه سال جاری گفت: با توجه به رهنمودهای اخیر مقام معظم رهبری در خصوص جهاد تببین این کمیته با توجه به داشتن ظرفیت‌های جوان دانشگاهی برخود واجب می‌داند که در این خصوص به صورت ویژه ورود کند.

بابایی، دیدار مسئولان دانشگاه‌ها با علما و نماینده ولی فقیه در استان و ائمه جمعه، حضور پررنگ جامعه دانشجویی و دانشگاهی در مراسم یوم‌الله 12 بهمن، برپایی نشست‌های مجازی رؤسای دانشگاه‌ها و معاونان فرهنگی با دانشجویان و دانشگاهیان، حضور جامعه دانشجویی و دانشگاهیان در مراسم عمومی ایام‌الله به ویژه بانگ تکبیر و آئین غبار روبی مزار شهدای انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی (میهمانی لاله‌ها) با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی، برگزاری مراسم یوم‌الله دهه مبارکه فجر در یادمان شهدای گمنام دانشگاه‌های استان همزمان با آغاز دهه مبارکه فجر، برگزاری مراسم نورافشانی شب پیروزی انقلاب اسلامی در برخی از دانشگاه‌های استان را از جمله این برنامه‌ها اعلام کرد.


وی اظهار کرد: رونمایی از کتاب زندگی‌نامه شهید مریم رحیمی از نخستین شهدای مدافعین سلامت استان، برگزاری برنامه عصر هنر در دانشگاه‌های استان، همراه با زوج منتقد سینما و فرزند آنان در راستای آموزش نقد فیلم برای جامعه دانشگاهی، برگزاری جشنواره تجسمی بین دانشگاهی با موضوع انقلاب اسلامی و تهیه نشریات دیواری با موضوع و محوریت روزشمار انقلاب اسلامی(وقایع 12 تا 22 بهمن 57) از دیگر برنامه‌های این کارگروه در ایام دهه فجر هستند.

این مقام فرهنگی-اموزشی با تأکید بر اینکه در اجرای تمامی برنامه‌های این کارگروه امیدآفرینی، وحدت و همبستگی ملی مدنظر قرار خواهد داشت، گفت: تشریح اهداف انقلاب اسلامی برای دانشجویان، ایجاد کرسی آزاداندیشی با روش‌های مختلف خصوصاً دانشجویان بین‌الملل دانشگاه‌ها از طریق برنامه‌های گردشی، تقدیر از اساتید نخبه و اعضای هیئت علمی متولدین انقلاب اسلامی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، فضاسازی محیطی دانشگاه‌ها، پیاده‌روی دانشجویی و دانشگاهیان همراه با مسابقات فرهنگی و ورزشی برای ایجاد نشاط اجتماعی، برپایی اختتامیه مسابقات مختلف فرهنگی، هنری و ورزشی و غیره از جمله برنامه‌های تدارک دیده شده برای این ایام هستند.

بابایی با تأکید بر لزوم اطلاع‌رسانی در خصوص دستاوردهای دانشگاهها در بعد انقلاب گفت: همچنین در این ایام اختتامیه و افتتاح طرح‌های ملی دانشگاهی در این دهه انجام خواهد شد که در جهاددانشگاهی کلنگ‌زنی طرح ملی فناورانه عصاره‌گیری گل‌های محمدی با توجه به توان علمی و بومی و اختتامیه جشنواره ملی شهود قدسی انجام خواهند شد.
وی در پایان این نکته را یادآور شد: با توجه به شرایط موجود در خصوص شیوع ویروس کرونا، قبل از برگزاری هر نوع برنامه میدانی، استعلامات لازم از ستاد ملی مبارزه با کرونا انجام خواهد شد.

انتهای پیام/م
نظرات بینندگان