کد خبر: ۱۵۲۴۵۳
تاریخ انتشار: ۲۲:۵۳ - ۱۱ بهمن ۱۴۰۰
مدیرعامل گاز شرکت فارس عنوان کرد:

استان فارس با بیش از ۹۷ درصد پوشش گازرسانی در زمره استانهای سبز قرار دارد/ افتتاح بیش از ۴۲۰ طرح گازرسانی در استان همزمان با دهه فجر

حسینی به وضعیت پروژه های قابل افتتاح در دهه فجر امسال اشاره کرد و از افتتاح بیش از ۴۲۰ طرح گازرسانی در استان همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی خبر داد.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، غلامعباس حسینی مدیرعامل گاز شرکت فارس امروز ۱۱بهمن ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه به وضعیت  استان فارس در زمینه گاز رسانی روستایی، صنایع و شهرکهای صنعتی اشاره کرد و گفت: تعداد کل روستاها ۳۶۵۲ روستا، تعداد روستاهای مشمول گازرسانی ۲۴۸۲ روستا، تعداد روستاهای گازدار تا پایان دهه فجر امسال، ۲۲۵۱ روستا، تعداد روستاهای گازدار تا پایان سال جاری ۲۲۹۲ ،روستا تعداد روستاهای در دست انتخاب  پیمانکار و اجرا ۸۴ روستا و تعداد روستاهای باقیمانده ۱۰۶ روستا می باشد که بدین ترتیب بیش از ۹۵ درصد از خانوارهای روستایی استان از نعمت گاز بهره مند هستند.

وی در ادامه به آخرین وضعیت گازرسانی به صنایع استان اشاره کرد و افزود: ۷۱۴۴ صنعت قابل گازرسانی است که از این تعداد ۵۶۳۵ مورد گازرسانی شده، ۵۰۵ مورد در دست اجرا، ۱۰۰ مورد در دست انتخاب پایمانکار، ۸۲۱ مورد در دست طراحی و تهیه پکیج و ۸۳ مورد در دست اقدام می باشد.

حسینی ادامه داد: وضعیت گازرسانی به مناطق ویژه و شهرک‌های صنعتی نیز به شرح زیر است: تعداد کل شهرک ها ۷۱ مورد، شهرک های گازرسانی شده ۴۶ مورد، شهرک های در دست اجرا ۵ مورد، شهرک های در دست طراحی و انتخاب پیمانکار ۱۲ مورد و شهرک های فاقد صنعت ۸ مورد است که حسین آباد اقلید، حسن لری لارستان، پشت سنگر لارستان، سروستان ۲ و منطقه ویژه جهرم شهرک های در دست اجرا هستند.

مدیر عامل شرکت گاز استان فارس گریزی هم به وضعیت گازرسانی و جایگاه های سی ان جی در استان زد و عنوان کرد: تعداد کل جایگاه های سی ان جی در استان فارس ۱۴۱ مورد است که تاکنون ۱۳۴ مورد گازرسانی شده چهار مورد در دست اجرا و سه مورد نیز در دست طراحی است .

به گفته حسینی، آریا شیراز، نصر شیراز، جولایی فسا و حسینی نورآباد جایگاه های در دست اجرا هستند.

‏ وی در ادامه به وضعیت پروژه های قابل افتتاح در دهه فجر امسال نیز اشاره کرد و از افتتاح بیش از ۴۲۰ طرح گازرسانی در استان همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی خبر داد و گفت: فدامی، دوبرجی و عماد شهر جمعاً با ۳۰۱۱ خانوار شهرهایی هستند که در دهه فجر گاز دار می شوند، همچنین ۸۹ روستا با جمعیت ۱۶ هزارو ۳۳۶ خانوار و ۳۴۰ صنعت تعداد روستاها و صنایع گازدار شده هستند.

مدیرعامل شرکت گاز فارس اعتبار پروژه های قابل افتتاح در دهه فجر را ۸۲۱ میلیارد تومان تخمین زد و افزود: بعد از دهه فجر و تا پایان سال جاری ۲ شهر ۴۱ روستا و ۱۰۰ صنعت با اعتباری بالغ بر ۴۹۵ میلیارد تومان از نعمت گاز بهره‌مند می‌شوند.

 حسینی وی اضافه کرد: با افتتاح این طرح‌های گازرسانی شهری و روستایی، گاز طبیعی، گرمابخش خانه‌های بیش از بیست هزار و ششصد خانوار در شهرستان های داراب، مرودشت، سپیدان، استهبان، اقلید، شیراز، لامرد، ممسنی، لارستان و گراش می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز فارس صنعت گاز را شناسنامه انقلاب اسلامی در توسعه عدالت اجتماعی و بهره‌مندی از ثروت ملی دانست و افزود: عملیات اجرایی گازرسانی به ۱۹ روستا در شهرستان‌های مرودشت و شیراز در ایام‌الله فجر آغاز می‌شود، که به آیین ترتیب تاکنون ۹۴.۳ درصد جمعیت روستایی و ۹۹.۲ درصد جمعیت شهری فارس از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند شده‌اند.

وی در خصوص گازرسانی به مناطق شهری عنوان کرد: ۱۱۶ شهر در استان وجود دارد که ۱۱۰ شهر گازرسانی شده و فقط ۶ شهر باقی مانده شامل رستاق، دهرم، بنارویه، جویم، دهکویه و کوره می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز فارس همچنین در خصوص تعویض بخاری‌های فرسوده مدارس با مشارکت اداره کل نوسازی نیز عنوان کرد: هر زمان آموزش و پرورش اعلام می‌کند، ما کارشناس می‌فرستیم و تایید می‌کنیم پس از آن هزینه تعویض را پرداخت می‌کنیم شرکت گاز برای پرداخت هزینه‌های تعویض آمادگی کامل دارد اما نوسازی مدارس باید سریع‌تر برای تکمیل تعویض بخاری‌های فرسوده اعلام کند.

حسینی از اجرای طرح رایگان لوله‌کشی گاز ۵۰۰ خانوار تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی در قالب مسئولیت‌های اجتماعی خبر داد و اضافه کرد: به ازای هر خانواده ۶ میلیون تومان شرکت گاز پرداخت می‌کند.

وی درباره میزان مصرف گاز نیز با بیان اینکه در زمستان تراز مصرف تغییر می‌کند، گفت: ۶‌.۵ میلیون مترمکعب در شبانه روز در پایان شهریور مصرف شده که این میزان به ۲۴ میلیون مترمکعب رسیده است به عبارتی میزان مصرف در زمستان ۴ برابر شده است.

حسینی در پاسخ به سوال خبرنگار شیرازه در خصوص تعداد شهرهای سبز استان فارس به قرار گرفتن این استان در شمار استان‌های سبز اشاره و عنوان کرد: طبق تعریف شرکت ملی گاز هر استانی که ۹۵ درصد از خانوارها تحت پوشش گاز باشند استان سبز است و اکنون فارس با بیش از ۹۷ درصد خانوار تحت پوشش در زمره استان‌های سبز قرار دارد.

مدیرعامل شرکت گاز استان فارس در پایان عنوان کرد: از مجموع ۳۶ شهرستان استان فارس ۳۲  شهرستان سبز نامگذاری شده اند و چهار شهرستان داراب، نیریز، لارستان و سپیدان نیز تا پایان سال و نهایت نیمه اول سال آینده شهرستان سبز خواهند شد.

انتهای پیام/س

برچسب ها: گاز رسانی ، فارس ، دهه فجر
نظرات بینندگان