کد خبر: ۱۵۲۴۸۹
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۰ - ۱۳ بهمن ۱۴۰۰
نماینده ایران در اتحادیه مجالس کشور های سازمان های اسلامی:

حقارت مردم ایران با پیروزی انقلاب اسلامی پایان یافت

ابراهیم رضایی گفت: امروزه می شود به قضاوت انقلاب اسلامی پرداخت زیرا ما از یک‌نهال نو پا به یک درخت قدرتمند بدل شده ایم، اما این قضاوت باید با یک قیاس همراه باشد.تحلیل درست شرایط منوط به مقایسه دقیق این مسئله می باشد که ما قبل از انقلاب در چه شرایط و جایگاهی بودیم و اکنون در کجا ایستاده ایم و همچنین در مقایسه با ۴۰ سال ابتدایی دیگر انقلاب ها، برکات انقلاب اسلامی مشهود خواهد شد.
به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه، اولین شب از سلسله برنامه های مسیر ماندگار با حضور ابراهیم رضایی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس و همچنین نماینده ایران در اتحادیه مجالس کشور های سازمان های اسلامی برگزار گردید.

در این برنامه که به مناسبت ۴۳ سالگرد پیروزی شکوهمندانه انقلاب اسلامی برگزار گردید،‌ رضایی ضمن تبریک ايام الله دهه فجر بیان کرد: امروزه می شود به قضاوت انقلاب اسلامی پرداخت زیرا ما از یک‌نهال نو پا به یک درخت قدرتمند بدل شده ایم، اما این قضاوت باید با یک قیاس همراه باشد.
وی افزود: تحلیل درست شرایط منوط به مقایسه دقیق این مسئله می باشد که ما قبل از انقلاب در چه شرایط و جایگاهی بودیم و اکنون در کجا ایستاده ایم و همچنین در مقایسه با ۴۰ سال ابتدایی دیگر انقلاب ها، برکات انقلاب اسلامی مشهود خواهد شد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با بازخوانی تاریخ ۲۰۰ ساله منتهی به انقلاب اسلامی ۵۷ اظهار داشت: با مطالعه دقیق تاریخ در این بازه زمانی مشهود می‌گردد که جز پسرفت، حقارت و واداد‌ی و از دست رفتن خاک سرزمینی ایران چیزی نصیب ملت ما نشده است و به شهادت تاریخ اوج این همه این حقارت ها در زمان پهلوی اتفاق افتاد؛ تا آنجا که تمام امور کشور داری به دست بیگانگان می افتد.

رضایی با بیان خاطره ای از کنفرانس تهران در سال ۱۳۲۲ بیان کرد: انقلاب اسلامی در زمانی محقق شد که کشور به صورت مطلق با اراده آمریکایی ها و انگلیسی ها اداره می‌شد و حاکمان وقت ایران کوچکترین اراده ای از خود در مدیریت کشور نداشتند.تاریخ ۴۳ انقلاب اسلامی در تنها دوره ای است که حتی یک وجب از خاک ایران به دست اجانب نیوفتاد.

وی با اشاره با امار مرگ ۶ میلیون نفری مردم بر اثر گرسنگی در زمان پهلوی تشریح کرد: قبل پیروزی انقلاب اسلامی بخش قابل توجهی از مردم عوام در فلاکت و مشکلات عدیده اقتصادی قرار داشتند تا آنجا که در تهیه غذا نیز دچار مشکل بودند.

نماینده ایران در اتحادیه مجالس کشور های سازمان های اسلامی با اشاره به رشد چشم گیر انقلاب اسلامی در حوزه هایی نظیر علمی، دفاعی،اموزشی، پزشکی و... بنا بر استناد بر آمار های بین المللی گفت: قضاوت منصفانه انقلاب اسلامی با بررسی دقیق و بدون جهت گیری آمار های بین المللی محقق خواهد شد هرچند تا مطلوب فاصله زیادی است اما رشد کشور با زمان حاکمیت پهلوی قابل مقایسه نیست.


رضایی با اشاره به تلاش همه جانبه ایادی استکبار علیه انقلاب اسلامی بیان کرد: امروزه دشمن همه توان اقتصادی، عامی و تکنولوژی خود را در اختیار تولید محتوا و رسانه قرار داده است تا به ملت ایران القاء کند که انقلاب اسلامی، انقلابی بی هدف و نظام اسلامی ناتوان از حل مشکلات است.

وی ادامه داد: در مقابل این جریان باید ایستاد، فرمان جهاد تبیین دقیقا در اینجا مصداق پیدا میکند، این جریان به وصیله به ابزار و امکانات و صرف هزینه های میلیاردی تمام واقعیت ها را معکوس جلوه می‌دهد.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی با دعوت همه مردم به ویژه جوانان به مطالعه دقیق تاریخ و شرایط مردم ایران قبل از انقلاب اظهار داشت: با مشاهده بررسی و مستند آمار ها می‌توان از به دام افتاد ملت ایران در شایعات جریان تحریف داخلی و خارجی جلوگیری کرد.
رضایی با اشاره به اهمیت بیانیه گام دوم انقلاب به عنوان یک سند راهبردی گفت: رسالت امروز بررسی دقیق این بیانیه و برنامه ریزی دقیق پیرامون مفاد این بیانیه است.راه و روش، زمینه ها، مسیر و سرفصل ها به صورت کامل در این بیانیه حیاتی تشریح شده است و فقط نیازمند عزم و اراده جدی برای تحقق این سند بالادستی می باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اشاره به جنگ تمام عیار اقتصادی علیه ملت ایران بیان کرد: میدان اصلی نبرد امروز حوزه اقتصاد است، سیاست های غلط دولت گذشته و وابسته کردن کشور به بیگانگان شرایط اقتصادی را به صورت مضاعف سخت تر کرده است و حل این مشکلات نیازمند به یک اراده قوی و حضور همه جانبه دلسوزان انقلاب در زمینه های اقتصادی است.

رضایی با اشاره به سفر اخیر آيت الله رئیسی به روسیه که خود نیز در این سفر تیم دولت را همراهی کرده است  گفت: این سفر سال ها قبل باید تحقق می یافت اما دولت گذشته سیاست اقتصادی  خود را بر محوریت غرب ساخته و پرداخته کرده بود که نتیجه آن را امروز شاهد هستیم.

وی ادامه داد: ۶۰۰ میلیون دلار حجم مبادلات با بازار کشور های همسایه در دولت گذشته کاملا نادیده گرفته شده است و فرصت های طلایی سرمایه گزاری در این کشور ها از دست رفت.
این نماینده مجلس با اشاره به ریشه مشکلات فعلی کشور اظهار داشت: با نگاه اجمالی به مشکلات آشکار می‌شود که عمده این مشکلات قابل حل و بهبود می باشند و نه در حد شعار بلکه به معنای واقعی در عمل می‌شود منافع اقتصادی کشور را با خلاقیت تامین کرد به شرط این‌که تفکر دولت قبل که همان تفکر وابسطه و غیر خلاق بود در ریل گزاری جدید کشور دخیل نباشد.

نماینده ایران در اتحادیه مجالس کشور های سازمان های اسلامی تامین عدالت، استقلال و آزادی کشور، سبک زندگی و عزت ایران را ۴ مولفه حیاتی کشور دانست و افزود: دشمن با تمام وجودش به میدان آمده تا مردم را از انقلاب اسلامی پشیمان کند، در این فضای غبارآلود باید هوشیاری دلسوزان و سربازان انقلاب چندین برابر مضاعف گردد و جهاد تبیین در صدر همه جهاد ها قرار بگیرد.

رضایی گفت: یک عده به اسم‌ روشن فکری و با ژست های آنچنانی دروغ های بزرگ به خورد ملت می‌دهند  و با همه امکانات در راستای نا امیدی کردن مردم می کوشند، بیشتر خطر برای کشور متوجه همین حوزه است.امپراطور بزرگ دروغگویی غرب و ضد انقلاب در تلاش برای عوض کردن جای شهید و جلاد می باشند‌.

وی در پایان با اشاره به تغییر سبک جهاد زمانه امروز بیان کرد: اگر روزی برای دفاع از انقلاب باید سلاح به دست می‌گرفتیم امروز باید قلم به دست بگیریم و با همین تلفن های همراهمان امنیت ملی کشور را تامین کنیم.امروزه باید در مقابل صدام‌های مجازی ایستاد تا شرف و حیثیت و عزت و آزادی کشور از گزند اجانب حفظ شود.

گفتنی است این برنامه به همت سازمان فضای مجازی سپاه فجر از روز ۱۲ لغایت ۲۲ بهمن ماه هر روزه از ساعت ۲۰ در بستر پيام رسان روبیکا به صورت لایو برگزار می گردد.
انتهای پیام/م
نظرات بینندگان