کد خبر: ۱۵۲۵۲۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۲ - ۱۵ بهمن ۱۴۰۰

شکل گیری ستاد ملی تالاب‌ها

رئیس سازمان محیط زیست گفت: مخالف توسعه نیستیم اما اجازه نمی‌دهیم دستگاه‌های توسعه‌گر به محیط زیست تعرض کنند. ۳۴ تالاب در کنوانسیون رامسر ثبت شده که برنامه‌های مدون برای احیای آن‌ها اجرا می‌شود و استان فارس را در این زمینه به عنوان الگو قرار خواهد گرفت.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، علی سلاجقه رئیس سازمان محیط زیست  در کنفرانس بین المللی روز جهانی تالاب به میزبانی شهرستان بختگان گفت: استان فارس به عنوان یک استان تالابی ظرفیت‌های زیادی دارد.

رئیس سازمان محیط زیست گفت: اگر امنیت حیاتی که همان محیط زیست است، به هم خورده، عامل اصلی تخریب دستگاه‌های اجرایی، مقننه و قضایی هستند چراکه تخریب‌ها ناشی از سیاست‌گذاری و تصمیم‌های اشتباه این سه گروه بوده است.

 از ۴۲ نوع تالاب در دنیا ۴۱ نوع تالاب در ایران قرار دارد

به گفته سلاجقه باید قیمت و ارزش تالاب‌ها مشخص شود و اگر قرار است صنعت استقرار پیدا کند، اگر قرار است معدن‌کاری انجام شود در کفه ترازو می‌گذاریم آن وقت خود شما قضاوت خواهید کرد چه چیزی باید حفظ شود.

وی با اشاره به نقشه راه دولت برای حفظ سرمایه های خدادادی کشور گفت: نقشه راه محیط زیست و آمایش سرزمینی مبنای بودجه‌ریزی قرار گرفته و نقشه توان اکوسیستم را مبنای توسعه قرار می‌دهیم در این راستا صنعت و دستگاه‌هایی که در زمینه توسعه وارد می‌شوند باید شاخص‌های محیط زیست را رعایت کنند.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه ستاد ملی تالاب‌ها شکل گرفته است، اظهار کرد: ۳۴ تالاب در کنوانسیون رامسر ثبت شده که برنامه‌های مدون برای احیای آن‌ها اجرا می‌شود و استان فارس را در این زمینه به عنوان الگو قرار خواهد گرفت.

به اعتقاد سلاجقه دانشگاه‌ها در استان‌ها باید یک معضل از محیط زیست را با همکاری سازمان‌های محیط زیست حل کنند.

انتهای پیام/ح

نظرات بینندگان