کد خبر: ۱۵۲۵۵۲
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۳ - ۱۶ بهمن ۱۴۰۰
جناب آقای استاندار فارس:

خالی بودن صحنه از نیروهای صدیق انقلابی حس می شود/ آیا وقت پاکسازی بدنه میانی دولت از مدیران اصلاحاتی نرسیده است؟

جناب آقای استاندار آیا وقت آن نرسیده است که بدنه دولت و مدیریت استان را از دست افرادی که در حساس ترین دوره کشور یعنی انتخابات به جای حل مشکلات و رفع موانع موجود،انتخابات را "به ظاهر دموکراتیک" اعلام می کنند و با همین یک جمله دیدگاه خود را نسبت به نظام و تصمیمات مهم دولت آشکارا عنوان می‌کنند، بیرون آورده و فرصت را به مدیران جوان و انقلابی دهید که قطعاً به دور از هرگونه زد و بندهای سیاسی می‌توانند راهگشای دولت و حامی ملت در مشکلات باشند؟
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، دولت سیزدهم در حالی کار خود را آغاز کرد که مهمترین و اساسی ترین شعارش گسترش عدالت اجتماعی، محرومیت‌زدایی، وجود روحیه انقلابی در مدیران و بازگشت به آرمانهای اصلی انقلاب بود، شعاری که به زعم بسیاری از رقیبان انتخاباتی ریاست جمهوری، امری زمان بر و شاید ناممکن بود اما با کمی تأمل و تعمق  می‌توان به این نتیجه رسید که دستیابی به همه این اهداف در حالی امکان پذیر است که مدیران توانمند، کارآمد، جوان و با ایده هایی نو و باطراوت به عرصه مدیریت کلان کشوری، استانی و شهرستانی ورود کنند.اقدامی که آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران بلافاصله پس از انتخاب و تشکیل دولت، سعی کرد به آن جامه عمل بپوشاند به همین منظور کابینه ای در تراز انقلاب اسلامی انتخاب و معرفی نمود.

رئیس جمهور هر یک از وزیران را مکلف کرد مدیرانی را در سطوح مدیریتی دستگاه های زیر مجموعه خود قرار دهند که ویژگی های ذکر شده را دارا باشند ، برای این منظور انتخاب استانداران هر استان با دارا بودن چنین ویژگی هایی گام اول بود و در ادامه انتخاب مدیران استانی توسط استانداران متعهد و متدین از دیگر مراحلی است که برای نیل به اهداف متعالی و تحقق شعار انتخاباتی دولت  ضروری می باشد.

اگرچه در این برهه زمانی همراهی قوای سه گانه با حاکمیت و انقلابی بودن آن‌ها از ارزشمندی بالایی برخوردار است، اما حساسیت کار دولت و بخصوص نماینده عالی آن در این مقطع زمانی؛ نیازمند حساسیت بیشتری است. چرا که علاوه بر ساختن مخروبه‌های گذشته باید ریل مدیریتی انقلابی را بر اساس معیارهای بیانیه گام دوم انقلاب بنا نهاد و این موضوع با مسائلی نظیر مصلحت اندیشی در استفاده از مدیرانی که با فشلی و عدم اعتماد به رویکرد انقلابی تنها به فکر منافع خود هستند، امکان پذیر نیست.

در این میان انتخاب مدیران استانی به ویژه مدیریت های ارشد و کلان در بدنه دولت و در پست های میانی یکی از مهمترین اقداماتی است که استانداران باید به آن توجه داشته باشند.

نماینده عالی دولت در استان باید بداند که نباید اعتماد مردم قربانی مصلحت‌‌های مختلف شود و این سرمایه اجتماعی از بین برود؛ چراکه این سرمایه همان مردم سالاری دینی است که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب و حق‌الناس است.

لازم است دولت در انتخاب مدیران انقلابی با تفکر جهادی مسیر را برای آغاز این اعتمادسازی هموار کرده و  ریل مدیریت انقلابی را بنا نهد.

با مروری بر اتفاقات سال‌های اخیر و کارنامه مدیران میانی، پیش از رنگ عوض کردن برخی منفعت طلبان بابد به درستی تمهید شود کسانی که به هر نوعی در رکن رکین مردم سالاری  دینی خلل ایحاد نموده امروز جایی در مدیریت‌های سطوح مختلف ندارند.

کندی انتصاب‌ها و بودن این افراد در مدیریتها باعث بی اعتمادی میشود و سوالی که در اذهان پیش می آید این است که در دهه پنجم انقلاب در حالیکه سه سال از صدور بیانیه گام دوم انقلاب توسط امام امت می‌گذرد ، چرا هنوز مدیران فشل و ناکارآمد با تفکر لیبرال سرکار هستند و دلیل خالی بودن صحنه از نیروهای صدیق انقلابی چیست؟ آیا دولت انقلابی با مصادیق خنثی و لیبرال و منفعت طلب میتواند فعالیت انقلابی و جهادی کند؟  

پس لازم است دولت و استانداران با انتخاب مدیران انقلابی با تفکر جهادی مسیر را برای آغاز این اعتمادسازی هموار کرده و با کنار گذاشتن مدیران میانی که از دولت اصلاحات هنوز بر سر کار هستند گام نخست را در این راستا بردارند.

مردم شهید پرور استان فارس و شهرستان شیراز نیز از استاندار فارس این درخواست را دارند که همزمان با بررسی مشکلات و رفع موانع موجود در استان و بررسی صلاحیت ها و توانایی‌های مدیران ارشد شهرستانی و استانی سرعت در انتصاب ها را بالا برده تا هر چه سریعتر با روی کار آمدن مدیران توانمند و انقلابی دولت از دوره گذار عبور کرده و فضای کار و تلاش بر جامعه و مردم حاکم شود.

استاندار فارس می بایست با انتخاب و انتصاب مدیران میانی با تفکر انقلابی و روحیه جهادی بیانیه گام دوم  انقلاب مقام معظم رهبری را مد نظر قرار داده و با کنار گذاشتن مدیران دوره اصلاحات هم فرصت پرورش استعدادهای جدید در بدنه دولت را فراهم کند و هم نگاه انقلابی تمام عیار را بر فضای مدیریتی استان حاکم نماید.

خالی بودن صحنه از نیروهای صدیق انقلابی حس می شود/ آیا وقت پاکسازی بدنه میانی دولت از مدیران اصلاحاتی نرسیده است؟

 در این نوشتار روی سخن با استاندار فارس است که اکنون پس از گذشت بیش از سه ماه از انتصاب خود هنوز در انتخاب و انتصاب برخی مدیران میانی مردد بوده و افرادی را بر مسند مدیریت نگاه داشته است که نه تنها روحیه انقلابی و توان مدیریتی لازم را ندارند بلکه در بحبوحه مشکلات عملکرد غیر قابل قبولی از خود نشان داده اند.

جناب آقای استاندار آیا وقت آن نرسیده است که بدنه دولت و مدیریت استان را از دست افرادی که در حساس ترین دوره کشور یعنی انتخابات به جای حل مشکلات و رفع موانع موجود،انتخابات را "به ظاهر دموکراتیک" اعلام می کنند و با همین یک جمله دیدگاه خود را نسبت به نظام و تصمیمات مهم  دولت آشکارا عنوان می‌کنند، بیرون آورده و فرصت را به مدیران جوان و انقلابی دهید که قطعاً بدور از هرگونه زد و بندهای سیاسی می‌توانند راهگشای دولت و حامی ملت در مشکلات باشند؟

جناب آقای ایمانیه چرا هنوز استان فارس و شهرستان شیراز باید شاهد حضور مدیرانی باشد که نه تنها در زمان تصدی خود در دولت گذشته کارنامه درخشان و قابل قبولی نداشته‌اند بلکه در برهه حساس کنونی با باقی ماندن بر سر قدرت و در جایگاه مدیریت موجب ناامیدی و بی اعتمادی مردم نسبت به دولت می شوند؟

بی شک آنچه که در این شرایط بیشتر از هر چیز دیگری ذهن مردم را درگیر کرده این است که چرا نیروهای ارزشی و انقلابی هنوز در حاشیه قرار دارند و به جای حضور در جایگاه مدیران دولتی باید شاهد ابقای  مدیران دولت اصلاحات باشند؟ در استان فارس قحط الرجال است یا ماندن اینگونه افراد بر مسند قدرت بر اساس و پایه چینش ها و صلاح دید های سیاسی شکل گرفته است؟

آنچه مسلم است با تغییر دولت باید بدنه دولت و مدیران میانی نیز به گونه‌ای چینش شده و تغییر پیدا کنند که این تغییرات به صورت محسوس برای مردم قابل لمس باشد نه اینکه مدیران تنها از شکلی به شکل دیگر و از پستی به پست دیگر تغییر تاکتیک دهند و خیالشان راحت باشد که حتی با زیر سوال بردن اصل انتخابات و نظام می توانند کماکان بر مسند قدرت بنشینند.

انتهای پیام/س
 

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
محمد
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۰
0
سابقه مدیریت جناب ایمانیه حاکی از این است که ایشان اهل تغییر و تحول نیستند
تغیی چند فرماندار هم منجر به نا رضایتی شده است آخرینش کازرون
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۰
0
اگه قرار باشه که اونای که مد نظر شما هست تغییر کنند ومدیران انقلابی خوش فکر وازهمه مهمتر کارآمد به معنای واقعی وشایسته جایگزین بشن که عالی لیکن اگه بخواد برادر این نماینده واون نماینده وافراد کم توان وبی تجربه بیان در راس امور قرار بگیرند و شما وسایر رسانه ها که چشم بینا وگوش شنوای جامعه هستید صدا ازتون در نیاد ومصلحت اندیشانه وخطی برخورد کنید وحتی یک اطلاع رسانی ساده ونه حتی نقد نداشته باشید وسراز بی سی دربیاره همون بهتر که این اتفاق نیفته
هادی
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۰
0
مشکل اول خود استاندار هست که بدون هیچ تجربه مدیریت سیاسی انتخاب شده قاطعیت نداره سن بالاست و اختیاری هم از خودش نداره انتخاب مدیران افتاده دست چندتا آدم مغرور و کارنابلد بدون هیچ تجربه و سابقه ای دارن تصمیم گیری میکنن اگه با همین روال پیش بره خود استاندار چند ماه دیگه باید فکر رفتن باشه