کد خبر: ۱۵۲۵۶۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۹ - ۱۶ بهمن ۱۴۰۰
در جلسه ستادکرونا تصویب شد:

محدودیت‌های کرونایی در فارس تشدید می شود/ ممنوعیت برگزاری مراسم و جشن در محیط های بسته

دورکاری نیمی از کارکنان ادارات در شهرهای قرمز، رعایت ماسک برای اصناف، برگزاری غیرحضوری مدارس و دانشگاه ها از جمله محدودیت‌های جدید کرونایی استان فارس است که در جلسه فوق العاده ستاد استانی مدیریت کرونا به تصویب رسید.
به گزارش سرویس محمد هادی ایمانیه استاندار فارس در جلسه فوق العاده ستاد استانی مدیریت کرونا که شامگاه جمعه ۱۵ بهمن ماه برگزار شد، گفت: با توجه به افزایش روند شیوع کرونا، فعالیت تمام مدارس و دانشگاه‌ها شامل تشکیل کلاس‌ها و برگزاری امتحانات در شهرهای قرمز به شکل غیر حضوری خواهد بود.

ایمانیه افزود: تمام اصناف نیز موظفند نسبت به استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی اهتمام ویژه داشته و واکسیناسیون فعالان این حوزه را با جدیت دنبال کنند.

وی ادامه داد: واحدهای صنفی باید به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی خریداران و مراجعان نیز توجه داشته باشند تا ناچار به تعطیلی صنوف نشویم.

استاندار فارس، برگزاری هرگونه مراسم و جشن در محیط های سربسته در شهرهای قرمز کرونایی را ممنوع اعلام کرد و گفت:  کودکان به شدت در معرض ابتلا به سویه اومیکرون قرار دارند و امروز شاهد هستیم که اکثر تخت‌های آی سی یو توسط کودکان اشغال شده است.

ایمانیه افزود: سرایت کرونا به کودکان عمدتا از جانب والدین است و لذا باید مراقبت بیشتری از کودکان شود.
وی بیان کرد: دانشگاه‌های علوم پزشکی استان فارس هم باید برای تکمیل واکسیناسیون برنامه‌ریزی جدی داشته باشند.

دورکاری نیمی از کارکنان ادارات در شهرهای قرمز

استاندار فارس، در خصوص فعالیت کارکنان ادارات نیز گفت: در شهرهای قرمز کرونایی ضرورت دارد که نیمی از کارکنان ادارات فعالیتشان به شکل دورکاری باشد به جز کارکنان بانک‌ها، دفاتر پیشخوان خدمات دولت و مراکز درمانی که تمام کارکنان این بخش‌ها باید در محل کارشان حاضر باشند.

ایمانیه افزود: تمام شهربازی‌ها، مراکز تفریحی و خانه‌های بازی در همه مراکز باید تعطیل شوند و رستوران ها، تالارهای پذیرایی و فست فودها هم باید صرفا به شکل بیرون بر فعالیت کنند.

وی بیان کرد: سالن‌های سینماها و تئاتر باید با نظارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با ظرفیت ۳۰ درصدی فعالیت کنند و همه هنرمندان هم با توجه به نقشی که در تشویق مردم به استفاده از ماسک می توانند ایفا کنند حتما از ماسک استفاده کنند.

بنابه گفته استاندار فارس، بنا به اظهار نظر کمیته علمی وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی، در این نوبت از همه گیری کرونا، پنج روز قرنطینه کافی است و افراد پس از بازگشت به کار تا پنج روز مراقبت جدی به ویژه در زمینه استفاده از ماسک داشته باشند.

پنج شهرستان فارس در وضعیت قرمز کرونایی
استاندار فارس تصریح کرد: بر اساس آخرین بررسی‌ها، هم‌اینک پنج شهرستان شیراز، زرقان، خنج، ممسنی و گراش در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند.

ایمانیه افزود: همچنین وضعیت در ۱۵ شهرستان‌ استان شامل کوار، اقلید، بوانات، جهرم، خفر، سرچهان، استهبان، پاسارگاد، سپیدان، کازرون، بیضا، کوهچنار، مُهر، لامرد و سروستان نارنجی است.

بنابه گفته استاندار فارس، شهرستان‌های نی‌ریز، بختگان، فیروزآباد، فراشبند، قیر و کارزین، لارستان، آباده، خرمبید، ارسنجان، رستم، فسا، داراب، زرین دشت، مرودشت، خرامه و اوز نیز در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

استان فارس در تقسیمات کشوری ۳۶ شهرستان را در بر می‌گیرد.

انتهای پیام/ح
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۰
0
برادر تا کتبا ابلاغ نشه همه اینا قصه است مثل مصوبات قیلی مبنی بر کاهش یک سوم کارکنان که هیچ اداره ای زیر بار اجراش نرفت