کد خبر: ۱۵۲۵۶۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۸ - ۱۶ بهمن ۱۴۰۰

فرصت ثبت نام سفر عتبات عالیات برای دانشگاهیان استان فارس تا ۲۰ بهمن

دانشگاهیان استان فارس می‌توانند برای شرکت در بیست و دومین دوره عتبات به مدت ۶ روز با مراجعه به دفاتر نهاد دانشگاه‌های استان نسبت به ثبت نام اقدام کنند.
به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه، مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های فارس عنوان کرد: متقاضیان برای اعزام باید دو دوز واکسن را دریافت و تست پی‌سی آر آن‌ها قبل از اعزام منفی باشد و همچنین دانشجویانی هم که در دوره قبل ثبت نام کرده اما به دلیل کرونا اعزام آنها لغو شد برای اعزام مجددا ثبت نام کنند.

حجت‌الاسلام حمید مقامی افزود: متقاضیان می‌توانند از ۱۴ بهمن ماه امسال به مدت ۶ روز با مراجعه به دفاتر نهاد دانشگاه‌های استان و یا از طریق آدرس اینترنتی  https://samaneh.labbayk.ir  نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.

حمید مقامی تشریح کرد: بیست ودومین دوره عتبات پس از دوسال وقفه به دلیل همه گیری کرونا از بهمن ماه ثبت نام آن مجددا شروع شده است.

مقامی ادامه داد: اعزام جامعه دانشگاهیان به عتبات در یک دوره ۴۰ روزه برای تمام دانشجویان، اساتید و همچنین کارکنان در نظر گرفته شده که نخستین اعزام با دانشجویان دختر مجرد به همراه اساتید ازیکم تا بیستم اسفند ماه امسال آغاز خواهد شد.

وی افزود: بر اساس برنامه زمان بندی؛ اعزام دانشجویان پسر، کارکنان مجموعه دانشگاه و همچنین دانشجویان متاهل از ۲۱ اسفند تا فروردین سال آینده  ادامه دارد.

مقامی اضافه کرد: برنامه سفر کاروان‌ها درقالب هوایی و زمینی تعریف شده که هر کدام به دو نوع خدمت  درجه یک ودو ثبت نام انجام می‌شود و کاروان‌های زمینی به محض دریافت مجوز از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا و بازگشایی مرزها سفر معنوی زمان دقیق اعزام اعلام می‌شود.

مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های فارس گفت: با تدابیر حجت‌الاسلام رستمی، رئیس دفاتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور متقاضیانی که امکان برخورداری از هزینه‌های سفر هوایی و زمینی درجه الف را نداشته باشند یک بسته ارازن قیمت طراحی شده که تمام دلدادگان ائمه اطهار بتوانند در این سفر معنوی شرکت داشته باشند.

حجت الاسلام مرتضی کوهی معاون سیاسی و فرهنگی دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های فارس نیز از ارائه تسهیلات برای متقاضیان خبر داد.

حجت‌الاسلام مرتضی کوهی عنوان کرد:‌ با تدابیر مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور با همکاری بانک‌های عامل ملت وام‌هایی برای دانشجویان متقاضی به سفرعتبات در نظر گرفته شده که آنان با مراجعه به دفاتر نهاد می‌توانند از جزییات این طرح مطلع شوند.

وی افزود: مبلغ تسهیلات برای سفرهای هوایی۶ میلیون تومان و سفرهای زمینی نیز ۳میلیون تومان است که بعد از قطعی شدن ثبت نام؛ اطلاعات زائران به صندوق رفاه و بانک ملت ارسال می‌شود و زائران می‌توانند براساس شرایط تسهیلات را دریافت کنند.

کوهی ادامه داد: بر اساس آمارهای کشوری کاروان‌ها برای ۶۰۰۰ زائر ظرفیت در نظر گرفته شده که در صورت استقبال متقاضیان ظرفیت هر کاروان افزایش می‌یابد.

کوهی با بیان اینکه هزینه خروج از کشور را ۳۷ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: پرداخت این هزینه بر عهده خود زائر خواهد بود.

معاون سیاسی وفرهنگی دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های فارس در پایان گفت:‌ مدت سفر سه شب اقامت در نجف اشرف،‌ سه شب اقامت در کربلای معلی و یک شب نیز در کاظمین است و برای زیارت ائمه در سامرا نیز زیارت به صورت عبوری خواهد بود و در مجموع در سفرهای هوایی مدت اعزام ۷ روز و در سفرهای زمینی ۸ تا ۹ روز طول پیش بینی شده است.

انتهای پیام/ ر

نظرات بینندگان