کد خبر: ۱۵۲۵۷۶
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۴ - ۱۷ بهمن ۱۴۰۰

تشکیل سازمان بهزیستی از درخشان ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی است

مدیر کل بهزیستی فارس گفت: تشکیل سازمان بهزیستی از درخشان ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی است و کار کردن در این سازمان، با این ابعاد از وظایف و خدمات رسانی به واقع یک صدقه جاریه برای کارکنان این نهاد است.
به گزارش سرویس اقتصادی شیرازه، سیدمحمدصادق کشفی نژاد مدیر کل بهزیستی استان فارس در نشست خبری به مناسبت ایام الله دهه فجر گفت: بهزیستی سازمانی است با شرح وظایف گسترده که با بهره گیری از پرسنل خدوم و متخصص چتر حمایت خود را از نوزادی تا سالمندی برای عموم مردم و بالاخص نیازمندان گشوده است.

وی افزود: این سازمان با کمترین حمایت های دولتی و با تکیه بر توان پرسنل خود؛ مشارکت‌های مردمی و همکاری سازمان های ذیربط، در راه گسترش خدمات توانبخشی، امدادی، بازپروری و کمک به تامین نیازهای گروه‌های کم درآمد فعالیت می‌کند.

 کشفی نژاد با بیان اینکه خدمات سازمان بهزیستی بیش از ۱۸۰ حوزه مختلف را در بر می‌گیرد و محدود به یک یا دو فعالیت خاص نیست، گفت: مشاوره و غربالگری ژنتیک و غربالگری بینایی و شنوایی بدو تولد، خدمات توانبخشی، مراقبت و توانمندسازی افراد دارای معلولیت،کمک به بهبود معیشت، تسهیلگری ساخت مسکن و ایجاد اشتغال،خانه های امن و اورژانس اجتماعی ،حمایت و توانمندسازی زنان و کودکان کار و خیابان، پیشگیری و درمان اعتیاد،سالمندی، طلاق، خودکشی، کودک و همسرآزاری و .... همگی بخشی از فعالیت‌های این سازمان خدمت رسان است.

مدیرکل بهزیستی فارس افزود: بهزیستی فارس در حال حاضر به ۴۲۶ هزار و ۳۴۱ نفر توانخواه خدمت‌رسانی می‌کند و در سال جاری با انجام ۹۳ هزار و ۷۳۹ مورد غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال در بیش از ۲۰۸ پایگاه ثابت شهری و روستایی، اختلال بینایی ۶۰۳ کودک را تشخیص داده و از نابینایی بیش از ۱۵۰ کودک پیشگیری کرده است.

 وی همچنین اظهار داشت: این اداره کل به ۱۷ هزار و ۶۱۵ مورد تماس با اورژانس ۱۲۳ رسیدگی کرده و با نظارت بر ۷۲ مرکز شبانه روزی نگهداری سالمندان و افراد کم توان جسمی، ذهنی و اعصاب و روان به ۲ هزار و ۸۱۸ نفر از این افراد خدمات شبانه روزی ارائه می دهد.

کشفی نژاد افزود: تشکیل سازمان بهزیستی از درخشان ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی است و کار کردن در این سازمان، با این ابعاد از وظایف و خدمات رسانی به واقع یک صدقه جاریه برای کارکنان این نهاد است.

مدیرکل بهزیستی فارس با بیان این که بهزیستی در قالب طرح CBRخدمات خود را تا مناطق روستایی و عشایری گسترش داده است توضیح داد: در حال حاضر ۳۵مرکز مجری در سطح شهرستان ها این خدمت را به صورت واگذاری با حدود ۴۰۰ نفر تسهیل گر انجام می دهند، در همین راستا ۵۶ صندوق خرد مالی در مناطق روستایی تشکیل شده که با همکاری صندوق کارآفرینی امید استان جهت اشتغالزایی در مناطق روستایی فعالیت می کند.

 وی در ادامه با ورود به موضوع مسکن و اشتغال مددجویان بهزیستی گفت: در سال جاری ۷۵ میلیارد تومان اعتبار جهت تسهیل گری ساخت مسکن مددجویان بهزیستی فارس هزینه کرده‌ایم، رتبه یک دریافت و جذب اعتبارات مسکن در بهزیستی های سراسر کشور را داریم و تسهیلگری ساخت مسکن بیش از ۱۱۰۰ خانوار تحت پوشش در سال جاری را عهده‌دار هستیم و در زمینه اشتغال در سال جاری ۱۶۸میلیارد تومان اعتبارات تسهیلات خوداشتغالی و کارفرمایی باسقف پرداخت ۱۰۰میلیون تومان برای هر نفر داشته ایم و برای کارفرمایانی که مددجویان تحت پوشش بهزیستی رابکار بگیرند به ازای هر نفر ۱۰۰میلیون تومان تا سقف بکارگیری ۲۰نفر است، ضمن این که تعهد ایجاد اشتغال بهزیستی فارس سه هزار و 160 نفر است که تاکنون 2 هزار و 890 مورد محقق شده است.

کشفی نژاد اشاره ای نیز به  حمایت های ویژه از کودکان کار و خیابان و کودکان بی سرپرست و بد سرپرست توسط بهزیستی فارس داشت و گفت: در ۹ماهه سال جاری ۵۹۵کودک کار و خیابان وارد مراکز بهزیستی فارس شده اند.

 مدیرکل بهزیستی فارس در پایان با تاکید بر لزوم حذف نگاه ترحم آمیز به معلولین در جامعه تصریح کرد: افراد دارای معلولیت الگوی تمام‌نمای صبر استقامت تلاش و پیشرفت در عرصه های مختلف ورزشی فرهنگی اجتماعی و... در جامعه هستند و توانمندسازی‌ این افراد و ایجاد اشتغال پایدار برای آنها از اصلی ترین نیازهای جامعه افراد دارای معلولیت است.

انتهای پیام/ر

نظرات بینندگان