کد خبر: ۱۵۲۵۸۹
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۵ - ۱۸ بهمن ۱۴۰۰
با استقبال شهروندان شیرازی:

ادامه سومین روز جشنواره فیلم فجر شیراز با «مرد بازنده»

در روز سوم جشنواره فیلم فجر شیراز فیلمهای: بیرو ،لایه های دروغ ، دسته دختران و مرد بازنده اکران می شود.
به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه، مشروح سومین روز برگزاری جشنواره فیلم فجر در شیراز و محتوای اجمالی آثار اکران شده به شرح زیر می باشد: سینما سعدی شیراز در روز دوم میزبان دو فیلم لایه های دروغ و بیرو خواهد بود و سینما گلستان فیلم دسته دختران را اکران می کند. پردیس سینمایی شهر آفتاب سه فیلم بیرو، لایه های دروغ و بیرو را اکران می کند.


مرد بازنده:

مرد بازنده جدیدترین فیلم سینمایی محمدحسین مهدویان است که قرار است اولین نمایش خود را در چهلمین جشنواره فیلم فجر داشته باشد. جواد عزتی بازیگر محوری این فیلم سینمایی است. محمدحسین مهدویان که سال گذشته با فیلم شیشلیک در جشنواره فیلم فجر حاضر شد پس از درخشش در ساخت سریال زخم کاری که به صورت اختصاصی از فیلیمو منتشر شد به سراغ داستانی متفاوت رفت تا مرد بازنده را به چهلمین جشنواره فیلم فجر برساند.

لاصه داستان فیلم مرد بازنده
خلاصه فیلم مرد بازنده
احمد خسروی مسئول رسیدگی به پرونده‌های مشکوک به قتل می‌شود و به سرنخ‌هایی دست می‌یابد که پشت پرده این قتل رازگونه به کشف شبکه فساد اقتصادی می‌رسد. احمد بی‌مهابا به دنبال یافتن قاتل است و حتی زندگی خصوصی با فرزندانش نیز دچار مخاطراتی می‌شود در این تلاش بی وقفه و در شرایطی که باور دارد که به نتیجه نزدیک است در عین ناباوری متوجه می‌شود پشت این قتل راز دیگری وجود دارد.


بازیگران فیلم مرد بازنده
جواد عزتی، رعنا آزادی‌ور، بابک کریمی، آناهیتا درگاهی، مهدی زمین‌ پرداز، مجید نوروزی، امیرحسین هاشمی، امیر دژاکام، سجاد بابایی، منوچهر علی‌پور، شبنم قربانی، ونوس کانلی، ملیکا پازوکی بازیگران فیلم جدید مهدویان هستند.


عوامل فیلم سینمایی مرد بازنده
فیلمنامه «مرد بازنده» براساس طرحی از حسین حسنی توسط ابراهیم امینی، حسین حسنی و محمدحسین مهدویان به نگارش درآمده است. مرد بازنده به کارگردانی محمدحسین مهدویان و تهیه‌کنندگی مشترک امیر بنان و کامران حجازی تولید شده است.

محمدحسین مهدویان: ما براساس شخصیت‌های واقعی فیلم نساخته‌ایم و همگی آدم‌های داستان خیالی هستند و حتما از محیط اطراف الهام می‌گیریم. این فیلم کاملا ایرانی است و براساس محتوای فهم ایرانی ساخته شده است. فیلم جهان محدودی دارد و قرار نیست توضیح بیشتری از وقایع داستان بدهیم.

وی افزود: اینکه شخصیت رسول در ذهن شما چه چیزی شکل گرفته است براساس تصویرسازی ذهن‌تان است. انتخاب جواد عزتی به این علت بود که او ستاره تکرارنشدنی است که هرکسی دوست دارد در فیلمش بازی کند و از اجرای هر نقشی برمی‌آید. علاوه بر این با حضور او به ما خوش می‌گذرد و نقشش را خوب بازی می‌کند.

جواد عزتی: اینکه کاراکتری در سن و سال خودش بازی نکند نقش را سخت‌تر می‌کند و طبیعتا از این منظر نقش سختی بود. از نظر شخصیت پردازی مهدویان این فیلم را دو سالی در ذهنش پروراند و وقتی این نقش به من پیشنهاد شد، غافلگیر شدم؛ چون بارها درباره این فیلمنامه با او حرف زده بودم بدون اینکه به او بگویم از این نقش خوشم می‌آید.

بازیگر فیلم مرد بازنده ادامه داد: استانداردها به خوبی رعایت شد و کاراکتر به قدری پخته شده بود که نصف راه را رفته بودیم. باعث خوشحالی بود که با شخصیت فیلم آشنا بودم. این فیلم یکی از بهترین فیلم‌های مهدویان بود.

بیرو

خلاصه داستان فیلم بیرو
زندگی علیرضا بیرانوند از کودکی تا اولین قرارداد رسمی‌اش در فوتبال. از فراز و فرودها و سختی‌های بسیار تا رودرویی‌اش با پنالتی رونالدو. از کودکی محروم تا عشق و تلاش برای رسیدن به قله‌های دست نایافتنی.


بازیگران فیلم بیرو
حسین بیرانوند، صحرا اسدالهی، سهیل قنادان، رضا داوود نژاد، سعید داخ، سیاوش چراغی پور، مهدی زمین پرداز، ستایش تارانی، سارا والیانی.


عوامل فیلم بیرو
نویسنده و کارگردان: مرتضی علی عباس میرزایی، مدیر فیلمبرداری: مجید یزدانی، طراح صحنه و لباس: لیلا نقدی پری، صدابردار: علی ذوالفقاری، طراح چهره پردازی: عظیم فراین، طراح نور: علی فربد، موسیقی: پیام آزادی، طراح جلوه‌های ویژه بصری: فرید ناظر فصیحی، مدیرتولید: مهدی برزگر، منشی صحنه: دنیا راد، عکاس: حمید جانی‌پور، جلوه‌های ویژه میدانی: رضا ترکمان، تصحیح نور و رنگ: نیما دبیر زاده، صداگذاری: امین شریفی، برنامه ریز و دستیار یک کارگردان: علی جناب، فیلمبردار پشت صحنه: اسماعیل کرابی، مدیر تدارکات: سعید میرزایی، تهیه کننده: مجید برزگر

لایه های دروغ

خلاصه داستان لایه‌های دروغ
لایه های دروغ در ژانر اکشن ساخته شده و همین ویژگی آن را متمایز از فیلم‌های این سال‌های سینمای ایران کرده است.


بازیگران فیلم لایه های دروغ
رامین سهراب، آنتی رینی، سونیا فارلینگ، آنو سینی‌سالو، نادر فلاح، آرمان درویش، مجید سعیدی، میلاد میرزایی، فرشاد اسدالله‌پور، روشنک گرامی و پپه کارای بازیگران لایه های دروغ هستند.


عوامل فیلم لایه های دروغ
بنیاد فارابی در تولید این فیلم که محصول مشترک سینمای ایران و فنلاند است مشارکت داشته است.

مارک هابسن مدیر فیلمبرداری، آنتون یوکی‌کاناس طراح نور، بابک اردلان صدابردار، حسین صالحیان طراح گریم، مهدی عباسی‌پور مدیر تدارکات، مهسا جلیل‌پور و شیوا اکبری طراح صحنه، تینا سهیلی طراح لباس، افشین رضایی برنامه‌ریز، ابراهیم اشرفی فیلمبردار، آیدا اورنگ مشاور رسانه‌ای، سارا سالک روابط عمومی و محسن صرافی جانشین تهیه‌کننده و مجری طرح، عوامل این فیلم سینمایی هستند.


حاشیه‌های فیلم لایه های دروغ
رامین سهراب کارگردان: من از پنج سالگی دوست داشتم به ایران بازگردم و ژانر اکشن را زنده کنم چون متاسفانه با گذر سال‌ها ژانر اکشن کنار گذاشته شده بود و امیدوارم موفق شده باشم. دلیل انگلیسی صحبت کردن بادیگاردها این بود که بتوانیم فیلم را به شیوه بین‌المللی نشان دهیم ضمن این که چون قرار است فیلم نمایش‌های بین‌المللی داشته باشد بهتر این بود که درصد زبان انگلیسی بیشتر باشد.

وی افزود: ژانر اکشن، ژانر و نحوه ساخت مخصوص خود را دارد و خیلی نمی‌توان آن را با دیگر آثار ایرانی مقایسه کرد. خیلی دوست داشتم وقتی فیلم من خارج از ایران نمایش پیدا می‌کند پلیس ایران را کاریزماتیک و جذاب نشان دهم. من نگرانی بابت برگشت مالی کار ندارم چون فیلم بین‌المللی است و اکران خارجی هم خواهد داشت. من این اثر را با قلبم ساختم حتی اگر بازگشت مالی هم نداشته باشد.

دسته دختران

خلاصه داستان فیلم دسته دختران
فیلم دسته دختران دومین فیلم بلند منیر قیدی است که روایتی از قصه زنان جنگ و صبوری‌ها و مقاومت‌های آن‌هاست. منیر قیدی که پیش از این، فیلم ویلایی‌ها را در کارنامه خود داشته، مجدد تصمیم گرفته تا اثری دیگر با محوریت جنگ و مقاوت تولید کند. خلاصه داستان فیلم دسته دختران از این قرار است که دوسال پس از انقلاب ایران در شرایطی که کشور هنوز در تلاطم است ارتش عراق به رهبری صدام حسین با تجهیزات کامل نظامی به جنوب حمله کرده و در حال پیشروی است. مردم به سختی مقاومت می‌کنند اما به دلیل کمبود سلاح و مهمات و نیروی تعلیم دیده، سقوط شهر نزدیک است.


بازیگران فیلم دسته دختران
پانته‌آ پناهی‌ها، نیکی کریمی، فرشیته حسینی.


عوامل فیلم دسته دختران
کارگردان: منیر قیدی، تهیه‌کننده: محمدرضا منصوری، نویسنده: منیر قیدی، میلاد اکبرنژاد، ابراهیم امینی، بازنویسی فیلمنامه: ساناز بیان، مدیر فیلمبرداری: سامان لطفیان، تدوین: حمید نجفی‌راد، موسیقی: ستار اورکی، طراح صحنه و لباس: محمدرضا شجاعی، طراح چهره‌پردازی: عباس عباسی، صدابردار: مهدی ابراهیم‌زاده، صداگذار: حسین ابوالصدق،‌ برنامه‌ریز: افشین رضایی، دستیار اول کارگردان: پانته‌آ حسینی، منشی صحنه: فائزه فرزام، طراح جلوه‌های ویژه میدانی: محسن روزبهانی، طراح بدلکاری: علیرضا فتحی، مدیر تولید: علی‌اصغر صبوری‌راد.


حاشیه‌های فیلم دسته دختران
منیز قیدی کارگردان: هیچ شخصیتی به‌طور مستقیم از کتاب یا ماجرا یا حقیقتی شکل نگرفته بود اما شخصیت‌ها برآوردی از مطالعات من هستند. همه کاراکترها ساختگی‌اند و باید بگویم که من تنها فیلم‌هایی را می‌سازم که به موضوع آن اشراف و احاطه داشته باشم. ما فیلم‌های بسیاری داریم که در سینمای دفاع مقدس الگو می‌شوند اما سعی می‌کنم سینمای خود را داشته باشم و اگر قرار باشد الگویی داشته باشم، آن الگو بی‌شک فیلم «تنگه ابوقریب» نیست.

وی تشریح کرد: ما درباره یک حقیقت فیلم ساختیم و متاسفانه همه ما می‌دانیم که خرمشهر سقوط می‌کند اما این فیلم نه درباره سقوط خرمشهر که درباره عشق و امید به آینده بود.

فرشته حسینی بازیگر: من کاراکتر آرامی دارم و این شخصیت بسیار از من دور بود اما با تصاویری که از جنگ در کشورم می‌بینم، احساس همزادپنداری با نقش می‌کردم و از ته دل کار می‌کردم. من بین افغانستان و ایران تفاوتی به لحاظ حسی قائل نیستم و باید بگویم که من ایران را بسیار دوست دارم. فکر می‌کنم همه می‌توانند درک کنند که وقتی جایی بزرگ می‌شوی متعلق به همان‌جا خواهی بود.

ابراهیم امینی نویسنده: ما در این اثر با فیلمی طرف هستیم که پر از فراز و نشیب است و سعی کردیم همه واقعیت را نشان دهیم. کاراکترها به این باور رسیدند که می‌توانند جان افراد را نجات دهند و شکست را به تصویر نمی‌کشد.


انتهای پیام/م
نظرات بینندگان