کد خبر: ۱۵۲۵۹۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۲ - ۱۸ بهمن ۱۴۰۰
پیدایش رگه های امید برای افزایش اقتدار پلیس:

جوشش خون شهید شیرازی برای ارتقاء امنیت در جامعه/ عضو کمیسیون قضایی مجلس: طرح ۲ فوریتی مجلس برای تشدید مجازات اراذل و اوباش در حال جمع آوری امضا است

عضو کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی از تدوین طرح تشدید مجازات اراذل و اوباش در مجلس خبر داد و گفت: طرح 2فوریتی مذکور در سامانه مربوطه بارگذاری شده و در مرحله جمع‌آوری امضاست که پس از آن اعلام وصول می‌شود و در دستورکار کمیسیون و جلسه علنی قرار خواهد گرفت.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، حسینعلی حاجی‌دلیگانی عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی از تدوین طرح 2فوریتی تشدید مجازات افراد شرور و کسانی که با قداره و اسلحه‌های سرد این‌ چنینی علیه امنیت عمومی اقدام به حمل و استفاده از آن می‌کنند خبر داد.

وی افزود: طرح 2فوریتی مذکور در سامانه مربوطه بارگذاری شده و در مرحله جمع‌آوری امضاست که پس از آن اعلام وصول می‌شود و در دستورکار کمیسیون و جلسه علنی قرار خواهد گرفت.

عضو کمیسیون قضایی مجلس در توضیح بیشتر این طرح اظهار کرد: بر اساس این طرح اختیارات نیروهای محافظ امنیت در خصوص کسانی که با سلاح سرد یا گرم علیه نیروهای انتظامی یا نظامی و امنیتی و همچنین مردم اقدام کنند، افزایش می‌یابد.

بنابه گفته حاجی‌دلیگانی، احتمالاً نمایندگان با فوریت این طرح موافقت خواهند کرد که پس از آن در کمیسیون امنیت ملی و یا قضایی و حقوقی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

نماینده شاهین‌شهر در مجلس تأکید کرد: امیدوارم با تصویب طرح‌های این‌چنینی و اجرای درست آن دیگر شاهد مواردی از جمله اتفاقی که اخیراً برای نیروی فرماندهی انتظامی افتاد، نباشیم.

به گزارش شیرازه، مأموران انتظامی پاسگاه بیدزرد شیراز حین اجرای مأموریت، با اراذل و اوباش، درگیر شدند که در این درگیری سروان علی اکبر رنجبر، بر اثر ضربه سلاح سرد (قمه) از ناحیه گردن به‌شدت مجروح شد و بر اثر خونریزی شدید به خیل شهدا پیوست.

گفتنی است با شهادت شهید رنجبر موج تازه ای در جامعه  برای "اصلاح قانون سلاح" "ارتقاء اقتدار پلیس" و "افزایش امنیت در جامعه" به راه افتاده که باعث پیدایش رگه های امید برای جامعه ای بهتر شده است.

انتهای‌ پیام/ح
نظرات بینندگان