کد خبر: ۱۵۲۶۶۲
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۰ - ۲۱ بهمن ۱۴۰۰
با حضور رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور صورت گرفت:

بهره برداری از ۱۰۸۷ کارگاه اشتغال اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی در استان فارس

همزمان با بهره برداری 1087 کارگاه اشتغال اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی استان فارس و با حضور رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور و همراهی مسوولان استانی و شهرستانی، مجتمع کارگاهی اقتصاد مقاومتی وابسته به بسیج سازندگی سپاه اقلید افتتاح شد.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه، همزمان با بهره برداری 1087 کارگاه اشتغال اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی استان فارس و با حضور رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور و همراهی مسوولان استانی و شهرستانی، مجتمع کارگاهی اقتصاد مقاومتی وابسته به بسیج سازندگی سپاه اقلید افتتاح شد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور در این آیین بیان داشت: باید یاد بگیریم در کنار هم کار کنیم و انسجام داشته و از منیت ها فاصله بگیریم.

سردارمحمد زهرایی با اشاره به کاستی های چند سال گذشته و کم کاری های صورت گرفته، و با تأکید بر اینکه باید نگاه جهادگرانه در مقابل نگاه سوداگرانه قرار گیرد، از همت دولت سیزدهم سخن گفت و اظهار داشت: بدنه دولت نیز باید کمک کند تا شعار سید محرومان عملی و موفق شویم.

وی با بیان اینکه مجلس انقلابی نیز باید کمک کند، یادآور شد: باید بدانیم در جنگ اقتصادی مشابه جنگ سخت باید هزینه دهیم.

سردار زهرایی بیان داشت: باید با همت جهادی، مردم نوازی و محروم نوازی تا جهاد برای توسعه بکوشیم، جهاد کنیم و مطمئن باشیم نتیجه به نفع مردم است.

وی تصریح کرد: این افتتاح نمونه‌ای است برای راهی که تازه به روی مردم باز می شود.


اسماعیل قزل سفلی مسئول بسیج سازندگی استان فارس نیز در این همایش در خصوص آعاز به کار ۱۰۸۷ کارگاه اشتغال اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی گفت: این طرح همزمان در ۴۳ نقطه استان فارس اجرا شد و به صورت نمادین ۶ شهرستان نیز از طریق ارتباط تصویری کارگاه های تولیدی آنها مورد بهره برداری قرار گرفت.


از جمله مراکزی در این تماس تصویری مورد افتتاح قرار گرفت تعاونی مصرف و نماشگاه دائمی اقتصاد مقاومتی داراب، کارگاه ۳ هزار قطعه جوجه کشی فیروزاباد، کارگاه قالیبافی فسا، تولیدی ظرف سرامیکی لارستان و ... از جمله آنها بود.


وی در خصوص نوع و عرصه این کارگاه نیز گفت: بیشتر این کارگاه ها مربوط به صنایع تبدیلی و صنایع دستی بود که به ترتیب ۳۰۵ و ۲۰۹ مورد را شامل می شد و پرورش آبزیان، پرورش دام سبک و سنگین، واحد های تولید قارچ، پرورش شتر مرغ و مرغ محلی، مزارع کشت دارویی و زعفران و گلخانه ها و پرورش زنبور عسل از دیگر موارد بود.


به واسط بهره برداری از این کارگاه ها ۳۲۸۹ فرصت شغلی ایجاد شد که ۲۱۹۲ مورد آن اشتغال زایی به صورت مستقیم بوده است.


قزل سفلی در ادامه گفت: اقتصاد مقاومتی به عنوان یک الگو الهام بخش از نظام اقصادی اسلام حدود ۸ سال پیش از طرف مقام معظم رهبری برای مقابله با جنگ تمام عیار اقتصادی ابلاغ شد،. که درون زایی، برون نگر و مردم بنیانی و کار و تلاش شبانه روزی و جهادگرانه و ... از ویژگی ها و مولفه های اقتصاد مقاومتی مورد نظر ایشان بود. 


وی با اشاره به اینکه علی رغم تلاش هایی که در این زمینه صورت گرفته است، مقام معظم رهبری سال ۹۶ در دیدار با اساتید دانشگاه گلایه کرده اند و خواستار توجه بیشتر به اقتصاد مقاومتی شدند گفت: همانگونه که رهبری فرمودند در این راه گره هایی وجود داشت، متاسفانه یکی از ضعف ها آنجا بود که درک و تفسیر خوبی از اقتصاد مقاومتی صورت نگرفته است و نکته قابل تامل عدم توجه به مردم بنیان کردن اقتصاد مقاومتی بوده است.


جانشین قرارگاه محرومیت زدایی سپاه فجر فارس اظهار داشت: مردم عزیز ایران اسلامی همواره بویژه پس از سال ۸۸ در رخ دادهای مختلف از انقلاب دفاع کرده اند اما در اقتصاد هنوز این موضوع به خوبی جا نیفتاده است خوشبختانه بسیج در این عرصه ورود کرده و امیدواریم این امر باعث شود تا به معنی واقعی آن خواسته رهبری یعنی مردمی کردن اقتصاد محقق شود.


وی با اشاره به اقدامات بسیج در راستای حرکت های اجتماع محور اقتصادی گفت: یکی از این طرح های مردمی، صندوق های قرص الحسنه بسیج هست و خوشبختانه کارهای خوبی صورت گرفته و نتیجه حمایت و حضور مردم راه اندازی کارگاه ها و ایجاد مشاغل خرد و خانگی است.


پرداخت 130 میلیارد ریال تسهیلات توسط بسیج سازندگی شهرستان اقلید

فرمانده سپاه اقلید در آیین افتتاح مجتمع اشتغال کارگاهی این شهرستان با گرامیداشت یاد شهدا، دهه مبارک فجر را تبریک گفت و به گزارش کوتاهی از عملکرد بسیج سازندگی شهرستان اقلید پرداخت و عنوان داشت: راه اندازی 50 صندوق قرض الحسنه، فعالیت 110 گروه جهادی، فعالیت 160 مشاغل خانگی و 43 کارگاه، اشتغال زایی مستقیم و غیرمستقیم 600 نفر و پرداخت 130 میلیارد ریال تسهیلات ازجمله عملکردهای بسیج سازندگی شهرستان اقلید است.

سرهنگ پاسدار علیرضا خدایاری با اشاره به افتتاح این مجتمع همزمان با سایر کارگاه های استان فارس، عنوان داشت: 12 کارگاه تولیدی با دریافت تسهیلات بالغ بر 850 میلیون تومان شامل صنایع تبدیلی، مشاغل خانگی، قالیبافی و... در این مجتمع اشتغال کارگاهی فعال می باشند.

گفتنی است در حاشیه این مراسم از چهارمین شماره نشریه منهای نفت سازمان بسیج سازندگی استان فارس رونمایی شد این نشریه نگاهی ویژه به کارآفرینان نمونه اقتصاد مقاومتی دارد.

انتهای پیام/

نویسنده :
مرضیه یحیی پور
نظرات بینندگان