کد خبر: ۱۵۲۶۷۴
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۳ - ۲۱ بهمن ۱۴۰۰
انعکاس خبری راهپیمایی 22 بهمن در رسانه های خبری دنیا:

برگزاری سالگرد پیروزی انقلاب، در بحبوحه تنش‌های بی‌سابقه بین تهران و واشنگتن/ از بایکوت چند ساعته تا تحریف واقعیت

رسانه های ضد انقلاب هر ساله با فرارسیدن دهه فجر و نزدیک شدن به سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، به شیوه های مختلف تلاش بر تحریف راهپیمایی 22 بهمن در کشور دارند و واکنش‌های قابل انتظاری در قبال این جشن از خودشان نشان می دهند؛به گونه ای که در سال گذشته اینترنشنال تا ساعت‌ها این جشن را بایکوت کرد، BBC و من و تو هم سیاست تحریف و سیاه نمایی را در پیش گرفتند.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، از همان روزهای آغازین انقلاب و از نخستین سالهای شکل گیری این مکتب ولایی توسط رهبر کبیر انقلاب اسلامی، دشمنان همواره تلاش کردند تا این حرکت بزرگ و رخ داد بی نظیر را کوچک جلوه دهند و این ذهنیت را به دنیا القا کنند که این مولود مبارک چندان دوام نخواهد آورد و در ابتدای راه از هم پاشیده خواهد شد، به همبن منظور هر ساله با فرارسیدن دهه فجر و نزدیک شدن به سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، به شیوه های مختلف تلاش بر تحریف این حرکت بزرگ دارند.

به همین خاطر با ابزار رسانه ای و شبکه های اجتماعی گاه به بایکوت خبری انعکاس راهپیمایی 22 بهمن می پردازند و گاه نیز با تحریف و کوچک نشان دادن این خیل عظیم جمعیت سعی بر وارونه جلوه دادن وقایع دارند.

پایگاه تحلیلی خبری شیرازه در گزارش پیش رو ضمن بازخوانی برخی از این اقدامات در سالهای اخیر به انعکاس خبرهای منتشر شده در برخی رسانه های خارجی از راهپیمایی های 22 بهمن در کشور می پردازد.

واکنش ضدانقلاب به راهپیمایی متفاوت ۲۲ بهمن ۱۳۹۹: از بایکوت تا تحریف


شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان واکنش‌های قابل انتظاری درقبال جشن ۲۲ بهمن از خودشان نشان دادند؛ اینترنشنال تا ساعت‌ها این جشن را بایکوت کرد، BBC و منوتو هم سیاست تحریف و سیاه‌نمایی را در پیش گرفتند.

به گزارش مشرق؛ برگ زرین دیگری از عمر ۴۲ ساله جمهوری اسلامی رقم خورد؛ مردم ایران اسلامی بار دیگر نشان دادند علی رغم همه کاستی‌ها و سوءمدیریت‌ها پای انقلابشان ایستادند و برهمان عهدی که با شهدا بسته‌اند پای بندند.

امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا، راهپیمایی ۲۲ بهمن به صورت موتوری، خودرویی و مجازی برگزار شد به طوری که خبرگزاری انگلیسی «رویترز» در بازتاب گزارش این مراسم نوشت که علیرغم آنکه شیوه برگزاری گرامیداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران متفاوت از سالهای گذشته بود اما حال و هوای این مراسم همچون همیشه بود.

در این میان واکنش رسانه ها و شبکه های ماهواره ای فارسی زبان که ادعای بازتاب صادقانه اتفاقات و اخبار ایران را دارند از همه قابل تامل تر است.

ایران اینترنشنال و سکوت

مرور پست های منتشر شده در تلگرام و صفحه اینستاگرام شبکه انگلیسی، ایران اینترنشنال نشان می‌دهد که این شبکه هیچ تصویری را پس از گذشت هفت ساعت از آغار راهپیمایی ایران در رسانه‌ خود منتشر نکرد

البته پس از هفت ساعت تنها به انتشار یک یا دو پست اکتفا  و سعی کرد مانند سیاست نخ‌نما شده چهل سال گذشته حضور مردم در راهپیمایی‌ها را به گرفتن ساندیس تقلیل دهد.

البته در این میان برخی از رسانه های خارجی نتوانستند این موج جمعیت را نادیده بگیرند و به انعکاس آن پرداختندک

خبرگزاری آسوشیتد پرس نیز راه پیمایی گسترده مردم ایران را در روز ۲۲ بهمن مورد توجه قرار داده و نوشت: ایران که امسال درگیر شیوع بیماری کرونا بود، به جای راه‌پیمایی هر ساله که با پیاده‌روی منظم مردم در خیابان‌ها انجام می‌شد، امسال مردم سوار بر موتورسیکلت‌ها و خودروها در راه‌پیمایی بزرگداشت چهل و دومین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران شرکت کردند. انتظار می‌رود که ده‌ها هزار تن از مردم در شهرهای مختلف در این راهپیمایی با موتور سیکلت و خودرو شرکت کرده باشند.

روزنامه صهیونیستی تایمز آو اسرائیل هم در بخشی از گزارشی که در آن به راهپیمایی امروز مردم ایران پرداخته بود، نوشت: در تهران، پایتخت ایران راهپیمایی خودروها و دیگر وسایل نقلیه صبح روز چهارشنبه از دوازده نقطه مختلف آغاز شد که برای تجمع در میدان آزادی در خیابان آزادی پیش می‎رفتند.

این روزنامه در ادامه نوشت: مردمی که در این راهپیمایی شرکت کرده بودند، پلاکاردهایی در دست داشتند که رویشان «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر انگلیس» نوشته شده بود.

خبرگزاری اسپوتنیک نیز در این باره نوشت: ایرانی‌ها با خودروهایشان برای بزرگداشت چهل و دومین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران به خیابان‌ها آمدند.

این خبرگزاری ادامه داد: آیت الله سید علی خامنه‌ای، رهبر ایران ۳۸۴۰ زندانی را به مناسبت چهل و دومین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران مورد عفو قرار دادند.

اسپوتنیک افزود: امروز، روز پیروزی نهایی انقلاب اسلامی در مبارزه با سلطنت محمد رضا پهلوی آخرین شاه ایران است.

بخش انگلیسی شبکه الجزیره هم راه‌پیمایی ۲۲ بهمن امسال را مورد توجه قرار داده و نوشت: برای اولین بار طی چندین دهه گذشته، میدان آزادی انباشته از خیل عظیم افراد پیاده‌ای نبود که در راهپیمایی شرکت می‌کردند و به جای آن مردم سوار بر موتورسیکلت‌ها و خودروها برای بزرگداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران تجمع کرده بودند.

الجزیره همچنین نوشت: روز چهارشنبه هزاران وسیله نقلیه در مسیرهای تعیین شده در پایتخت و در سر تا سر ایران برای بزرگداشت این روز راهپیمایی کردند. از مردم خواسته شده بود برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی بیماری همه‌گیر کرونا به صورت پیاده در راهپیمایی شرکت نکنند.

این شبکه علاوه بر این اشاره کرد: سپاه پاسداران ایران سه نوع موشک بالستیک ساخت داخل را در مسیر راه‌پیمایی در تهران به نمایش گذاشته بود. همچنین یک سامانه دفاع هوایی تولید ایران نیز که در ژوئن سال ۲۰۱۹ یک پهپاد آمریکایی را ساقط کرده بود نیز، به نمایش عموم درآمده بود.

خبرگزاری رویترز نیز مشارکت مردم ایران در راهپیمایی امروز را مورد توجه قرار داده و نوشت: ایرانی‌ها روز چهارشنبه با فاصله‌گذاری اجتماعی و برای جلوگیری از ابتلا به بیماری کرونا، امسال به جای مشارکت به صورت پیاده در راهپیمایی بزرگداشت پیروزی انقلاب اسلامی ایران، با موتورسیکلت‌ها و خودروها در راهپیمایی هر ساله شرکت کردند. تهران همچنین در قبال تلاش‌های غرب برای متوقف کردن برنامه موشکی‌اش، موشک‌های بالستیک را نیز در مسیرهای راهپیمایی به نمایش درآورده بود.

رویترز در ادامه نوشت: علیرغم تغییر روش راهپیمایی که با وسایل نقلیه انجام شد، حس و حال این مراسم تغییری نکرده بود. مشارکت‌کنندگان پرچم‌های ایران را در دست می‌چرخاندند و پلاکاردها و نمادهایی در دست داشتند که رویشان «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» نوشته شده بود.


واکنش خبرگزاری آمریکایی به حضور ایرانی‌ها در راهپیمایی ۲۲ بهمن ۱۳۹۸

خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس: «ایرانی‌ها سالگرد انقلاب اسلامی ۱۹۷۹ را گرامی داشتند.»


به گزارش مشرق، خبرگزاری «آسوشیتدپرس» روز سه‌شنبه همزمان با برگزاری راهپیمایی سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، در واکنش به حضور پر شور مردم ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن نوشت: همزمان با تشدید تنش‌ها میان آمریکا و ایران، ایرانی‌ها در سرتاسر کشور به خیابان آمده و پیروزی انقلاب را جشن گرفتند.

این خبرگزاری گزارشی با این عنوان منتشر کرده است: ایرانی‌ها با برگزاری راهپیمایی، سالگرد انقلاب اسلامی ۱۹۷۹ (۱۳۵۷) را گرامی داشتند

آسوشیتدپرس افزود: «مراسم‌های سالگرد امسال، در بحبوحه تنش‌های بی‌سابقه بین تهران و واشنگتن برگزار شده است. تنش‌ها بعد از آنکه رئیس‌جمهور دونالد ترامپ ایالات متحده را از توافق هسته‌ای ایران با قدرت‌های جهانی به شدت افزایش یافته است».
این رسانه در گزارش خود به حمله تلافی جویانه ایران به مواضع ارتش آمریکا در عراق اشاره کرده است؛ حمله‌ای که در واکنش به حمله تروریستی واشنگتن در بغداد و شهادت سپهبد قاسم سلیمانی انجام شد.

شهرهای رشت و بخشی از تهران شاهد بارش برف است و برخی شهرهای دیگر شاهد جوی بسیار سرد و وزش باد است.

المیادین در گزارش خود گفت، مردم ایران از بزرگ و کوچک، سالخورده و جوان در این راهپیمایی حضور دارند، به این فضای سرد و شرایط جوی در تهران و رشت واکنش نشان داد.

وفا سرایا مجری المیادین در استودیو تهران به تصاویر مردم حاضر در راهپیمایی تهران و رشت اشاره کرد که زیر بارش تقریبا شدید برف در خیابان حاضر شده‌اند و گفت، همین حضور با این وضعیت، نشان دهنده دروغ کسانی است که می‌گویند، مردم ایران را بالاجبار به این مراسم‌ها می‌آورند.

این شبکه مراسم سالروز انقلاب و راهپیمایی مردم را از سه شهر تهران، کرمان و قم، به شکل زنده پوشش می‌دهد.

شبکه‌هایی همچون الجزیره بخش‌هایی از این راهپیمایی را به صورت زنده نمایش دادند؛ شبکه‌های المیسره و التجاه عراق به صورت زنده به پوشش این راهپیمایی اقدام کرده‌اند.

پایگاه العهد ضمن پوشش خبری راهپیمایی‌های چهل و یکمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی اعلام کرد: مردم ایران در نقاط مختلف این کشور راهپیمایی کردند؛این پایگاه لبنانی همچنین تأکید کرد: ایرانی‌ها با سر دادن شعارهای ضد آمریکایی بار دیگر از انقلاب خود حمایت کردند.

العهد هم حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن را میلیونی توصیف کرد؛ آسوشیتدپرس نیز با انتشار خبری از حضور گسترده مردم ایران در شهرهای مختلف در راهپیمایی ۲۲ بهمن خبر داد.

شبکه«المیادین» در گزارش راهپیمایی 22 بهمن امسال در شهر‌های مختلف ایران تاکید کرد «خیل عظیمی از جمعیت در پایتخت ایران به خیابان‌ها آمده اند.»

پایگاه النشرة مطلبی به پیروزی انقلاب اسلامی ایران پرداخته و می‌نویسد که انقلاب اسلامی ایران با گذشت ۴۱ سال از آن قدرتمندتر شده است.

شبکه لبنانی «المنار» به پوشش رسانه ای راهپیمایی های گسترده مردمی به مناسبت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی پرداخت؛ این شبکه لبنانی حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن را میلیونی توصیف کرد.

المنار اعلام کرد: راهپیمایی های میلیونی شهرهای مختلف ایران را فراگرفت؛ این شبکه همچنین به پخش تصاویری زنده از راهپیمایی پرشکوه مردم ایران در نقاط مختلف پرداخت.

حضور گسترده مردم ایران در راهپیمایی چهل و یکمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، در رسانه های روسیه هم بازتاب گسترده‌ای  داشت.

آرتی عربی گزارش داد:راهپیمایی های بزرگداشت چهل و یکمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران صبح امروز(سه شنبه) آغاز شد؛ این راهپیمایی ها در تهران و شهرهای مختلف ایران آغاز شده است.
آرتی در ادامه گزارش داد: قرار است حسن روحانی رئیس جمهور ایران در جمع راهپیمایی کنندگان در میدان آزادی تهران سخنرانی کند.

خبرگزاری المعلومه عراق هم با پوشش خبر راهپیمایی ۲۲ بهمن گزارش داد: راهپیمایی های عظیم ایرانی ها به مناسبت چهل و یکمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در سراسر استان های ایران برگزار شد.

این خبرگزاری افزود: میلیون ها نفر علی رغم سردی هوا و بارش برف در برخی استان ها، به میادین و خیابان ها آمده اند تا در راهپیمایی های پیروزی انقلاب اسلامی ایران شرکت کنند.

المعلومه افزود: راهپیمایی های امسال با چهلمین روز شهادت سرلشکر قاسم سلیمانی مصادف شده است.

پایگاه خبری خبرنی اردن نیز راهپیمایی ۲۲ بهمن را پوشش داد؛ این پایگاه نوشت: ایران روز سه شنبه چهل و یکمین سالروز پیروزی اننقلاب اسلامی را گرامی داشت.

این پایگاه همچنین نوشت: صبح روز سه شنبه راهپیمایی هایی به مناسبت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران در تهران و سراسر این کشور در حال برگزاری است.

فرانس ۲۴ عربی هم راهپیمایی ایرانی ها در چهل و یکمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران را پوشش داد.

پایگاه اینترنتی این شبکه نوشت: ایرانی ها روز سه شنبه در سایه تنش روز افزون با آمریکا، چهل و یکمین سالروز پیروزی اتقلاب اسلامی را گرامی داشتند.

این شبکه افزود: دهها هزار نفر از ایرانی ها به خیابان های تهران و دیگر شهرهای این کشور آمده اند تا این مناسبت را جشن بگیرند.

فرانس ۲۴ همچنین گزارش داد: خیابان های تهران و شهرهای دیگر ایران صبح روز سه شنبه شاهد  حضور چشمگیر ایرانی هاییست که به هدف احیای سالروز چهل و یکم انقلاب اسلامی در سایه تنش روز افزون با آمریکا به خیابان ها آمده اند.

روزنامه فرامنطقه ای رای الیوم هم در خبری راهپیمایی های مردم ایران به مناسبت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران را پوشش داد.

این روزنامه نوشت: صبح امروز(سه شنبه) راهپیمایی های گسترده ای به مناسبت چهل و یکمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در سراسر ایران برگزار شد.

رای الیوم افزود: حضور گسترده در این راهپیمایی علی رغم موج شدید سرما در سراسر این کشور صورت گرفته است.
 

پایگاه اینترنتی روزنامه الیوم السابع مصر هم در خبری راهپیمایی ۲۲ بهمن در ایران را پوشش داد.

این روزنامه نوشت: دهها هزار نفر از ایرانی ها صبح امروز(سه شنبه) به خیابان های تهران و شهرهای دیگر این کشور آمدند تا چهل و یکمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را گرامی بدارند.

الیوم السابع در ادامه نوشت:تظاهرات کنندگان پلاکارد هایی در دست داشتند که روی آنها شعارهای «مرگ بر آمریکا »و «مرگ بر اسرائیل» نوشته شده بود.

بر اساس گزارش روزنامه مذکور، این راهپیمایی ها در سایه تشدید اوضاع با آمریکا صورت می گیرد.

خبرگزاری فرانسه هم مانند بسیاری دیگر از رسانه‌های جهان به پوشش مراسم راهپیمایی سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی پرداخت و نوشت که این راهپیمایی جلوه اتحاد ایرانی‌ها در برابر آمریکا بود.

این خبرگزاری نوشته است: هزاران نفر از ایرانی‌ها روز سه‌شنبه در نمایشی از اتحاد همزمان با تنش‌های اوج‌گرفته با ایالات متحده، برای گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد انقلاب اسلامی تجمع کردند.

این رسانه اشاره کرده است که حاضران در این راهپیمایی تصاویر امام خمینی (ره)، پرچم‌های ایران و دست‌نوشته‌هایی با شعار «مرگ بر آمریکا» و «تا آخر ایستاده‌ایم» به دست داشتند.

خبرگزاری رسمی سوریهسانا در گزارشی به راهپیمایی چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران پرداخت؛ این خبرگزاری در گزارش خود از راهپیمایی ۲۲ بهمن نوشت: به مناسبت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران راهپیمایی‌های گسترده و میلیونی در استان‌ها و شهرهای مختلف ایران و با حضور روسای سه قوه و مسئولان ارشد ایرانی برگزار شد.

در این گزارش آمده است: شرکت کنندگان در این راهپیمایی پرچم جمهوری اسلامی ایران و کشورهای مقاومت از جمله سوریه، لبنان، عراق، فلسطین و یمن در دست داشتند.

خبرگزاری سوریه در گزارش خود نوشت که عدنان محمود، سفیر سوریه در تهران نیز در این مراسم حضور داشته است.

در ادامه این گزارش به سخنان محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران، سردار فدوی جانشین فرمانده کل سپاه و محمود علوی وزیر اطلاعات کشورمان پرداخته شده است.

خبرگزاری رویترز حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن، چهل‌ویکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران را مورد توجه قرار داده و نوشت: ده‌ها هزار نفر از مردم ایران در موقعیتی که تنش‌های رو به افزایش با آمریکا ادامه دارد، روز سه‌شنبه به خیابان‌های تهران و دیگر شهرها آمدند تا چهل‌ویکمین سالگرد انقلاب اسلامی ایران را جشن بگیرند.

این خبرگزاری در ادامه به پوشش تصویری حضور مردم در راهپیمایی از تلویزیون ایران پرداخته و نوشت که مردم پلاکاردهای «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» در دست داشتند.

رویترز علاوه بر این نوشت: بنا به گزارش خبرگزاری تسنیم، موشک‌هایی نیز به عنوان بخشی از مراسم سالگرد به نمایش گذاشته شده بودند. تلویزیون ایران برخی تصاویر آرشیو شده از پرتاب‌های موشکی و تاسیسات زیرزمینی نگهداری موشک‌ها را در بخشی از پوشش مراسم سالگرد، پخش کرد.

روییترز همچنین به اظهارات امروز حسن روحانی، رئیس جمهور کشورمان پرداخته و به نقل از او نوشت: برنامه موشکی ایران با هدف حمله به کشورهای همسایه ایجاد نشده است.

واکنش رسانه‌های ضدانقلاب به راهپیمایی ۲۲ بهمن ۱۳۹۷

رسانه‌هایی که یک سال با انواع ترفندها سعی کرده بودند، مردم را از نظامشان دلسرد کنند پس از شکست خوردن در این پروژه‌شان، اغلب سکوت اختیار کردند.

رسانه ها نوشتد: راهپیمایی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی صبح امروز 22 بهمن 1397 در سراسر ایران اسلامی برگزار شد و نقشه‌های ۴۰ ساله آمریکایی‌، صهیونیست‌ها وسعودی‌ها نقش برآب شد

سران آمریکایی که دلخوش بودند ایران، چهلمین سالگرد پیروزی خود را جشن نخواهد گرفت، صبح امروز با چشم خود شاهد شکست خود بودند و از امروز چهل‌باره به سراغ نقشه‌های جدیدتری خواهند رفت تا مردم را مأیوس کنند.

برف و باران و سرمای امسال نه تنها مانع حضور میلیونی مردم ایران شد بلکه باعث خلق صحنه‌های زیبایی از حماسه ۲۲ بهمن امسال شد؛ جایی که پیر و جوان، زن و مرد هرچند که از برخی عملکردها گله‌مند هستند اما نشان دادند که برآن عهدی که بستند، هستند.

در این میان رسانه‌های ضدانقلاب که در روزهای اخیر با انتشار انواع و اقسام آمارسازی‌ها و ساخت مستندهایی سعی در ناامید کردن مردم داشتند، از همه بیشتر از شکوه حضور مردم در ۲۲ بهمن ۹۷ ناراحت هستند.
از بایکوت چند ساعته تا تحریف واقعیت/ برگزاری سالگرد پیروزی انقلاب، در بحبوحه تنش‌های بی‌سابقه بین تهران و واشنگتن
نگاهی به عملکرد رسانه‌های ضدانقلاب در روز ۲۲ بهمن مؤید این ادعاست

وقتی که بی‌بی‌سی به جای انعکاس راهپیمایی بر موفقیت فیلم سوگلی و خوانندگان زن در جشنواره‌ها مانور می دهد

بی‌بی‌سی فارسی رسانه سلطنتی انگلیس که در روزهای اخیر با انواع و اقسام برنامه‌ها و فراخوان‌ها و حتی ساخت مستندهایی علیه مسئولان نظام سعی داشت مانع از حضور میلیونی مردم در راهپیمایی شود.

این رسانه امسال نیز هیچ تصویری از حضور پرشور مردم را نه در سایت خود و در کانال تلگرامی خود منتشر نکرد و به انتشار بخشی از صحبت‌های رئیس جمهور و خبر نمایش موشک‌های سپاه در مسیر راهپیمایی بسنده کرد.

بی‌بی‌سی در هنگام راهپیمایی صلاح دید علاوه بر بزک شاه، به موفقیت فیلم سوگلی و خوانندگان زن در جشنواره‌ها مانور دهد

من و تو

شبکه ماهواره‌ای من‌وتو هم که سال‌هاست نقاب از چهره برکشیده، این روزها سخت در تلاش بود با مستندها و ویژه برنامه‌هایی جمهوری اسلامی رازیر سوال ببرد.

یکی از خروجی‌های من و تو برای پیشبرد این هدفشان کانال تلگرامی‌اش بود که اکنون چند ساعت پس از پایان راهپیمایی هیچ مطلبی منتشر نکرده و روزه سکوت گرفته است.

ایران اینترنشنال

این رسانه نوپای ضدانقلاب که بودجه‌اش را از سعودی‌ها می‌گیرد و کارمندان آن هم از بازماندگان بی بی سی فارسی هستند، در حین برگزاری راهپیمایی هم هیچ تصویری از حضور پرشور مردم منتشر نکرد.

رادیو فردا

این رسانه ضدانقلاب نیز، تنها به انتشار بخشی از سخنان رئیس جمهور اکتفا کرد و تنها تصویر منتشر شده از مراسم هم یک تصویر بسته از حسن روحانی بود.

رادیو زمانه

نمایش موشک‌ها و سخنرانی حسن روحانی هم تنها مطالب منتشر شده در کانال تلگرامی رسانه‌ای بود که طی روزهای گذشته تلاش داشت تا عملکرد ۴۰ ساله نظام را زیر سوال ببرد.

آمدنیوز

این شبکه رسانه ضدانقلاب هم که به دروغگویی حتی بین ضدانقلاب هم معروف است، به سیاه‌نمایی و دروغ‌پردازیش همزمان با راهپیمایی ۲۲ بهمن ادامه داد.

این اقدامات غیرحرفه‌ای رسانه‌های ضدانقلاب که مدعی آزادی بیان هستند و این چنین وقیحانه چشمشان را به حضور میلیونی مردم می‌بندند درحالی صورت می‌گیرد که رسانه‌های مطرحی چون رویترز و آسوشیتدپرس از حضور باشکوه مردم ایران در چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی خبر دادند و خبرنگار خبرگزاری زد دی اف آلمان نیز ادغان کرد: ایرانی‌ها با جمهوری اسلامی مشکلی ندارند و منتقد شیوه اداره کشورشان هستند.

رسانه های غربی در 22 بهمن ۱۳۹۵

آسوشتیدپرس نوشت: تصاویر پخش شده از تلویزیون دولتی ایران نشان می دهد، مردم تهران و سایر شهرهای ایران با وجود سرمای زیر صفر درجه در راهپیمایی بزگداشت 22 بهمن حضور دارند.
از بایکوت چند ساعته تا تحریف واقعیت/ برگزاری سالگرد پیروزی انقلاب، در بحبوحه تنش‌های بی‌سابقه بین تهران و واشنگتن
این خبرگزاری نوشت؛ 22 بهمن 1357(11 فوریه 1979) نماد پیروزی انقلاب اسلامی تحت رهبری امام خمینی(ره) و سرنگونی حكومت محمدرضا پهلوی است.

سی ان ان : راهپیمایی 22 بهمن امسال عظیم تر از سال های گذشته است

شبكه تلویزیونی 'سی ان ان' با پخش مستقیم گوشه هایی از راهپیمایی یوم الله 22 بهمن گزارش داد: راهپیمایی بزرگداشت پیروزی انقلاب اسلامی ایران امسال عظیم تر از سال های گذشته است.

سی ان ان درباره مراسم سالگرد راهپیمایی یوم الله 22 بهمن از 'فردریك پلتن' خبرنگارخود درتهران پرسید، با توجه به تنش بین ایران و آمریكا آیا امروز شاهد شعارهای تند علیه آمریكا و دونالد ترامپ خواهیم بود؟

خبرنگار این شبكه خبری آمریكایی درپاسخ گفت : این راهپیمایی به مناسبت یك واقعه مهم در ایران گرامی داشته می شود و به نظر این راهپیمایی نسبت به سال های گذشت عظیم تر است.

فردریك پلتن افزود : این به این دلیل است كه(حضرت) آیت الله خامنه ای از مردم خواسته است تا برای شركت در راهپمیایی 22 بهمن امسال به صحنه بیآیند كه پاسخی به رئیس جمهوری آمریكا باشد.

خبرنگار سی ان ان گفت: ما شاهد پوسترهای بسیار ضد ترامپ هستیم كه بر روی آنها این جلمه رهبرعالی ایران نوشته شده كه ترامپ چهره واقعی آمریكا را به جهان نشان داد.
پلتن گفت : از ساعات اولیه امروز شاهد حركت صدها هزار نفری به مركز تهران جهت شركت در مراسم راهپیمایی 22 بهمن هستیم.

شبكه خبری فرانس24 : حضور ملت ایران در راهپیمایی گسترده است

شبكه خبری فرانس 24 روز جمعه با پخش تصاویری از میدان آزادی در تهران، حضور با شكوه مردم در راهپیمایی سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران را بازتاب داد.

در این گزارش آمده است: هزاران تن از مردم تهران از نخستین ساعات امروز به خیابان های تهران آمدند تا در راهپیمایی بیست و دوم بهمن ماه شركت كنند.

شبكه تلویزیونی یورونیوز سخنان روحانی بطور زنده پخش كرد

شبكه تلویزیونی یورونیوز سخنان حسن روحانی رئیس جمهوری ایران كه در میدان آزادی ایراد شد، به صورت زنده پخش كرد.

یورونیوز همزمان صحنه هایی از حضور گسترده مردم در راهپیمایی یوم الله 22بهمن را برای مخاطبان خود پخش كرد.

رویترز : ایرانی ها نشان دادند از تهدیدهای ترامپ ترسی ندارند

خبرگزاری رویترز درگزارشی از آیین گرامیداشت سالروز پیروزی انقلاب و راهپیمایی 22 بهمن اعلام كرد: درپی هشدار 'دونالد ترامپ' مبنی بر زیر نظر داشتن جمهوری اسلامی، صدها هزار ایرانی به منظور نشان دادن وفاداری خود به نظام جمهوری اسلامی روزجمعه درراهپیمایی 22 بهمن شركت كردند.

رویترز كه به نقل از تلویزیون ایران گزارش داد، افزوده است: مردم تهران در راهپیمایی روزجمعه پلاكاردهای حاوی شعارمرگ بر آمریكا و آدمك ترامپ را حمل می كردند و واحد مسئول برپایی مراسم نیز آهنگ های انقلابی سنتی ایران را می نواختند.

واشنگتن پست: ایرانیان با وجود تهدیدات آمریكا،سالگرد پیروزی انقلاب خود را جشن گرفتند

روزنامه ' واشنگتن پست' آمریكا در گزارشی نوشت: هزاران نفر از مردم ایران با وجود درگیری های فزاینده این كشور با دولت ترامپ، سالگرد انقلاب خود را جشن گرفتند.

این روزنامه آمریكایی همزمان باراهپیمایی بزرگداشت سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی نوشت: رهبرعالی ایران از مردم خواسته بود تا با حضور در این راهپیمایی، پاسخ اظهارات تهدید آمیز كاخ سفید را بدهند.

گزارش این روزنامه آمریكایی افزود: تصاویر پخش شده در تلویزیون دولتی ایران، جمعیت انبوهی از مردم را نشان می دهد كه نشان های به دست گرفته اند و در خیابان ها راهپیمایی می كنند.

واشنگتن پست درادامه نوشت: شخصیت های بلند پایه ای چون 'قاسم سلیمانی' از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران انقلاب و 'محمد جواد ظریف' وزیر امور خارجه ایران در این راهپیمایی حضور داشتند.

اسپوتنیك : ترامپ پاسخ خود را از ملت ایران دریافت كرد

خبرگزاری اسپوتنیك نوشت: آنهایی كه ملت ایران را می شناسند خوب می دانند كه ایرانی ها ممكن است در موارد زیادی با یكدیگر اختلاف داشته باشند اما بصورت تاریخی در صورتی كه یك دشمن خارجی آنها را تهدید كند همه اختلافات خود را كنار می گذارند و دست در دست هم به مقابله با دشمن خارجی می پردازند.

نمونه بارز این موضوع، جنگ هشت ساله ایران و عراق بود كه مردم ایران از همه طیف های سیاسی و مذهبی در كنار یكدیگر قرار گرفتند و با دشمن شماره یك كشورشان مقابله كردند.

در راهپیمایی امسال نیز شاهد آن بودیم كه همه ایرانی ها برای پاسخ دادن به تهدیدهای رئیس جمهوری تازه كار آمریكا، از همه طیف های سیاسی، قومی و مذهبی به دفاع از نظامی و مملكت خود برخاستند.

اسپوتنیك نوشت: امروز آقای ترامپ پاسخ خود را دریافت كرد و مردم ایران به وی پیام دادند تا زمانی كه مردم پشت نظام و حكومت خود باشند، هیچ بادی قادر به تكان دادن آنها نیست.

آری به خاطر همین واکنش ها است که مردم ایران باید بدانند امروز نه تنها در دنیا حقیر و کوچک نیستیم، بلکه چشم تمامی جهانیان به تصمیمات و اقدامات ماست تا ببینند در برهه های حساس سیاسی، اجتماعی، اقتصادی چگونه رفتار میکنیم و علی رغم تمام مشکلات و سختی های موجود چطور بر سر عهد و پیمانی که با انقلاب بسته ایم می مانیم.

انتهی پیام/س

نظرات بینندگان