کد خبر: ۱۵۲۶۷۷
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۷ - ۲۱ بهمن ۱۴۰۰
بسته حوادث شیرازه:

از انهدام باند قاچاق سلاح در فارس تا کشف ۲۷ فقره انواع سرقت در ارسنجان

مهم‌ترین اخبار حوادث روز استان فارس را می‌توانید در بسته ویژه حوادث «شیرازه» مشاهده کنید
به گزارش سرویس حوادث شیرازه، مهم‌ترین اخبار حوادث روز استان فارس را می‌توانید در بسته ویژه حوادث «شیرازه» مشاهده کنید.

انهدام باند قاچاق سلاح در فارس

فرمانده انتظامی استان فارس از کشف ۸ قبضه کلت کمری و ۱۲ خشاب مربوطه در بازرسی از خودرو قاچاقچیان در محور مواصلاتی کوه‌چنار-کازرون خبر داد.

سردار رهام‌بخش حبیبی گفت: در اجرای طرح مبارزه با سلاح و مهمات غیرمجاز در فارس، ماموران پلیس امنیت عمومی استان با همکاری پلیس شهرستان کازرون فارس با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند اعضای یک باند با یک سواری پژو ۴۰۵ تعدادی اسلحه قاچاق را از استان‌های غربی بارگیری و قصد ورود آن به شیراز دارند که موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی گفت: امروز ۲۱ بهمن ماموران انتظامی پس از هماهنگی با مقام قضائی به محور کوه‌چنار-کازرون اعزام و با برپایی تور ایست و بازرسی مقطعی سواری پژو را شناسایی و دستور ایست دادند که راننده و سرنشینان بدون توجه اقدام به فرار کردند.

فرمانده انتظامی استان فارس گفت: پس از طی مسافتی تعقیب و گریز ماموران انتظامی با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند سواری پژو را توقیف و در بازرسی از آن ۸ قبضه سلاح کمری و ۱۲ خشاب مربوطه که به طرز ماهرانه‌ای در باک بنزین خودرو جاسازی شده بود کشف کنند.

سردار حبیبی با بیان اینکه در این خصوص راننده و ۲ سرنشین برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند، از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک و یا اطلاع از فعالیت افرادی که آرامش مردم را برهم می‌زنند بلافاصله موضوع را به سامانه ۱۱۰ گزارش دهند.

کشف ۲۷ فقره انواع سرقت در ارسنجان

فرمانده انتظامی ارسنجان از دستگیری ۴ سارق حرفه‌ای و کشف ۲۷ فقره انواع سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمدعلی فرهادی گفت: به منظور طرح ارتقای امنیت اجتماعی و برخورد با سارقان، شناسایی و دستگیری سارقان در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پلیس با انجام اقدامات پلیسی و کار اطلاعاتی طی ۷۲ ساعت گذشته ۴ سارق حرفه‌ای را شناسایی و در عملیاتی هدفمند در مخفیگاهشان دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی ارسنجان گفت: متهمان در بازجویی‌های تخصصی به ۲۷ فقره سرقت منزل، محتویات و قطعات خودرو، اماکن خصوصی و دولتی اعتراف کردند.

سرهنگ فرهادی با اشاره به معرفی متهمان به مرجع قضائی، از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه فعالیت غیر قانونی توسط افراد مشکوک مراتب را در اسرع وقت از طریق تلفن فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند.

کشف خودرو‌های سرقتی در بیضا

فرمانده انتظامی بیضا از کشف ۳ دستگاه خودرو سرقتی توسط ماموران این فرماندهی خبر داد.

سرهنگ دوم محمود نجفی گفت: به منظور اجرای طرح برخورد با سارقان و کشف اموال مسروقه، ماموران انتظامی بیضا هنگام گشت‌زنی در حوزه استحفاظی و همچنین سرکشی از پارکینگ‌های سطح شهر به ۳ دستگاه وانت پیکان، نیسان و پراید مشکوک و آن‌ها را مورد بررسی قرار دادند.

وی گفت: در استعلام اولیه از سامانه پلیس آگاهی مشخص شد خودرو وانت پیکان و پراید سابقه سرقت از شهرستان شیراز دارد و وانت نیسان نیز از فیروزآباد مورد سرقت قرار گرفته است.

فرمانده انتظامی بیضا با اشاره به اینکه تلاش برای دستگیری سارقان با جدیت ادامه دارد، گفت: برخورد با مخلان نظم و امنیت به صورت ویژه در دستور کار این فرماندهی است.

کشف ۲۶ راس احشام قاچاق در لارستان

جانشین انتظامی لارستان از کشف ۲۶ رأس گوسفند قاچاق به ارزش ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال توسط مأموران این فرماندهی خبر داد.

سرهنگ ناصر حیدری گفت: به منظور اجرای مبارزه جدی با قاچاق، مأموران انتظامی لارستان با اشراف اطلاعاتی از تصمیم قاچاقچیان مبنی بر جابه‌جایی احشام با خودرو‌های شوتی در اطراف این شهرستان مطلع و پیگیری موضوع را با جدیت در دستور کار خود قرار دادند.

وی گفت: مأموران ضمن هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و موفق شدند با اقدامات فنی و تخصصی ۳ خودرو پژو ۴۰۵ و سمند حامل احشام را توقیف کنند.

جانشین انتظامی لارستان با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو‌ها ۲۶ راس گوسفند قاچاق کشف شد، گفت: برابر اعلام کارشناسان ارزش احشام مکشوفه ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

سرهنگ حیدری گفت: در این خصوص ۳ نفر راننده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

دستگیری قاچاقچیان و کشف ۵۹ کیلو شیشه در شیراز

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس از کشف ۵۹ کیلو و ۸۰ گرم شیشه و دستگیری ۶ نفر در این زمینه در شیراز خبر داد.

سردار یوسف ملک‌زاده گفت: در اجرای طرح مبارزه با سوداگران مرگ، ماموران انتظامی شیراز با اقدامات فنی و تخصصی از فعالیت سوداگران مرگ در یکی از محلات این شهرستان مطلع و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی گفت: ماموران کلانتری ۲۴ ابوذر پس از هماهنگی با مقام قضائی به ۲ باب منزل متعلق به قاچاقچیان اعزام و در بازرسی از آن مکان‌ها موفق شدند ۷ کیلو و ۳۳۰ گرم مواد مخدر از نوع شیشه و یک قبضه کلت کمری و مهمات مربوطه را کشف کنند.

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس با اشاره به اینکه در این خصوص ۴ نفر که در منازل بودند دستگیر شدند، تصریح کرد: ماموران با رصد‌های اطلاعاتی موفق شدند یک سواری پژو پارس که در آن اطراف در حال پرسه زنی و قصد تحویل مواد مخدر از نوع شیشه به دیگر اعضای دستگیر شده داشت را توقیف و ۲ سرنشین آن را نیز دستگیر کنند.

سردار ملک‌زاده با بیان اینکه در بازرسی از سواری پژو پارس ۵۱ کیلو و ۷۵۰ گرم شیشه کشف شد، گفت: در بررسی‌های تخصصی مشخص شد مواد مخدر مکشوفه از مرز‌های شرقی وارد کشور شده است.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه در مجموع در این ماموریت ۵۹ کیلو و ۸۰ گرم مواد مخدر از نوع شیشه کشف شده است، گفت: هر ۶ متهم برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

انهدام اعضای باند ۳ نفره سارقان منزل در کوه چنار

فرمانده انتظامی کوه‌چنار گفت: با تلاش ضربتی کارآگاهان پلیس آگاهی این شهرستان باند سارقان منزل با ۱۶ فقره سرقت شناسایی و دستگیر شدند.

سرهنگ لطف‌الله محمدی گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت منزل در شهر قائمیه و متواری شدن سارقان، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه سارقان پس از حصول اطمینان از خالی بودن منازل اقدام به سرقت در ساعات پایانی شب می‌کردند، گفت: کارآگاهان با اشراف اطلاعاتی و بهره‌گیری از شیوه‌های نوین پلیسی اعضای یک باند ۳ نفره فعال در زمینه سرقت منزل را شناسایی و پس از تعقیب و مراقبت‌های لازم و هماهنگی با مقام قضایی آنان را در یک عملیات ضربتی در مخفیگاهشان دستگیر و به مقر انتظامی دلالت دادند.

فرمانده انتظامی کوه‌چنار با ابیان اینکه متهمان در بازجویی اولیه به ۱۶ فقره سرقت منزل اعتراف کردند، گفت: سارقان برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

سرهنگ محمدی از شهروندان خواست در صورت مشاهده و برخورد با هرگونه موارد مشکوک و یا پرسه زنی افراد ناشناس، در اسرع وقت از طریق تلفن ۱۱۰ گزارش آن را اعلام کنند.

کشف احشام قاچاق در زرین‌دشت

جانشین فرمانده انتظامی زرین‌دشت از کشف ۸۶ راس گوسفند قاچاق به ارزش ۳ میلیارد ریال در بازرسی از ۲ دستگاه وانت نیسان در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمدحسین عوض‌پور گفت: به منظور اجرای طرح مبارزه با قاچاق، ماموران انتظامی پاسگاه خسویه شهرستان زرین‌دشت هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی به ۲ دستگاه وانت نیسان حامل احشام مشکوک و آن‌ها را با اقدامات فنی و تخصصی توقیف کردند.

او گفت: ماموران در بازرسی از این خودرو‌ها ۸۶ راس گوسفند قاچاق و بدون مجوز قانونی کشف و رانندگان را نیز دستگیر کردند.
جانشین فرمانده انتظامی شهرستان زرین‌دشت با اشاره به اینکه ارزش احشام کشف شده برابر نظر کارشناسان ۳ میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: برخورد با قاچاقیان به صورت ویژه در دستور کار این فرماندهی است.

کشف گنج یاب قاچاق در بیضا

فرمانده انتظامی بیضا از کشف یک دستگاه گنج یاب قاچاق توسط ماموران این فرماندهی خبر داد.

سرهنگ دوم محمود نجفی گفت: ماموران انتظامی شهرستان بیضا هنگام گشت زنی در حوزه استحفاظی به چند نفر که در حال حفاری غیرمجاز بودند مشاهده و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران سریعا به محل مورد نظر اعزام و با توجه به تاریکی هوا و موقعیت جغرافیایی منطقه افرادی که در حال حفاری بودند با مشاهده پلیس متواری شدند.

فرمانده انتظامی بیضا با بیان اینکه در بازرسی از آن مکان یک دستگاه گنج‌یاب قاچاق کشف شد، گفت: تلاش برای شناسایی و دستگیری حفاران غیرمجاز با جدیت ادامه دارد.

دستگیری سارق و کشف ۱۱ فقره سرقت از اماکن خصوصی

فرمانده انتظامی سروستان از دستگیری سارق و اعتراف به ۱۱ فقره سرقت از اماکن خصوصی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ دوم آرش بخشائی مطلق گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت از اماکن خصوصی در سطح شهرستان سروستان موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی گفت: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی هویت سارق را شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی او را در مخفیگاهش دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی سروستان با بیان اینکه متهم در بازجویی اولیه به ۱۱ فقره سرقت از اماکن خصوصی اعتراف کرد، گفت: این سارق حرفه‌ای برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

انتهای پیام/ح
نظرات بینندگان