کد خبر: ۱۵۲۶۸۲
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۷ - ۲۱ بهمن ۱۴۰۰
شهردار شیراز:

اقدامات پدافندی را در حوزه‌های مختلف شهری دنبال می‌کنیم

اصنافی گفت: شهرداری یک دستگاه خدمت رسان با حساسیت بالاست که با وجود حجم زیاد خدمات الکترونیک و اتوماسیون‌های شهرداری، دارای ظرفیت و در عین حال تهدیداتی است.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، سید احسان اصنافی در دیدار با مدیر کل پدافند غیرعامل استانداری فارس گفت: اقدامات پدافند غیرعامل موجب کاهش آسیب پذیری و حفظ سرمایه‌های کلان موجود می‌شود و از همان روز‌های ابتدایی شروع بکار مدیریت جدید شهری به جد پیگیر این موضوع بوده ایم.

اصنافی افزود: توسعه پایدار شهری، توسعه‌ای همه جانبه در ابعاد مختلف شهری است و مسئله پایداری در ابعاد مختلفی قابل بررسی است.

به گفته وی امنیت شهری به عنوان یکی از شاخص‌های مهم و اساسی، سهم زیادی در بالا بردن کیفیت توسعه پایدار شهری را داراست. بیان موضوع امنیت شهری از آنجایی مهم است که پیوستگی تنگاتنگ و متقابلی بین این موضوع و توسعه وجود دارد.

اصنافی به نواقصی که در این حوزه وجود داشته، گفت: در بسیاری از بخش‌ها نسخه پشتیبان اطلاعات همچنان به صورت فیزیکی بود و از ظرفیت دیجیتالی شدن آن غفلت شده بود که موضوع را رصد کرده و درصدد بک آپ گیری دیجیتال از بخش‌های مختلف شهرداری شیراز هستیم.

وی بیان داشت: مدیریت اسناد را به صورت متمرکز کرده و پس از گزارش دهی هفتگی، آسیب شناسی کرده و در تلاش برای دیتاماینینگ جهت تبدیل اسناد به داده هستیم.

اصنافی گفت: جهت حفاظت و بهره برداری از داده و اطلاعات برای رسیدن به پنجره واحد خدمات دیجیتال شهرداری شیراز برنامه ریزی کرده و برای حصول به آن در تلاش هستیم.

شهردار شیراز گفت: در حوزه پدافندی مبنای علمی در کنار کار اجرایی باید قرار گیرد. غلامعلی ترابی، عضو شورای اسلامی شهر شیراز نیز گفت: در موضوع پدافند غیرعامل کار‌هایی در شورای چهارم شهر شیراز صورت دادیم، اما مدتی متوقف شده که نیاز است به سرمنزل مقصود برسد.

به گفته رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر شیراز، مبنای علمی و کارشناسی در حوزه پدافندی باید در کنار اقدامات عملی و اجرایی قرار گرفته تا علاوه بر کاهش هزینه‌های شهر، خدمات بهتری برای شهروندان بتوان ارائه داد.


انتهای پیام/م
نظرات بینندگان