کد خبر: ۱۵۲۶۸۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۳ - ۲۳ بهمن ۱۴۰۰
رئیس سازمان بسیج سازندگی در گفتگو با شیرازه:

فاز اول بزرگترین پروژه آب شرب روستایی از امروز آغاز می شود

سردار زهرایی تشریح کرد: اولین طرح پیرامون آب شرب و آب مصرفی کشاورزی روستایی، دومین مسکن روستایی و سومین طرح در ارتباط با راه، زیرساخت و اشتغال روستایی طرح ریزی شده است.  از ۷۲۰۰ روستا در طرح اول حدود ۴۵۰۰ به سازمان بسیج محول شده است که در مرحله اول ۱۲۰۰ روستا امروز ۲۵ بهمن ماه در سطح ۱۹ استان کشور بهره برداری خواهد شد.
به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه، سردار محمد زهرایی رئیس سازمان بسیج سازندگی پیرامون طرح جامع محرومیت زدایی مردم پایه سازمان بسیج مستضعفین گفت: در راستای این طرح که با همت دولت سیزدهم در حال برنامه ریزی و تعریف شده، چند اولویت به صورت مشترک در حال پیگیری است.


وی افزود: اولین طرح پیرامون آب شرب و آب مصرفی کشاورزی، دومین  مسکن روستایی و سومین طرح در ارتباط با راه، زیرساخت و اشتغال روستایی طرح ریزی شده است.


زهرایی با اشاره به جزئیات طرح " از آبخیز تا جالیز" (آب کشاورزی روستایی) تشریح کرد: این طرح که ۵۵۰۰ روستا را شامل می‌شود در حال حاضر در مرحله کارشناسی و برنامه ریزی می باشد و هنوز به مرحله عقد تفاهم نامه منتهی نشده است.


رئیس سازمان بسیج سازندگی با اظهار جزئیات طرح آب رسانی شرب روستایی گفت: این طرح برای ۱۰۲۸۳ روستا تعریف شده و در مرحله اول ۷۲۰۰ روستا از این طرح شامل بهره شده اند. طرف قرارداد و مجری این طرح قرارگاه امام حسن علیه السلام می باشد.

وی با بیان ارزش ریالی طرح اظهار داشت: ۳۰ هزار میلیارد تومن برای ۳۰ استان مصوب شده است که تا به امروز در ۱۹ استان و به همت قرارگاه امام حسن علیه السلام طرح به مرحله اجرا رسیده است.

زهرایی با تشریح چگونگی ساز و کار اجرای این طرح گفت: معین طرح سازمان بسیج سازندگی و در استان ها فرماندهان سپاه های استانی و مجری قرارگاه مرکزی امام حسن مجتبی عليه السلام معرفی شده اند. 


رئیس سازمان بسیج سازندگی اظهار داشت: از ۷۲۰۰ روستا در طرح اول حدود ۴۵۰۰ به سازمان بسیج محول شده است که در مرحله اول ۱۲۰۰ روستا امروز ۲۵ بهمن ماه در سطح ۱۹ استان کشور بهره برداری خواهد شد.

انتهای پیام/م

نظرات بینندگان