کد خبر: ۱۵۲۶۸۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۰ - ۲۲ بهمن ۱۴۰۰
رضوی اردکانی؛

همه ابرقدرت ها به برکت اقتدار سیاسی ایران پای مذاکره نشسته اند

امام جمعه موقت شیراز بیان کرد: در حکومت طاغوتی با کوچکترین اراده اجنبی نظیر انگلستان بزرگترین تغییرات حتی تغییر شاه ایران رخ می‌داد اما امروز به برکت اقتدار سیاسی همه ابرقدرت ها در یک میز پای مذاکره با ما نشسته اند.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، حجت الاسلام رضوی اردکانی امام جمعه موقت شیراز با بزرگداشت ۴۳ سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و تشکر از آحاد مردم بیان کرد: یکی از موارد ذکر شده در قرآن پیرامون ابتلا و امتحان است.

وی در این خصوص افزود: در قرآن با مصادیق مختلف خداوند مؤمنین را به امتحانات الهی به منظور رشدشان آگاه کرده است اما در کنارش به صابران بشارت عظیم می‌دهد.

امام جمعه موقت شیراز با اشاره به چرایی امتحانات الهی اظهار داشت: خداوند دو علت را در قرآن بیان میکند: اول رشد و برگشت انسان به خدا بر اساس فطرت الهی است و دوم آشکار سازی قدرت مطلق الله در عالم.

رضوی اردکانی در خطبه اول نماز جمعه شیراز گفت: خداوند انسان ها را با مسائل اقتصادی، بلایا، نشاندن در جایگاه قدرت، فرزندان و... مورد آزمایش و ابتلا قرار می‌دهد.

وی با اشاره به استقلال نظام جمهوری اسلامی در عرصه های مختلف گفت: در حکومت طاغوتی با کوچکترین اراده اجنبی نظیر انگلستان بزرگترین تغییرات حتی تغییر شاه ایران رخ می‌داد اما امروز به برکت اقتدار سیاسی همه ابرقدرت ها در یک میز پای مذاکره با ما نشسته اند.

امام جمعه موقت شیراز با اشاره به سوال امروزه آحاد مردم ایران مبنی بر چرایی وقوع انقلاب اسلامی اظهار کرد: شعار اصلی انقلاب یعنی استقلال،  آزادی، جمهوری اسلامی معیار سنجش مسیر طی شده می باشد، هرچقدر به تحقق این شعاعر نزدیک شده باشیم بر درستی مسیر طی شده صحه میگزارد.

وی در این خصوص ادامه داد: به حمدالله و تفضل حضرت صاحب الزمان بخش قابل توجهی از این شعار محقق شده است البته مشکلاتی نیز در این مسیر بوده است اما همه آنها با یک حرکت جهادی و قاطع قابل حل است.

رضوی همچنین بیان کرد: ایران اسلامی دارای جوانانی است رشید و با غیرت که در مقابل انواع تهدیدات مستحکم و پرقدرت به مبارزه با ایادی کفر پرداخته اند.

امام جمعه موقت شیراز در خطبه دوم با دعوت همه مردم به تقوای الهی و دوری از محرمات گفت: بعضی آیات  قرآن را می‌توان به انقلاب اسلامی تعمیم داد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: این که می‌گویند با شیطانی به نام آمریکا کنار بیاییم تا مشکلات حل شود گزاره غلط است، الگو های این عمل نظیر لیبی و اوکراین و... در مقابل دیدگان و عبرت همگان قرار دارد.

 به گفته رضوی مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم را کلافه کرده است اما این مشکلات نباید باعث تحت شعاع قرار گرفتن اصل انقلاب باشید؛ و مسئولین باید به صورت شبانه روزی و مستمر به دنبال حل مشکلات مردم باشند.

وی در پایان با اشاره به فضیلت ماه شعبان و رجب و بیان فضائل حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام به سخنان خود پایان داد.

انتهای پیام/ع
برچسب ها: شیرازه ، نماز جمعه ، دژکام
نظرات بینندگان