کد خبر: ۱۵۲۷۰۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۵ - ۲۳ بهمن ۱۴۰۰
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی فارس:

کشف کارگاه تولید سموم تقلبی در مرودشت

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از کشف و پلمپ یک کارگاه تهیه، تولید و توزیع سموم و کودهای تقلبی در شهرستان مرودشت خبر داد.
به گزارش سرویس اقتصادی شیرازه، حمید دبیری مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی فارس از کشف کارگاه تولید سموم تقلبی در مرودشت خبر داد و گفت: در این عملیات علاوه بر هشت تن سموم و کودهای تقلبی به ارزش تقریبی ۶۳ میلیارد ریال، خط تولید و بسته بندی این سموم نیز کشف و ضبط شد.

به گفته وی؛ مقادیر زیادی لیبل، بطری، پاکت و دستگاه های جت پرینتر و وکیوم نیز کشف شده است که تمامی اقلام مکشوفه به انبار مدیریت حفظ نباتات منتقل و پرونده متخلفین به مراجع قضایی ارجاع شد.

دبیری تصریح کرد: این اقدام توسط اکیپ ویژه گشت بازرسی و نظارت بر سموم دفع آفات نباتی متشکل از مدیریت حفظ نباتات، سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی، جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت، اتحادیه فروشندگان سموم، سازمان تعزیرات حکومتی، اداره اماکن و دادستانی شهرستان مرودشت انجام شد.

با اشاره به اینکه با فروشندگان سموم و نهاده های غیر مجاز برخورد خواهد شد، ابراز کرد: روند بازرسی و پایش فروشگاه‌های عرضه سموم نباتی استان فارس ادامه دارد و چنانچه فروشگاهی دستورالعمل و ضوابط را رعایت نکند، ضمن صدور اخطار کتبی نسبت به پلمپ فروشگاه اقدام می شود.

انتهای پیام/س
نظرات بینندگان