کد خبر: ۱۵۲۷۱۶
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۶ - ۲۴ بهمن ۱۴۰۰
بسته ویژه حوادث شیرازه:

از دستگیری خواهران کلاهبردار میلیاردی در شیراز تا کشف 8 قبضه اسلحه شکاری قاچاق در فسا

مهم‌ترین اخبار حوادث روز استان فارس را می‌توانید در بسته ویژه حوادث «شیرازه» مشاهده کنید.
به گزارش سرویس حوادث شیرازه، مهم‌ترین اخبار حوادث روز استان فارس را می‌توانید در بسته ویژه حوادث «شیرازه» مشاهده کنید.

عابران پياده قرباني بي احتياطي راننده سمند

رئيس پليس‌راه شمالي استان گفت: تصادف سواري سمند با عابران پياده در محور "جهرم-شيراز" 2 کشته و يك مجروح برجای گذاشت.

 "عبدالهاشم دهقاني" ، در تشريح اين خبر بيان كرد: در پی اعلام مركز فوريت‌هاي پليسي 110 مبني بر وقوع يك فقره تصادف در محور "جهرم-شيراز"، بلافاصله گشت پليس‌راه به همراه نيروهاي امدادي به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: در بررسي‌هاي اوليه مشخص شد سواري سمند با 3 نفر عابر پياده به شدت برخورد كه 2 نفر از آنان به دليل جراحات وارده در دم فوت و نفر سوم نيز مجروح شده است.

رئيس پليس‌راه شمالي استان با اشاره به اینکه بنا به نظر كارشناس تصادفات علت وقوع اين حادثه دلخراش عدم توجه به جلو از سوي راننده سمند اعلام شده است، از شهروندان خواست قوانين و مقرارت راهنمايي و رانندگي را رعايت و از عجله و شتاب جداً پرهيز كنند تا شاهد حوادث اينچنين دلخراشي نباشيم.

كشف کالای قاچاق 3 میلیاردی در"كوه چنار"

فرمانده انتظامی "كوه‌چنار" از کشف کالای قاچاق به ارزش 3 میلیارد و 500 ميليون ریال خبر داد. 

 "لطف‌الله محمدي" ، در بیان جزئیات این خبر اظهار داشت: ماموران انتظامي "كوه‌چنار" حين گشت‌زني در محور "قائمیه-ممسنی" به یک سواري پژو پارس حامل بار مشكوك و دستور ايست را صادر كه راننده بدون توجه اقدام به فراركردند.

وي افزود: پس از طي مسافتي تعقيب و گريز ماموران انتظامي موفق شدند خودرو را توقيف و در بازرسي از آن 7  هزار و 115 ثوپ  انواع پوشاک خارجی قاچاق و فاقد مدارک را كشف كنند.

فرمانده انتظامی "كوه‌چنار" با بيان اينكه كارشناسان ارزش اموال مكشوفه را 3 میلیارد و 500 ميليون ریال برآورد كرده‌اند، عنوان داشت: در اين خصوص یک نفر دستگير و براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شد.

بدنه ميني‌بوس و لاستيك پژو جاساز ترياك بود

فرمانده انتظامی "ني‌ريز" از توقيف دو دستگاه خودرو و كشف 59 كيلو ترياك در عملیات پلیس اين شهرستان خبر داد.   
                                 
 "عظیم‌الله کرمی" بيان داشت: در راستاي طرح مبارزه با سوداگران مرگ، ماموران است و بازرسي "قطرويه" حين كنترل خودروهاي عبوري در محورهاي مواصلاتي به دو دستگاه ميني‌بوس و سواري پژو 405 مشكوك و آنها را با اقدامات فني متوقف كردند.

وي افزود: در بازرسي از ميني‌بوس 40 كيلو و از سواري پژو 19 كيلو (در مجموع 59 كيلو ترياك) که به طرز ماهرانه‌ای در بدنه و لاستيك جاسازی شده بود كشف شد.

فرمانده انتظامی "ني‌ريز" با بيان اينكه در اين خصوص پرونده تشکیل و هر دو راننده براي سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند، گفت: مبارزه با توزيع كنندگان مواد مخدر و سوداگران مرگ در اولويت كار اين فرماندهي است و پليس اجازه جولان به اين افراد را نخواهد داد.

خواهران کلاهبردار میلیاردی در شیراز دستگیر شدند

رئیس پلیس فتا استان از دستگیری دو خواهر جوان که با عنوان صيغه‌ و همسریابی اقدام به کلاهبرداری از شهروندان مي‌كردند خبر داد.

 "حشمت سلیمانی"، در تشریح این خبر اظهار داشت: تعداد زيادي از شهروندان شیرازی به پليس فتا مراجعه و بيان كردند با مشاهده موضوعاتی همچون "صيغه و دوست‌یابی" در شبکه‌های اجتماعی واتساپ و تلگرام مورد كلاهبرداري قرار گرفته‌اند كه بررسي موضوع در دستور کار کارشناسان قرار گرفت.

وي ادامه داد: شکات در اظهارات خود بیان داشتند که پس از برقراری تماس، مجرم مبلغ 5 میلیون ریال وجه به عنوان بیعانه و یا ثبت نام از آنان اخذ و دیگر جوابگو تماس تلفن آنها نبوده است.

رئیس پلیس فتا استان گفت: کارشناسان با اقدامات فنی و تخصصي موفق شدند متهمان كه دو خواهر جوان بودند را در يكي از محله‌هاي شيراز شناسايي و آنان را در مخفيگاهشان دستگير كنند.

 "سلیمانی" با اشاره به اینکه متهمان در بازجويي اوليه به كلاهبرداري 2 ميليارد ريالي از 40 شهروند شیرازی اقرار كردند، عنوان داشت: کاربران هرگز فریب اینگونه موضوعات را در فضای مجازی به خصوص شبکه‌های اجتماعی تلگراو و وات‌ساپ نخورند و در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک می‌توانند از طریق سایت پلیس فتا و یا با شماره تماس 096380 با كارشناسان در میان بگذارند.

کشف 8 قبضه اسلحه شکاری قاچاق در "فسا"

فرمانده انتظامی "فسا" از توقیف سواری پژو و کشف 8 قبضه سلاح شکاری قاچاق در آن شهرستان خبر داد.

 "محمدهاشم قسام" ، در تشریح این خبر اظهار کرد: در اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی، ماموران انتظامي شهرستان فسا حین کنترل محورهای مواصلاتی به يك سواري پژو 405 مشکوک و دستور ايست را صادر كه راننده بدون توجه اقدام به فرار كرد.

وی ادامه داد: پس از طي مسافتي تعقيب و گريز افسران پلیس موفق شدند با اقدامات فني و تخصصي سواري پژو را توقيف و راننده را نيز دستگير كنند.

فرمانده انتظامی "فسا" با اشاره به اينكه در بازرسي از اين خودرو 8 قبضه سلاح شکاری قاچاق كشف شد، تصريح كرد: متهم براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شد.

کشف تریاک در "لارستان"

فرمانده انتظامی "لارستان" از کشف 9 کیلو و 500 گرم تریاک در بازرسي از سواري پژو خبر داد.

 "داود امجدی"، اظهار داشت: ماموران انتظامی لارستان حین گشت‌زنی و کنترل محورهای مواصلاتی به یک سواری پژو 405 مشکوک و آن را براي بررسي بيشتر متوقف کردند.

وی ادامه داد: ماموران در بازرسی از اين خودرو 9 کیلو و 500 گرم تریاک که به طرز ماهرانه‌ای در صندوق عقب جاسازي شده بود کشف کردند.

فرمانده انتظامی "لارستان" با اشاره به دستگیری راننده خودرو و معرفی وي به دستگاه قضائی، خاطر نشان کرد: مبارزه با پديده شوم مواد مخدر با جديت از سوي پليس دنبال مي‌شود.

جمع‌آوري معتادان متجاهر در "داراب"

فرمانده انتظامی "داراب" از اجراي طرح ارتقاء امنيت اجتماعي و جمع‌آوري معتادان پرخطر در این شهرستان خبر داد.

 "علیرضا نوشاد" ، بيان كرد: در اجراي طرح ارتقاء امنيت اجتماعي و برخورد با معتادان ولگرد و كارتن خواب، روز گذشته مأموران انتظامي کلانتری 11 داراب چندين باب منزل، پاتوق و محل تجمع معتادان را شناسايي كردند. 

وي با بيان اينكه ماموران انتظامي پس از هماهنگي با مقام قضائي مكان‌هاي از قبل شناسايي شده را مورد بازرسي قرار دادند، گفت: در اين خصوص 40 معتاد کارتن خواب جمع‌آوري و تحويل کمپ‌های ترک اعتیاد شدند.

فرمانده انتظامی داراب تصريح کرد: جمع آوري معتادان متجاهر در اين شهرستان از مطالبات شهروندان است و پليس با همکاري دستگاه قضائي اين افراد که اکثر جرایم خرد به سبب وجود آنها رقم مي‌خورد را جمع آوري مي‌كند.

دستگیری مرد فالگیر مجازی در "مرودشت"

فرمانده انتظامی "مرودشت" از دستگیری مردي فالگیر خبر داد که از طریق شبکه‌های مجازی قصد سو استفاده از شهروندان داشته است.

 "فرشید زینلی"، در بیان جزئیات این خبر اظهار داشت: در پی دریافت خبری مبنی بر اینکه فردی فالگير و دعانویس در فضاي‌ مجازي پس از جلب اعتماد شهروندان با دادن وعده‌هاي دروغين و اميد واهي قصد سوء استفاده از سادگي قربانيان دارد كه بررسي موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران پلیس فتا قرار گرفت.

وي افزود: کارشناسان پليس فتا با اقدامات فني و تخصصي موفق شدند متهم را شناسايي و وي را در مخفيگاهش در يكي از محله‌هاي مرودشت دستگير كنند.

فرمانده انتظامی "مرودشت" با بيان اينكه متهم پس از تشکیل پرونده براي سير مراحل قانوني به مرجع قضايي معرفی شد، از مردم خواست به تبليغات و آموزش‌هاي فالگيري اينترنتي هرگز اعتماد نكنند؛ زيرا آسيب‌هايي نظير مشکلات روحي و رواني، از هم پاشيدگي خانواده‌ها، کلاهبرداري و ضررهاي مالي و ... به دنبال دارد.

کشف سوخت قاچاق در"لارستان"

فرمانده انتظامی "لارستان" از توقیف 2 دستگاه اتوبوس مسافربری حامل 4 هزار و 500 لیتر گازوئيل قاچاق خبر داد. 

 "داود امجدی" د، اظهار داشت: ماموران پلیس آگاهی لارستان  حین گشت‌زنی و کنترل محورهای مواصلاتی به 2 دستگاه اتوبوس مسافربری مشكوك و آنها را براي بررسي بيشتر متوقف كردند.

فرمانده انتظامی "لارستان" با بيان اينكه در بازرسی از اين خودروها 4 هزار و 500 لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوئیل كشف شد، گفت: در اين رابطه 2 نفر دستگیر و پس از تشکيل پرونده براي سير مراحل قانوني به مراجع قضائي معرفي شدند.

دستگیری سارقان اماکن خصوصی در"اقلید"

فرمانده انتظامی "اقلید" از دستگیری اعضاي باند 3 نفره سارقان اماکن خصوصی در این شهرستان خبر داد.

 "مراد صارمی"  بيان كرد: در پی وقوع چندین فقره سرقت از اماکن خصوصی در سطح شهرستان اقليد، شناسايي و دستگيري سارقان در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت .

وی ادامه داد: ماموران پلیس تحقیقات خود را در این زمینه آغاز و با به دست آوردن اطلاعات تخصصی موفق به شناسایی و دستگيري اعضاي باند 3 نفره سارقان شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان اقلید با اشاره به اعتراف متهمان به 10 فقره سرقت از اماکن خصوصی، گفت: اين سارقان حرفه‌اي با دستور مقام قضائی تحويل مراجع قضائي شدند. 

سرقت در خرامه  و کشف در ارسنجان 

فرمانده انتظامي "ارسنجان" از کشف يک دستگاه موتورسيکلت سرقتي و دستگیری سارق توسط ماموران اين فرماندهي خبر داد.

 "محمدعلی فرهادی" اظهار داشت: ماموران  پليس آگاهی ارسنجان حین گشت‌زنی در سطح حوزه استحفاظی به يک دستگاه موتورسیکلت كه حركات مشكوكي داشت دستور ايست دادند كه راكب اقدام به فرار كرد.

وي عنوان كرد: پس از طي مسافتي تعقيب و گريز ماموران انتظامي موفق شدند موتورسیکلت را توقيف و راكب را نيز دستگير كنند.

فرمانده انتظامي ارسنجان با بيان اينكه در استعلام از سامانه پليس آگاهي مشخص شد موتورسيكلت سابقه سرقت از شهرستان خرامه دارد، گفت: راكب براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شد.

سرقت  2 دستگاه  موتورسیکلت در شیراز  و کشف  در کوار

فرمانده انتظامی "کوار" از كشف 2 دستگاه موتورسیکلت سرقتی و دستگیری 2 سارق در این شهرستان خبر داد. 

 "سید رحمان هاشمی" ، مبارزه با سارقان و پیشگیری از وقوع سرقت را مهمترین وظیفه و اولویت کاری نیروی انتظامی عنوان كرد و اظهار داشت: پلیس با برخورد قاطع با سارقان و مجرمان و تشدید اقدامات پیشگیرانه به ویژه در مناطق جرم‌خیز محیط را برای فعالیت‌های مجرمانه ناامن می‌کند.

وي در ادامه افزود: ماموران پاسگاه انتظامی "اکبر آباد" حین گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی به 2 دستگاه موتورسیکلت مشکوک و آنها را با اقدامات فني و تخصصي توقيف كردند.

فرمانده انتظامی شهرستان کوار گفت: در بررسی و استعلام از سامانه پليس آگاهي مشخص شد هر دو دستگاه موتورسیکلت سابقه سرقت از شهرستان شیراز دارد.

 "هاشمي" با اشاره به اينكه در اين خصوص 2 راكب دستگير و براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شدند، تصريح كرد: مردم باید همواره هشدارهای پلیس را در راستای پیشگیری از وقوع سرقت و محدود شدن دایره فعالیت سارقان مورد توجه قرار داده و هرگونه مورد مشكوك در این زمینه را از طریق سامانه 110 به پلیس اطلاع دهند.

دستگیری سارق سیم و کابل های برق در "زرین دشت" 

جانشین فرمانده انتظامی "زرین‌دشت" از دستگيري سارق حرفه‌اي سیم و کابل برق و کشف 7 فقره سرفت خبر داد.

 "محمدحسین عوض‌پور" ، در تشریح جزئیات این خبر بيان كرد: در پي وقوع چندین فقره سرقت سیم و کابل برق در سطح شهرستان، شناسايي و دستگيري سارق در دستور كار ماموران انتظامی قرار گرفت. 

وي افزود: مأموران کلانتری 11 زرين‌دشت با انجام اقدامات فنی و پلیسی موفق به شناسايي يك سارق حرفه‌اي شدند و وي را در مخفیگاهش دستگیر كردند. 

جانشین فرمانده انتظامی زرین‌دشت با بيان اينكه متهم در بازجويي اوليه به 7 فقره سرقت کابل برق اعتراف كرد، گفت: اين سارق حرفه‌اي براي سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

انتهای پیام/س


نظرات بینندگان