کد خبر: ۱۵۲۷۲۵
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۵ - ۲۴ بهمن ۱۴۰۰
مسئول دفتر نمایندگی رهبری در دانشگاه پيام نور فارس:

لزوم ورود جدی رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی در باب جهاد تبیین

حجت الاسلام حافظ ثابت خواستار ورد جدی رسانه‌ها و کاربران فعال شبکه‌های اجتماعی در باب جهاد تبیین شد و گفت: البته میدان دار اصلی اجرای این فریضه، جوانان هستند.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، حجت الاسلام حافظ ثابت مسئول دفتر نمایندگی رهبری در دانشگاه پيام نور فارس  ضمن تبریک اعیاد ماه رجب، با اشاره به لزوم اجرای «جهاد تبیین»که رهبرمعظم انقلاب در دیدار با دانشجویان بر آن تاکید کردند، اظهارداشت: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند "خیلی از حقایق هست که باید تبیین بشود. در قبال این حرکت گمراه‌کننده‌ای که از صد طرف به سمت ملّت ایران سرازیر است و تأثیرگذاری بر افکار عمومی که یکی از هدف‌های بزرگ دشمنان ایران و اسلام و انقلاب اسلامی است. «حرکت تبیین» خنثی‌کننده‌ این توطئه‌ دشمن و این حرکت دشمن است.

وي افزود: بنابراین جهاد تبیین یک فریضه قطعی و فوری است که هم باید از آن دفاع و هم در صورت حمله دشمن، باید تهاجمی رفتار‌ کنیم.

حجت الاسلام ثابت با بیان اینکه برای دفاع از جریان حق نیاز به جهاد سخت داریم، گفت: این جهاد سخت در عرصه‌های اقتصادی، دفاعی، مبارزاتی و سیاسی است که هر کدام لوازم و سختی‌های خود را دارد.

ثابت خاطرنشان کرد: در عرصه‌ نرم نیز و عرصه‌ای که متوجه باور، اراده، اعتماد و امید مردم است، مبارزه شکل پیچیده‌تری پیدا می‌کند و دفاع و مواجهه باید در قالب جدیدی اتفاق بیفتد.

وي با بیان اینکه عمده‌ شکست‌های جبهه حق در طول تاریخ از ناحیه‌ جبهه‌ فکری، محتوایی و اندیشه‌ای و در واقع آسیب‌خوردن به اراده‌های اهل حق بوده است، عنوان کرد: جهاد تبیین در دو وجه ضرورت می‌یابد؛ یکی بر اساس معنای خاص جهاد یعنی تقابل و مبارزه با دشمن و دیگری برحسب معنای عام آن، یعنی جهاد برای تبیین حقیقت برای ذات حقیقت که مصداق اتم آن همان انسان کامل و امام عدل (عج) است.

مسئول دفتر نمایندگی رهبری در دانشگاه پيام نور فارس با تاکید مجدد بر این نکته که موضوع «جهاد تبیین» یکی از عرصه‌های مهم مبارزه‌ دائمی جریان حق و باطل است، گفت: ممکن است در هر جامعه‌، جریانات معارض و مخالف وجود داشته باشد. به عنوان مثال؛ انقلاب اسلامی و حرکت بزرگ ملت ایران برای رسیدن به آن آرمان‌های بلند انقلاب هم مصون از این اتفاقات نبوده است؛ اتفاقات بزرگی مثل ترورها، تجزیه‌طلبی‌ها، جنگ تحمیلی و انواع تحریم‌ها که در تاریخ انقلاب رخ‌داده است.

حجت الاسلام ثابت خواستار ورد جدی رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی در باب جهاد تبیین شد و گفت: البته میدان دار اصلی اجرای این فریضه، جوانان هستند.

انتهای پیام/س

نظرات بینندگان