کد خبر: ۱۵۲۷۶۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۰ - ۲۷ بهمن ۱۴۰۰
رئیس اداره پذیرش و احراز ستاد بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور خبر داد:

تعیین تکلیف بیش از یک هزار پرونده جانبازان فاقد مدارک بالینی شیراز

وفا شعار در حاشیه جلسه رسیدگی به پرونده های جانبازان فاقد مدارک بالینی که در شیراز از تعیین تکلیف بیش از یک هزار پرونده جانبازان فاقد مدارک بالینی توسط ستاد بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور در شیراز خبر داد.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه،علی وفا شعار رئیس اداره پذیرش و احراز ستاد بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور امروز 27 بهمن ماه در حاشیه جلسه  رسیدگی به پرونده های جانبازان فاقد مدارک بالینی که در شیراز برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: این جلسه مربوط به بررسی پرونده های بند الف ماده ۸۷ قانون برنامه ششم توسعه است که در سه روز کاری پرونده های مربوط به قرارگاه جنوب بررسی می شوند.

وی افزود: منظور از قرارگاه جنوب یعنی ممکن است این پرونده ها مربوط به یگان‌های مختلفی باشند که شامل قرارگاه جنوب میشوند و طی این سه روز بین ۱۰۰۰ تا ۱۳۰۰ پرونده جهت بررسی به ما ارائه میگردد و اگر پرونده‌ها کامل باشند از لحاظ شکلی مشکل و نقص ای نداشته باشند وارد پروسه بررسی شده و تحت پوشش بنیاد شهید قرار میگیرند که آنجا نیز در اداره پذیرش مرکز، پرونده‌ها را وارد سامانه بنیاد شهید می‌کنیم و در نتیجه وارد چرخه کاری کمیسیون پزشکی و تعیین درصد می‌شوند.

وفا شعار ادامه داد: بر اساس تبصره ذیل بند الف ماده ۸۷ قانون برنامه ششم توسعه، رزمنده هایی که در طی دوران دفاع مقدس در منطقه جنگی بودند و دچار حادثه شده‌اند ولی با توجه به شرایط خاص زمانی نتونسته اند مدارک درمانی داشته باشند یا علی رغم مراجعه به مراکز درمانی، گواهی های اولیه برایشان صادر نشده و درطول ۳۰ سال گذشته به دلیل فقدان مدارک درمانی از مزایای جانبازی استفاده نکرده اند  در این پروسه کاری مورد بررسی و تعیین تکلیف قرار میگیرند.

رئیس اداره پذیرش و احراز ستاد بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با بیان اینکه اگر رزمنده ای ادعا داشته باشد که در طی دوران دفاع مقدس در منطقه جنگی بوده  و دچار حادثه و آسیب شده است، بر اساس دستورالعمل اجرایی ستاد کل نیروهای مسلح می تواند به یگان تحت امر خود یعنی یگانی که خدمت کرده، مراجعه کند و مدارک مستند مجروحیت خود را ارائه دهدف اظهار کرد: پس از این مراحل پرونده تشکیل می‌شود و اگر بعد از طی مراحل و گامهای بعدی توسط شورای عالی و کمیسیون ماده ۱۲۰ احراز آجا تایید گردید این پرونده ها جهت بررسی به بنیاد شهید تحویل داده میشوند.

وفا شعار در پاسخ به این سوال که آیا این پرونده ها فقط مختص نیروهای ارتش است؟ عنوان کرد: قانون بند الف ماده ۸۷ قانون یا قانون ششم توسعه شامل تمامی نیروها می‌شود یعنی صرفاً مختص آجا یا ارتش نیست سپاه و نیروی انتظامی هم طبق همین قانون پرونده های خود را تحویل میدهند و در کنار اینها وزارت دفا و جهاد سازندگی هم پرونده هایی دارند که مشمول این بررسی می شوند.

 وی در خصوص بازه زمانی که برای پرونده ها نیاز است تا به سرانجام برسند، گفت: زمانی که شخصی پرونده خود را به یگان تحویل داده و درخواست بررسی بدهد با تشکیل پرونده و طی نمودن مراحل و گام های بعدی همه در دست یگان است که چه مدت زمان طول میکشد تا به دست بنیاد‌شهید برسد، یعنی هر زمانی که به ما تحویل داده شود، آمادگی این را داریم که پرونده ها را بررسی و تعیین تکلیف کنیم.

وفا شعار با اشاره به اینکه طی سال جاری بالغ بر ده جلسه با ارتش بررسی پرونده داشته ایم، اظهار کرد:  آغاز بررسی پرونده ها از سال ۹۸ شروع شده و این دومین بار است که به استان فارس آمده و جهت بررسی پرونده ها جلساتی را تشکیل می دهیم.


در ادامه رضا جلال زاده رئیس ایثارگران ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز در گفتگو با شیرازه،  عنوان کرد: به مناسبت چهل و سومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و در راستای تکریم از جامعه ایثارگران آجا و سایر نیروهای مسلح و رسیدگی به مشکلات آنان ، از تاریخ 22 بهمن ماه بنده از طرف معاونت نیروی انسانی آجا (دریادار ستاد محمد پور کلهر) به استانهای قم، اصفهان و فارس اعزام شده و مکلف به پیگیری امور محوله شدم.

وی افزود:در ابتدا دیدارو دلجویی از خانواده های معزز شهدا و جانبازان آجا و سایر نیروهای مسلح  انجام شد و در ادامه ماموریت یافتم از وضعیت یگان های آجا مستقر در استان های ذکر شده مرتبط با فرایند کارت ایثار ملی رزمندگان آجا بازدید کرده و برابر تعامل و هماهنگی بعمل آمده با اداره کل پذیرش بنیاد شهید و امور ایثارگران کشورنسبت به برگزاری کمیسیون احراز جانبازی در شهر شیراز اقدام نماییم.

در ادامه این جلسه و در حاشیه برنامه مذکور امیر سرتیپ ابوالقاسم رضایی فرمانده ارشد نظامی ارتش جمهوری  اسلامی ایران در استان های فارس و کهگیلویه و بویر احمد نیز عنوان کرد: با تلاش شبانه روزی یکساله توسط ستاد فرماندهی ارشد نظامی و یگان های تحت امر و تشکیل کمیسیون در قرارگاه ارشد نظامی و شورای عالی پزشکی در بیمارستان 576 منطقه ای شیراز و کمیسیون 120 آجا با حضور مسئولین مرتبط ارتش در استان بالغ بر 1000 پرونده جهت احراز کمیسیون تبصره بند الف ماده 87 قانون برنامه ششم توسعه توسط اکیپ پذیرش بنیاد شهید کشور طی سه روز در شیراز مورد بررسی  قرار میگیرد.

انتهای پیام/س

برچسب ها: ارتش ، بنیاد شهید ، فارس
نظرات بینندگان