کد خبر: ۱۵۲۷۶۷
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۴ - ۲۷ بهمن ۱۴۰۰
بسته ویژه حوادث شیرازه:

از جاساز 158 كيلو ترياك در بدنه اتاق عقب كاميون تا کشف گنج یاب قاچاق کوهچنار

مهم‌ترین اخبار حوادث روز استان فارس را می‌توانید در بسته ویژه حوادث «شیرازه» مشاهده کنید.
به گزارش سرویس حوادث شیرازه، مهم‌ترین اخبار حوادث روز استان فارس را می‌توانید در بسته ویژه حوادث «شیرازه» مشاهده کنید.

جاساز 158 كيلو ترياك در بدنه اتاق عقب كاميون

جانشين فرمانده انتظامي استان گفت: در بازرسي از بدنه اتاق عقب يك دستگاه كاميون 158 كيلو ترياك كه به صورت كاملا حرفه‌اي جاسازي شده بود كشف شد.

سردار "يوسف ملك‌زاده" در‌ ‌گفت‌وگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، بيان كرد: در اجراي طرح برخورد با قاچاقچيان و سوداگران مرگ، روز گذشته مأموران ايست و بازرسي "قطرويه" ني‌ريز با همكاري كاركنان يگان تكاوري استان حين گشت‌زني در محور مواصلاتي "سيرجان-شيراز" به يك دستگاه كاميون حامل بار مشكوك و با اقدامات فني و تخصصي آن را توقيف كردند.

وي خاطر نشان كرد: در بازرسي از این خودرو 158 كيلو ترياك كه به صورت كاملا حرفه‌اي در بدنه اتاق عقب جاسازي شده بود كشف شد.

جانشين فرمانده انتظامي استان با بيان اينكه در اين خصوص 2 قاچاقچي حرفه‌اي دستگير و تحويل مراجع قضائي شدند، تصريح كرد: پليس در راستاي برخورد با سوداگران مرگ و مبارزه بي‌امان با اين پديده شوم از هيچ تلاش و كوششي دريغ نخواهد كرد.

کشف گنج یاب قاچاق در "کوه‌چنار" 

جانشین فرمانده انتظامي "کوه چنار" از کشف يک دستگاه گنج‌ياب قاچاق در اين شهرستان خبرداد. 

 دوّم "پرویز ارجمند" ، بيان كرد: ماموران پلیس آگاهی "كوه‌چنار" با اقدامات فني و تخصصي از وجود يك دستگاه گنج‌ياب در منزل احدي از شهروندان مطلع و بررسي موضوع را در دستور كار خود قرار دادند.

وي افزود: ماموران پس از هماهنگي با مقام قضائي به محل مورد نظر اعزام و موفق شدند يك دستگاه گنج‌ياب قاچاق را كشف كنند.

جانشین فرمانده انتظامي "کوه چنار " با اشاره به اينكه در اين خصوص يك نفر دستگير و براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شد، تصريح كرد: كارشناسان ارزش دستگاه مكشوفه را 700 ميليون ريال برآورده كرده‌اند.
زير چادر كاميون پر از مرفين بود

فرمانده انتظامی "ني‌ريز" از کشف 47 کیلو و 500 گرم مواد مخدر از نوع مرفين در بازرسي از يك دستگاه كاميون خبر داد.

 "عظیم‌الله کرمی" ، اظهار داشت: ماموران انتظامی "ني‌ريز" حین گشت‌زنی و کنترل محورهای مواصلاتی به یک دستگاه كاميون مشکوک و آن را براي بررسي بيشتر متوقف کردند.

وی ادامه داد: ماموران در بازرسی از اين خودرو 47 کیلو و 500 گرم مواد مخدر از نوع مرفين که به طرز ماهرانه‌ای در قسمت اتاق عقب کامیون زیر چادر جاسازي شده بود کشف کردند.

فرمانده انتظامی "ني‌ريز" با اشاره به دستگیری راننده خودرو و معرفی وي به دستگاه قضائی، خاطر نشان کرد: مبارزه با پديده شوم مواد مخدر با جديت از سوي پليس دنبال مي‌شود.

سارق سیم‌های کابل مخابرات در پاسارگاد دستگیرشد 

فرمانده انتظامی "پاسارگاد" از دستگیری سارق سیم‌های کابل مخابرات و كشف 15 فقره سرقت خبر داد.

 "مصطفی توکلی" ، در تشریح این خبر بیان داشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت سیم‌های کابل مخابرات  در سطح شهرستان پاسارگاد، شناسايی و دستگیری سارق در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

وي بیان داشت: ماموران کلانتری ۱۱ با اقدامات فني و تخصصي و گشت‌زني‌هاي محسوس و نامحسوس موفق شدند در اين خصوص يك سارق حين سرقت را شناسايي و آن را دستگير و به مقر انتظامي دلالت دهند.

فرمانده انتظامی "پاسارگاد" با بيان اينكه متهم در بازجويي اوليه به 15 فقره سرقت سیم‌های کابل مخابرات اقرار كرد، گفت: اين سارق حرفه‌اي براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شد.

 آهوبره‌هاي قاچاق به كشورهاي عربي نرسيد

فرمانده انتظامي "ني‌ريز" از کشف پرندگان قاچاق به ارزش 4 ميليارد و 500 میلیون ریال در اين شهرستان خبر داد.

 "عظیم‌الله کرمی" ، در تشريح اين خبر بيان كرد: مأموران پليس امنيت عمومي "ني‌ريز" هنگام کنترل خودروهاي عبوري به يک سواري پراید مشکوک و آن را براي بررسي بيشتر متوقف كردند.

وي اظهار داشت: مأموران انتظامي موفق شدند در بازرسي از این خودرو 9 قطعه پرنده کمياب از نوع "آهوبره" كه راننده قصد انتقال آنها را به كشورهاي عربي داشت كشف كنند.

فرمانده انتظامي "ني‌ريز" با بيان اينكه برابر نظر كارشناسان ارزش پرنده‌هاي مكشوفه 4 ميليارد و 500 میلیون ريال برآورد شده است، بيان كرد: در اين خصوص راننده براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شد.

کشف خودرو و موتورسیکلت سرقتي نتيجه گشت هدفمند پليس "کازرون" 

فرمانده انتظامي "کازرون" کشف خودرو و موتورسیکلت مسروقه را نتيجه گشت هدفمند پليس در اين شهرستان دانست.
 
"اسماعیل زراعتیان"  اظهار داشت: مأموران انتظامي پاسگاه "کمارج" حين گشت‌زني در حوزه استحفاظی به 2 دستگاه پراید و موتورسیکلت که به صورت بلاصاحب در كنار خيابان پارك بود مشکوک و آنها را مورد بررسي قرار دادند.

وي تصريح کرد: با استعلام از سامانه پلیس آگاهی مشخص شد که این وسايط نقلیه سابقه سرقت از  شهرستان "کوهچنار" دارند.

فرمانده انتظامي شهرستان کازرون با بيان اينكه تلاش جهت شناسايی و دستگيري سارقان به صورت جدي در دستور كار پليس قرار دارد، از شهروندان خواست با انجام اقداماتي ساده مانند نصب دزدگير، استفاده از قفل فرمان و پدال، قفل زنجیر، عدم گذاشتن سوئیچ روی خودرو و موتور، از سرقت وسايط نقلیه جلوگيري و موارد مشکوک را از طريق سامانه 110 گزارش كنند.

حفاران غيرمجاز در دام پليس "قادرآباد"

فرمانده انتظامی شهرستان "خرم‌بيد" گفت: عاملان حفاري غيرمجاز توسط ماموران كلانتري "قادرآباد" دستگير و روانه دادسرا شدند.

 "علی‌اکبر کریمی" بيان كرد: ماموران انتظامي كلانتري "قادرآباد" خرم‌بيد حين گشت‌زني در حوزه استحفاظي با اقدامات فني و تخصصي مطلع شدند افرادي در اطراف تپه‌هاي باستاني در حال حفاري غيرمجاز به قصد به دست‌آوردن اشياء عتيقه هستند كه بررسي موضوع را در دستور كار خود قرار دادند.

وي افزود: ماموران پس از هماهنگي با مقام قضائي سريعا به محل مورد نظر اعزام و 3 نفر كه در حال حفاري غيرمجاز بودند دستگير و به مقر انتظامي دلالت دادند.

فرمانده انتظامی شهرستان "خرم‌بيد" با اشاره به اينكه در بازرسي از مكان آنها تعداد زيادي ابزار و آلات حفاري كشف شد، تصريح كرد: كارشناسان ارزش اموال مكشوفه را يك ميليارد و 500 ميليون ريال برآورد كرده‌اند.

 "كريمي" با بيان اينكه متهمان براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شدند، از شهروندان خواست هرگونه اخبار و اطلاعات در رابطه با سودجویان و غارتگران بیت المال و اموال فرهنگی را به مرکز فوریت‌های پلیسی110 اطلاع تا در اسرع وقت نسبت به شناسایی مجرمین و بزهکاران اقدام شود.

گنج یابان در دام پلیس "مرودشت"

فرمانده انتظامي "مرودشت" از کشف یک دستگاه گنج ياب قاچاق و دستگیری 3 نفر در اين شهرستان خبر داد. 

 "فرشید زینلی"بیان داشت: ماموران پاسگاه انتظامی کامفیروز شمالی حین گشت زنی درسطح حوزه استحفاظی به يك خودرو سمند با 3  نفر سرنشین مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: ماموران در بازرسی از اين خودرو موفق به کشف یک دستگاه گنج یاب قاچاق به همراه متعلقات مربوطه شدند.

فرمانده انتظامي "مرودشت" با اشاره به دستگیری 3 نفر و تحویل آنان به مرجع قضائي، گفت: برابر نظر كارشناسان ارزش این گنج‌یاب قاچاق یک میلیارد و 200 میلیون ريال برآورد شده است.

 "زینلی" به افراد فرصت طلب، سودجو و غارتگران میراث فرهنگی هشدار داد، میراث کهن این سرزمین متعلق به تمامی افراد جامعه است و هیچ کس حق تملک و سرقت آنان را ندارد؛ لذا از تمامی شهروندان تقاضا می شود هرگونه اخبار و اطلاعات در اين خصوص را سریعا به پلیس 110 اطلاع دهند.

اجراي طرح ارتقا امنيت اجتماعي توسط پليس"آباده" 

فرمانده انتظامي "آباده" از اجراي طرح ارتقاء امنيت اجتماعي و جمع‌آوري و دستگيري 9 معتاد و خرده فروش طي دو هفته گذشته خبر داد.

 "سيدابوالفضل مسعودي" ، اظهار داشت: در راستاي مطالبات عمومي و ارتقاء احساس امنيت در بين شهروندان با هدف نا امن کردن محلات جرم خيز، مأموران انتظامي "آباده" طرح پاکسازي نقاط آلوده و جرم خيز را طي دو هفته گذشته در اين شهرستان با قدرت و جديت اجرا كردند.

وي افزود: ماموران موفق شدند در اين طرح ضمن جمع‌آوري و دستگيري 9 خرده فروش و معتاد، يك كيلو و 267 گرم انواع مواد مخدر را نيز كشف كنند.

فرمانده انتظامي "آباده" تصريح كرد: دستگيري 12 سارق و كشف 8 فقره انواع سرقت‌ها، كشف يك دستگاه خودرو مسروقه و دستگيري سارق در اين خصوص، كشف يك دستگاه گنج ياب و دستگيري 2 نفر در اين خصوص و توقيف 22 دستگاه وسايط نقليه مزاحم و متخلف از ديگر نتايج اجراي اين طرح‌ها بود.

 "مسعودي" به دستگيري 2 متهم و کشف 8 فقره پرونده اعم از کلاهبرداري، جرايم رايانه‌اي، هتك حيثيت و جرايم مالي و اقتصادي اشاره كرد و گفت: از اولويت‌هاي پليس ارتقاء کيفي احساس امنيت در بين شهروندان، مقابله با تهيه و توزيع کنندگان مواد مخدر، جمع آوري معتادان پر خطر و برخورد با سارقان و اراذل و اوباش مي‌باشد.

سرقت در بندرعباس و کشف در لارستان

فرمانده انتظامی "لارستان" از کشف یک دستگاه موتور سیکلت سرقتی توسط ماموران پلیس آگاهی اين شهرستان خبر داد.

 "سیدمحمد یوسفی"  بيان كرد: ماموران پلیس آگاهی حین گشت‌زنی در محور "لارستان-بندرعباس" به یک دستگاه موتورسیکلت فاقد پلاک و ارکان مخدوش كه به صورت بلاصاحب در كنار جاده رها شده بود مشکوک و آن را مورد بررسي قرار دادند.

وي با اشاره به اينكه در استعلام اوليه از سامانه پليس آگاهي مشخص شد موتورسيكلت مذكور سابقه سرقت از شهرستان بندرعباس دارد، گفت: تلاش براي شناسايي و دستگيري سارق به صورت ويژه در دستور كار پلیس قرار دارد. 

انتهای پیام/س

نظرات بینندگان