کد خبر: ۱۵۲۷۸۰
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۰ - ۲۸ بهمن ۱۴۰۰

استاندار فارس: مخالف تعرض به بافت تاریخی شیراز هستیم

ایمانیه گفت: با تعرض به بافت تاریخی و تخریب خانه های ارزشمند این بافت مخالف هستیم.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، محمدهادی ایمانیه استاندار فارس  با بیان این که شایعه تخریب تعدادی از خانه های ارزشمند بافت تاریخی شیراز هیچ مبنایی ندارد، اظهارداشت: به نظر می رسد عده ای تلاش می کنند به دلایلی این شایعه را به یک معضل اجتماعی تبدیل کنند.

نماینده عالی دولت در استان فارس ادامه داد: در نامه ای که به صورت مشترک با حضرت آیت الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان و آیت‌الله کلانتری نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری و همچنین نمایندگان شیراز در مجلس شورای اسلامی به آیت الله رییسی رئیس جمهور محترم نوشتیم تاکید کردیم که حفظ بافت تاریخی شیراز به‌عنوان هویت این شهر، مورد توجه مدیران استان قرار دارد.

وی با تاکید بر این که مواجهه رسانه‌ها با موضوع بافت تاریخی شیراز باید عالمانه و به دور از جنجال و هیاهو باشد، تصریح کرد: بهبود شرایط سکونت در بافت تاریخی شیراز و ایجاد محیط شاداب و متناسب با فرهنگ غنی شیراز از جمله برنامه های جدی مدیریت استان محسوب می‌شود.

ایمانیه با اشاره به اینکه دستگاه‌های مسئول در حوزه بافت تاریخی مانند راه و شهرسازی، میراث فرهنگی و شهرداری باید طرح های کارشناسی برای حراست از بافت تاریخی و ارتقای سطح کیفی زندگی در این بافت را ارائه دهند، گفت: مدیریت ارشد استان فارس برای پاسداشت فرهنگ و تاریخ غنی و الهام بخش ایرانی اسلامی همه همت خود را به کار خواهد گرفت.

استاندار فارس اظهارداشت: برای بهبود هرچه بیشتر جریان زندگی در بافت تاریخی شیراز و حفظ و احیای این بافت فرهنگی، از نظرات کارشناسانه همه فعالان و کنشگران این بخش استقبال می‌کنیم.

انتهای پیام/س

نظرات بینندگان