کد خبر: ۱۵۲۷۹
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۸ - ۰۵ مهر ۱۳۹۰

قيمت قبر در بهشت زهرا تا 15ميليون تومان!

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با بیان اینکه قیمت قبور در بهشت زهرا از 350 هزار تا 15 میلیون تومان است، گفت: فراوانی قبر 15 میلیونی کمتر از 5 درصد است.

حسین کلخورانی امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه روزانه 7 هزار تن زباله از سطح شهر تهران جمع‌آوری می‌کنیم، گفت: به زودی به مرحله‌ای خواهیم رسید که تمام زباله‌ها بازیافت خواهند شد.

برگزاری نمایشگاه گل و گیاه در 17 مهر

معاون خدمات شهری شهرداری تهران از برگزاری نمایشگاه گل و گیاه در 17 مهر خبر داد و گفت: هفته آینده نیز بوستان بانوان نرگس در جنوب تهران آماده بهره‌برداری می‌شود.

وی از بستن قرارداد جدیدی برای تولید برق از زباله خبر داد و گفت: در تلاشیم تا پایان سال از زباله برق تولید کنیم.

کلخورانی همچنین از راه‌اندازی بازار بزرگ میوه و تره‌بار سردار جنگل خبر داد و گفت: از 7 مهر بهره‌برداری از این بازار آغاز می‌شود.

بازار ضایعات فروش‌ها منتقل می‌شود

وی در بخش دیگر سخنانش از انتقال بازار ضایعات فروش محدوده خلازیر خبر داد و گفت: از هفته آینده کار انتقال این مجموعه آغاز می‌شود.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران همچنین از راه‌اندازی بازار گل و گیاه خبر داد و گفت: فاز 1 این پروژه قبل از دهه فجر آماده بهره‌برداری می‌شود.

وی در خصوص قیمت قبور در بهشت زهرا گفت:  88 تا 90 درصد مردم برای اموات خود از قبور جاری استفاده می‌کنند، 10 تا 12 درصد مایلند اموات خود را در قطعات قدیمی‌تر دفن کنند.

وی ادامه داد: بر اساس قانون با فروش قطعات قدیمی باید هزینه بقیه قطعات را تأمین کنیم.

کلخورانی در ادامه با بیان اینکه 350 هزار تومان قیمت پیش‌فروش قبر در قبور جدید است، ‌گفت: ماکزیمم قیمت 15 میلیون تومان برای قبور 40 ساله است.

به گفته معاون خدمات شهری شهرداری تهران فراوانی قبر 15 میلیونی کمتر از 5 درصد است.

وی اضافه کرد: قالب قبرهایی که فروخته می‌شود در قطعات 50 تا 111 است که بین 3.5 تا 5 میلیون است و قدمت قبر 20 تا 30 سال است.

کلخورانی ادامه داد: برخی از قبور قابلیت سه طبقه شدن را دارد ولی برخی همان دو طبقه می‌ماند.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران در پایان اضافه کرد: لایحه‌ای برای نرخ‌گذاری قیمت قبر در قطعات قدیمی آماده کرده و به شورا ارائه می‌کنیم.

نظرات بینندگان