کد خبر: ۱۵۲۷۹۰
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۵ - ۲۹ بهمن ۱۴۰۰

نیروی مسلح هوشیار و آماده در زمینه‌های مختلف باشند

امام جمعه شیراز گفت: نیروی مسلح ما باید همواره هوشیار و آماده در زمینه‌های مختلف باشند و برای پیروزی در جنگ اقتصادی نیز به تحول اداری و مانع زدایی نیاز داریم که باید در اولویت استان فارس نیز قرار بگیرد.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، آیت الله لطف الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه امروز شیراز گفت: اهداف انقلاب اسلامی را نباید به توسعه اقتصادی تنزل بدهیم و این کاری است که دشمن در پیش گرفته، اما ما باید نشان دهیم که انقلاب ما فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی است و اگر به یک مورد آن را محدود کنیم، انقلاب اسلامی را تنزل داده ایم و کار جهاد تبیین معرفی تمام این آرمان‌ها به صورت توام در جامعه است.

وی تصریح کرد: هر کدام از ما امروز باید یک رسانه و مبلغ برای انقلاب اسلامی در راستای تحقق جهاد تبیین باشیم، زیرا انقلاب ما نگاه به آخرت دارد و تنها دنیوی نیست و انقلاب ما نگاه به آخرت را به جامعه بشری هدیه داده است.

امام جمعه شیراز گفت: دشمن برای تحریف فکری انقلابی ما مدام حمله می‌کند و ما وظیفه داریم که با هوشیاری کامل اهداف انقلاب اسلامی را به جامعه و به ویژه نسل جوان بیشتر معرفی کنیم و سپس برای تحقق هر چه بیشتر این اهداف تلاش کنیم.

بنابه گفته این استاد دانشگاه، حضرت زینب (س) نمونه خوب جهاد تبیین هستند که واقعه عاشورا را به دفعات در جامعه معرفی کردند تا آرمان‌های این جهاد بزرگ شناخته شود.

امام جمعه شیراز خاطرنشان کرد: جهاد تبیین مانع از هدر رفتن خون شهدای ما می‌شود و آرمان‌های انقلاب اسلامی را مداوم در جامعه معرفی می‌کند.

نماینده و لی فقیه در فارس سوره مبارکه «آل عمران» را مورد اشاره قرار داد و سپس اظهار داشت: در این سوره آمده است که «مردم یادتان نرود که در جنگ «بدر» شما را پیروز کردیم و این آیه پس از جنگ «احد» نازل شده است و باید بدانیم در مسیر یک انقلاب همیشه شاید پیروزی نباشد، اما یک شکست نباید مانع از تلاش برای پیروزی بعدی شود.

امام جمعه شیراز گفت: در طول انقلاب اسلامی با دفاع مقدس، دفاع از سوریه، جنگ ۳۳ روزه و ... شاهد ضرب شصت انقلاب اسلامی به دشمنان بوده ایم و امروز دشمن متوجه این دفاع مقدس انقلاب اسلامی در تمامی زمینه‌ها شده است و عزت و شرف انقلاب اسلامی در گروی همین مبارزات است.

آیت الله دژکام تاکید کرد که اگر یک لحظه غافل شویم دشمنان به ما حمله نظامی می‌کنند و نیروی مسلح ما باید همواره هوشیار و آماده توطئه دشمنان در زمینه‌های مختلف باشند و برای پیروزی در جنگ اقتصادی نیز به تحول اداری و مانع زدایی نیاز داریم که باید در اولویت استان فارس نیز قرار بگیرد.

خطیب نماز جمعه شیراز گفت: ماه رجب و شعبان افراد را برای ماه رمضان و شب‌های قدر اماده می‌کند و ماه رجب مایه برکات بسیاری است.

وی گفت: ایام ماه رجب فرصت مغتنمی برای توبه کردن است و از این ایام مبارک برای بخشش گناه خود و دعا برای بخشیده شدن دیگران و دعا برای پیروزی مسلمانان و عاقبت بخیری باید نهایت استفاده را داشته باشیم.

امام جمعه شیراز گفت: خواندن مناجات تائبین در ایام ماه رجب را باید مورد توجه بیشتری قرار دهیم و از برکات این ماه مبارک که پیش زمینه‌ای برای تطهیر روح ما در آستانه ماه رمضان است استفاده بیشتری داشته باشیم.

نماینده مردم فارس در خبرگان رهبری در خطبه دوم نماز جمعه شیراز با تسلیت شهادت حضرت احمد ابن موسی (ع) گفت: امشب شب شهادت این امامزاده بزرگوار است و سومین حرم اهل بیت (ع) در شب شهادت ایشان از پنج شنبه با برگزاری برنامه‌های مختلف به سوگ ایشان نشسته است.

آیت الله دژکام گفت: شهادت حضرت شاهچراغ (ع) را به زائران این حرم مطهر تسلیت عرض می‌کنیم و هفته بعد شهادت امام کاظم (ع) را پیش رو داریم و هر کدام از ما باید در مراسم سوگواری ایشان باید در سومین حرم اهل بیت (ع) سهمی داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در فارس ادامه داد: مراسم شهادت حضرت شاهچراغ (ع) تا شنبه شب و برگزاری آئین لاله گردانی خدام این حرم مطهر با برگزاری برنامه‌های مختلف سوگواری ادامه خواهد یافت.

آیت الله دژکام تصریح کرد: امیدواریم شاهد انعکاس مناسب این آئین‌های سوگواری در صدا و سیمای مرکز فارس و رسانه‌ها باشیم و محدودیت‌های کرونایی توسط اصحاب رسانه باید با انعکاس این مراسم سوگواری جبران شود تا مردم شاهد برگزاری این مراسم باشند.

وی با اشاره به ۲۲ بهمن در جمعه گذشته گفت: در طول دهه فجر، افتتاح‌های مختلفی در فارس داشتیم که در ۴۰ سال گذشته در شمار بهترین پروژه‌ها بود که از تمام دست اندرکاران برای راه اندازی این طرح‌ها که با هدف گره گشایی از کار مردم انجام شده، سپاسگزاریم.

انتهای پیام/ح
نظرات بینندگان