کد خبر: ۱۵۲۷۹۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۹ - ۳۰ بهمن ۱۴۰۰

کشتی‌گیر شیرازی در مسابقات بین‌المللی بلغارستان طلایی شد

میثم دلخانی قهرمان شیرازی کشتی فرنگی جهان درسال ۲۰۲۱، در رقابت های بین‌المللی جام دانکلوف و نیکولای پتروف بلغارستان به مدال طلا دست یافت.
به گزارش سرویس ورزشی شیرازه، این رقابت ها که در شهر ولیکو ترانو بلغارستان در حال برگزاری است، دلخانی جمعه شب با شکست تمام حریفان عنوان نخست وزن ۶۳ کیلوگرم را که با شرکت ۱۲ کشتی گیر برگزار شد،به خود اختصاص داد.

این کشتی گیر جوان شیرازی در دور نخست  این پیکارها با نتیجه هشت بر صفر دیمیتریجویچ از صربستان را مغلوب کرد و  در دور دوم با نتیجه هفت بر سه کانیبک اولو از قرقیزستان را شکست داد و راهی مرحله نیمه نهایی شد.

دلخانی در مرحله نیمه نهایی، اریک توربا دارنده مدال نقره بازی‌های اروپایی از مجارستان را با نتیجه هفت بر ۶ شکست داد و به دیدار پایانی رفت.

دارنده مدال طلای جهان در دیدار نهایی در یک مبارزه سخت و نزدیک با نتیجه چهار بر سه  از سد پریدون آبولادزه دارنده مدال برنز زیر ۲۳ سال جهان از گرجستان گذشت و مدال طلا را بر گردن آویخت.

میثم دلخانی که ۲۴ سال سن دارد، تاکنون مدال طلای امیدهای جهان و آسیا را در سال ۲۰۱۹، مدال برنز جوانان جهان (۲۰۱۶) نشان برنز جوانان آسیا (۲۰۱۵)  مدال برنز نوجوانان آسیا، نشان برنز و نقره بزرگسالان آسیا مدال طلای جهانی ۲۰۲۱ بزرگسالان در کارنامه دارد و هم اینک هم با کسب مدال طلای جام دانکولف بلغارستان افتخارات خود را بیشتر کرد.

پیکارهای  بین‌المللی کشتی آزاد و فرنگی جام دانکلوف و نیکولای پتروف از روز ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ در شهر ولیکو ترانوو بلغارستان آغاز شده و اول اسفند ۱۴۰۰به پایان می‌رسد.

تیم ایران در این رقابت ها با هشت کشتی گیر در رشته آزاد و فرنگی شرکت کرده است.

انتهای پیام/
نظرات بینندگان