کد خبر: ۱۵۲۸۰۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۴ - ۳۰ بهمن ۱۴۰۰
مدیرکل بهزیستی فارس:

۵۶۲ نوجوان استان فارسی در طرح مانای بهزیستی آموزش دیده اند

کشفی نژاد، از اجرای طرح مشارکت اجتماعی دانش آموزان در پیشگیری از آسیب های اجتماعی در محلات آسیب خیز شیراز و استان فارس خبر داد و گفت: این طرح ظرفیت مشارکت نوجوانان و توانمندی‌های آنان را ارتقا می‌دهد و از گسترش آسیب های فردی و اجتماعی به ویژه اعتیاد در بین نوجوانان جلوگیری می کند.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، سید محمدصادق کشفی نژاد مدیرکل بهزیستی استان فارس، از اجرای طرح مشارکت اجتماعی دانش آموزان در پیشگیری از آسیب های اجتماعی  در محلات آسیب خیز شیراز و استان فارس خبر داد.

وی هدف از اجرای طرح مانا را ارتقاء سلامت روان و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی توسط نوجوانان در محلات در معرض آسیب و کم برخوردار دانست و گفت: تلاش این اداره کل نهادینه کردن سلامت اجتماعی و بهبود وضعیت سلامت روان نوجوانان و جوانان است و بدلیل تاثیر همسالان بر یکدیگر این طرح علاوه بر اینکه زمینه ارتقاء دانش و آگاهی آنان را فراهم می نماید، توانمندی و ظرفیت لازم برای ترویج پیام های پیشگیری و شناخت مسائل و مخاطرات اجتماعی را موجب می شود.

 کشفی نژاد،در ادامه گروه سنی نوجوانان شرکت کننده در این طرح را ۱۳ تا ۱۸ سال عنوان کرد و با اشاره به این که رصد مسائل روز، حساسیت نسبت به آنها، کشف اولویت ها، طراحی پروژه های چاره ساز و حل مشکلات از مراحل این طرح است افزود: تاکنون ۳۹ گروه از نوجوانان در این طرح آموزش دیده اند که شامل ۴۵۳ نفر دختر و ۱۷۹نفر پسر می باشند ،تعداد ۵۰۷جلسه آموزشی به صورت حضوری و مجازی انجام گرفته و این نوجوانان ۶۰ پروژه پیشگیری از آسیب ها را تهیه و اجرا کرده اند.

مدیرکل بهزیستی استان فارس افزود: این طرح ظرفیت مشارکت نوجوانان و توانمندی‌های آنان را ارتقا می‌دهد و از گسترش آسیب های فردی و اجتماعی به ویژه اعتیاد در بین نوجوانان جلوگیری می کند.

وی در پایان افزود: نوجوانان در طرح مانا توسط تسهیل گران آموزش می بینند و در حال حاضر۲۰ تسهیلگر، ۲۱ پایگاه سلامت روان،گروه همیار و مرکز مثبت زندگی در ۱۰ شهرستان فارس، مجری این برنامه هستند.

انتهای پیام/س


نظرات بینندگان