کد خبر: ۱۵۲۸۰۵
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۸ - ۳۰ بهمن ۱۴۰۰
استاندار فارس:

افتتاح خط دو مترو به توسعه متوازن شهر شیراز کمک می‌کند

استاندار فارس ، با اشاره به اتصال نقطه جنوبی به شمالی شهر شیراز به لحاظ جغرافیایی از طریق خط دو مترو تاکید کرد: بهره‌برداری از خط دو مترو توسعه متوازن شهر شیراز را به دنبال خواهد داشت.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، محمد هادی ایمانیه استاندار فارس در مراسم تست گرم فاز دو قطار شهری شیراز از ایستگاه قهرمانان تا ایستگاه امیرکبیر و افتتاح همزمان چندین طرح عمرانی، فرهنگی، خدماتی و گردشگری شهرداری شیراز، با اشاره به اتصال نقطه جنوبی به شمالی شهر شیراز به لحاظ جغرافیایی از طریق خط دو مترو تاکید کرد: بهره‌برداری از خط دو مترو توسعه متوازن شهر شیراز را به دنبال خواهد داشت.

وی  اظهار امیدواری کرد  با جدیت و سرعت در هفته دولت سال ۱۴۰۱ خط دو مترو بتواند تا میدان امام حسین(ع) حمل و جابجایی مسافر را داشته باشد. 

ایمانیه با اشاره به اینکه با همتی که از دست‌اندرکاران این پروژه سراغ داریم این اقدام مبارک صورت خواهد گرفت، ادامه داد: اخیرا شورایی را تحت عنوان کمک به مدیریت شهر شیراز متشکل از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، شهردار شیراز، امام جمعه، استاندار و رئیس شورای اسلامی شهر شیراز تشکیل دادیم و با برگزاری جلسات ماهیانه، قرارهایی می گذاریم و در این جلسات، پروژه‌های کلان شهر شیراز مثل مترو، آبرسانی به شهر شیراز، تالار مرکزی شهر، رودخانه خشک یا بیمارستان‌های بزرگ شیراز را پیگیری کرده و مشکلاتشان را حل می‌کنیم. 

استاندار فارس با اشاره به اینکه خط دو متروی شیراز نقطه جنوبی شهر شیراز را به لحاظ جغرافیایی به نقطه شمالی شهر متصل می‌کند، اظهار داشت: این اتفاق به توسعه متوازن شهر شیراز کمک می‌کند و از طرفی چون آغاز این خط در کنار ورزشگاه پارس قرار گرفته با توجه به ورزش‌دوست بودن مردم شیراز، اتفاق خوبی است. 

وی با بیان اینکه هفته پیش در خدمت وزیر ورزش و جوانان موضوع ورزشگاه پارس را مطرح کردیم، گفت: با کمک وزارت ورزش و جوانان قسمت‌های پایانی ورزشگاه را تکمیل خواهیم کرد و امیدواریم همزمان با افتتاح خط دو قطار شهری بتوانیم از ورزشگاه پارس هم به شکل کاملی بهره برداری کنیم. 

استاندار فارس به بحث کمک وزارت کشور به ناوگان اتوبوس‌رانی شهر شیراز اشاره کرد و افزود: اگر رام‌های جدیدی را به قطار شهری شیراز اضافه کرده و بتوانیم بیشتر از مترو استفاده کنیم از میزان ترافیک شهری کاسته‌خواهد شد و از طرفی به سلامت جسمی، روحی و روانی مردم بسیار کمک خواهد شد.

نماینده عالی دولت در فارس در پایان، حاشیه شهر شیراز را موضوع قابل توجهی دانست که نیازمند توجه ویژه‌ای است و در این باره گفت: کمک به روستاهای حاشیه شهر شیراز و همچنین روستاهای استان پیشگیری از مهاحرت را به دنبال دارد و به نگرفتن حاشیه جدید کمک می‌کند که امیدواریم به آن توجه ویژه‌ای شود.

انتهای پیام/س
نظرات بینندگان