کد خبر: ۱۵۲۸۲۲
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۱ - ۰۲ اسفند ۱۴۰۰
بسته ویژه حوادث شیرازه:

از دستگیری عامل مزاحمت برای نوامیس مردم در شیراز تا توقیف تانکرحامل سوخت قاچاق در"لامرد"

مهم‌ترین اخبار حوادث روز استان فارس را می‌توانید در بسته ویژه حوادث «شیرازه» مشاهده کنید.
به گزارش سرویس حوادث شیرازه، مهم‌ترین اخبار حوادث روز استان فارس را می‌توانید در بسته ویژه حوادث «شیرازه» مشاهده کنید.

دستگیری عامل مزاحمت برای نوامیس مردم در شیراز / تقدیر فرمانده انتظامی فارس از مأموران انتظامی 

فرمانده انتظامی استان از شناسایی و دستگیری یک فرد اراذل و اوباش و عامل مزاحمت برای نوامیس مردم توسط مأموران کلانتری "عباسیه" شیراز خبر داد. 

سردار "رهام بخش حبیبی" ، اظهار داشت: در پی اعلام مرکز فوریت های پلیسی 110 مبنی بر مزاحمت یک فرد اراذل و اوباش برای نوامیس مردم در یکی از محله های شهر شیراز، بلافاصله مأموران گشت کلانتری عباسیه به محل اعزام شدند.

وی ادامه داد: پس از حضور مأموران در صحنه، فرد اراذل و اوباش با مشاهده مأموران با استفاده از یک سلاح سرد (چاقو) به سمت آنان حمله ور شده که در این حین، مأموران انتظامی پس از هشدارهای لازم و رعایت قانون به کارگیری سلاح ، پای این اراذل و اوباش را مورد اصابت گلوله قرار داده و وی را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه متهم برای انجام اقدامات درمانی به بیمارستان اعزام و حال عمومی وی رضایت بخش می باشد، گفت: در این خصوص پرونده مقدماتی تشکیل و در دست بررسی است.

سردار حبیبی با اشاره به اینکه در سوابق این متهم مواردی همچون سرقت به عنف و شرارت دیده می شود، افزود: پلیس حافظ جان، مال و نوامیس مردم می باشد و چنانچه افرادی بخواهند با اقدامات خود باعث ایجاد احساس ناامنی در جامعه شوند با برخورد سخت و قاطعانه مأموران انتظامی مواجه خواهند شد.

شایان ذکر است، صبح امروز فرمانده انتظامی استان فارس با دعوت از کارکنان انتظامی کلانتری عباسیه که در این مأموریت حضور داشتند، به صورت ویژه از شجاعت و درایت آنان در برخورد قاطعانه با این فرد اراذل و اوباش تقدیر و تشکر به عمل آورد.

كشف كالاي قاچاق 10 ميلياردي با هوشیاری پلیس"خرم‌بيد"

جانشين فرمانده انتظامي استان گفت: در بازرسي از يك دستگاه كاميون 32 دستگاه فشارسنج به ارزش 10 ميليارد ريال كشف شد.

سردار "يوسف ملك‌زاده" ، بيان كرد: در تداوم طرح تشدید مبارزه با قاچاق، ماموران ايست و بازرسي شهيد "جنتي‌فر" شهرستان خرم‌بيد حین کنترل خودروهای عبوری در محور مواصلاتي "شيراز-اصفهان" به يك دستگاه كاميون مشکوک و آن را براي بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: ماموران در بازرسی از اين خودرو 32 دستگاه فشارسنج خارجي قاچاق و فاقد مجوز گمركي را کشف و راننده را نيز دستگير كردند.

جانشين فرمانده انتظامي استان با اشاره به اينکه ارزش اموال مکشوفه برابر نظر كارشناسان، 10 ميليارد ريال برآورد شده است، گفت: راننده پس از تشكيل پرونده به مرجع قضائي معرفي شد.

توقیف تانکرحامل سوخت قاچاق در"لامرد"

فرمانده انتظامی "لامرد" از توقیف تانکر حامل 32 هزار ليتر گازوئیل قاچاق در اين شهرستان خبر داد. 

 "مهراب زارع‌پور"، اظهار داشت: در راستای طرح مبارزه با قاچاق سوخت و با هدف جلوگیری از هدر رفت سرمایه‌های ملی، ماموران انتظامی لامرد حین کنترل خودروهای عبوری در محورهاي مواصلاتي منتهي به اين شهرستان به یک دستگاه كاميون تانکر‌دار مشکوک و آن را براي بررسي بيشتر متوقف کردند.

وی با بیان اینکه در بازرسی از این كاميون 32 هزار لیتر گازوئیل قاچاق کشف شد، افزود: در این رابطه راننده پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

فرمانده انتظامی "لامرد" خاطر نشان كرد: از مردم درخواست مي‌شود هرگونه اخبار و اطلاعات در زمينه قاچاق را از طريق سامانه 110 در اختيار پليس قرار دهند.

کشف 4 تن چوب قاچاق در "قیروکارزین" 

فرمانده انتظامی "قیروکارزین" از کشف 4 تن چوب جنگلي قاچاق در اين شهرستان خبر داد. 

 "قربانعلی روستا" ، اظهار داشت: در راستاي مبارزه با قاچاق، ماموران انتظامی کلانتری مبارک آباد در حين کنترل خودروهای عبوری به 2 دستگاه وانت نیسان حامل چوب مشکوک و آنها را براي بررسي بيشتر متوقف كردند.

وي با بيان اينكه در بازرسی از اين خودروها 4 تن چوب قاچاق و بدون مجوز حمل کشف شد، تصريح کرد: در این راستا پرونده تشکیل و چوب‌های مكشوفه به اداره منابع طبیعی تحویل داده شد.

فرمانده انتظامی شهرستان قیروکارزین با اشاره به اينكه رانندگان براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شدند، از شهروندان خواست در صورت مشاهده فعاليت غيرقانوني قاچاقچيان چوب و محصولات حاصل از آن مراتب را سريعا به پليس 110 اطلاع دهند.

اتوبوس با بار قاچاق به مقصد نرسيد 

فرمانده انتظامي شهرستان "خرم بيد" از کشف محموله کالاي قاچاق به ارزش 3 ميليارد ريال در بازرسي از يک اتوبوس مسافربري خبر داد.

 "علي‌اکبرکريمي"، بيان داشت: ماموران انتظامي مستقر در ايستگاه بازرسي شهيد "جنتي‌فر" شهرستان خرم‌بيد حين کنترل خودروهاي عبوري به يک دستگاه اتوبوس مشکوک و آن را متوقف کردند.

وي افزود: ماموران در بازرسي از اين اتوبوس انواع پوشاک، لاستيک، باطري، تلويزيون ال اي دي و لوازم خانگي خارجي قاچاق و فاقد مجوز گمرکي را کشف كردند.

فرمانده انتظامي شهرستان "خرم‌بيد" با بيان اينكه ارزش کالاهاي کشف شده برابر نظر کارشناسان 3 ميليارد ريال برآورد شده است، گفت: در اين رابطه راننده براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شد.

دستگيري اراذل و اوباشان در "فسا"

فرمانده انتظامی شهرستان "فسا" از دستگیری 3 نفر اراذل و اوباش و کشف 46 عدد فشنگ جنگی کلت از آنان خبر داد.

 "محمدهاشم قسام" در تشریح این خبر اظهار کرد: در پی گزارش مردمی مبنی بر تردد مشکوک يك سواري پژو در سطح شهرستان فسا، ماموران پلیس امنیت عمومی بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: افسران پلیس تحقيقات خود را در اين زمينه آغاز و موفق شدند سواري مذكور را شناسايي و با اقدامات تخصصي آن را توقيف و هر 3 سرنشين را نيز دستگير كنند.

فرمانده انتظامی شهرستان فسا با بيان اينكه در بازرسي از اين خودرو 46 عدد فشنگ جنگی کلت كشف شد، تصريح كرد: در بررسي از سوابق متهمان مشخص شد يكي از آنان از اراذل و اوباش سابقه‌دار شهرستان سيرجان از توابع استان كرمان است.

 "قسام" از تحویل متهمان به دادسرا اشاره كرد و گفت: امنیت مردم خط قرمز پلیس است و در جهت حفظ آن در جامعه، خادمان مردم در مجموعه انتظامی از هیچ تلاشی فرو گذار نخواهند کرد.  

کشف گنج یاب قاچاق در"خنج"

فرمانده انتظامي "خنج" از کشف يک دستگاه گنج‌ياب قاچاق به ارزش 700 ميليون ريال در اين شهرستان خبر داد.

 "محمد بردبار"، بيان كرد: ماموران پلیس آگاهی با اقدامات فني و تخصصي از وجود يك دستگاه گنج‌ياب در منزل احدي از شهروندان مطلع و بررسي موضوع را در دستور كار خود قرار دادند.

وي افزود: ماموران پس از هماهنگي با مقام قضائي به محل مورد نظر اعزام و موفق شدند يك دستگاه گنج‌ياب قاچاق را كشف كنند.

فرمانده انتظامي خنج با اشاره به اينكه در اين خصوص يك نفر دستگير و براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شد، تصريح كرد: كارشناسان ارزش دستگاه مكشوفه را 700 ميليون ريال برآورده كرده‌اند.

دستگيري عامل اغفال و آزار و اذيت دختران جوان در"اقليد"

فرمانده انتظامی "اقلید" از دستگيري مردي 29 ساله خبر داد كه از طريق فضاي مجازي و با ترفند مشاور کنکور اقدام به اغفال دختران جوان می‌کرد. 

 "مراد صارمی"، بيان كرد: در پی شکایت  احدی از شهروندان مبنی بر اینکه فردي از طریق صفحه اینستاگرام اقدام به تبلیغ مشاوره کنکور می‌كند و با ترفندهای خاص اعتماد دختران جوان را جلب و سپس اقدام به آزار و اذيت مي‌كند كه بررسي موضوع به صورت ويژه در دستور کار ماموران پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پلیس فتا با اقدامات فني و تخصصی موفق شدند متهم  را شناسایی و وي را در یک علمیات غافلگیرانه در مخفيگاهش دستگیر كنند.

فرمانده انتظامی "اقلید" با بيان اينكه تا کنون چند نفر نفر در اين زمينه مورد آزار و اذيت قرار گرفته‌اند، گفت: اين متهم شيطان صفت براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شد.

 "صارمی" خاطر نشان كرد:  در بازرسی از منزل متهم 17 عدد سکه قدیمی، يك قبضه اسلحه شکاری غيرمجاز و 13فشنگ مربوطه نيز کشف شد.

دستگيري جوان 22 ساله در "ممسني"

فرمانده انتظامی ممسنی از دستگیری جواني 22 ساله خبر داد كه از طريق صفحه اینستاگرام قصد هتک حیثیت و نشر اکاذیب عليه شاكي داشت.

 "محمد نیکبخت" ، بيان كرد: خانمي 28 ساله به پليس فتا مراجعه و اظهار داشت كه فردي ناشناس از طريق اينستاگرام با بدست آوردن تصاوير خصوصي من قصد هتك حيثيت و اخاذي دارد كه بررسي موضوع در دستور كار پليس قرار گرفت.

وي افزود: كارشناسان پليس فتا با اقدامات فني و تخصصي موفق شدند متهم كه از اقوام شاكي بود را شناسايي و وي را به پليس فتا احضار كنند.

فرمانده انتظامی ممسنی با بيان اينكه متهم در بازجويي اوليه انگيزه خود را مشكلات شخصي با شاكي عنوان كرد، گفت: فرد متخلف براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شد.

انتهای پیام/س



نظرات بینندگان