کد خبر: ۱۵۲۸۲۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۰ - ۰۲ اسفند ۱۴۰۰

۱۱ میلیون دلار طرح سرمایه گذاری خارجی در فارس در راه گرفتن مجوز

مدیر کل امور اقتصاد‌ی و دارایی استان فارس از ارسال ۱۱ میلیون دلار طرح سرمایه گذاری خارجی به وزارت اقتصاد برای گرفتن مجوز خبر داد.
به گزارش سرویس اقتصادی شیرازه، بابک دایی مدیر کل امور اقتصاد‌ی و دارایی فارس گفت: یکی از این طرح‌ها توسعه تولید پروپیلن و پرک بازیافتی در منطقه ویژه اقتصاد‌ی شیراز است که توسط چینی‌ها با یک میلیون دلار حجم سرمایه گذاری پیشنهاد داده شده است.

وی اظهارداشت: سایر طرح ها شامل ۱۰ طرح نیروگاه خورشید‌ی ۱۰ مگاواتی است که سرمایه گذاران مالزیایی پیشنهاد اجرای آن را در فراشبند داده اند.

مدیر کل امور اقتصاد‌ی و دارایی فارس با اشاره به روند مثبت جذب سرمایه گذار خارجی در استان خاطرنشان کرد: از ابتد‌ای سال جاری تاکنون ۲۶ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار طرح سرمایه گذاری خارجی در قالب چهار طرح برای اجرا در استان فارس به تصویب رسیده که سرمایه گذاران سه طرح از این تعداد از افغانستان هستند.

به گفته دایی، این سه طرح شامل ساخت مجتمع تجاری مسکونی ۴۸ واحد‌ی با حجم سرمایه گذاری یک میلیون و ۳۰۰ هزار دلاری، طرح انبوه سازی ۱۰۰ واحد تجاری و ۲۵۷ واحد مسکونی در قالب ۹ طرح با حجم سرمایه گذاری ۲۰ میلیون دلاری و مجتمع مسکونی ۲۲ واحد‌ی با یک میلیون دلار حجم سرمایه‌گذاری در شیراز  است.

وی خاطر نشان کرد: همچنین یک شرکت اماراتی قصد راه اندازی نیروگاه خورشید‌ی ۱۰ مگاواتی در شیراز با حجم سرمایه‌گذاری ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار دلاری را دارد که به این ترتیب حجم طرح های مصوب سرمایه گذاری خارجی در فارس تاکنون ۲۶ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار و میزان اشتغالزایی آن ۲۹۰ نفر است.

 انتهای پیام/ح
نظرات بینندگان