کد خبر: ۱۵۲۸۴۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۸ - ۰۲ اسفند ۱۴۰۰
سقوط هواپیمایی جنگی در منطقه یکه دکان تبریز:

خلبان مرودشتی با نثار جان خود شهروندان تبریزی را نجات داد

فداکاری خلبان مرودشتی و هدایت جنگنده آموزشی به منطقه کم جمعیت مانع از بروز حادثه ای بزرگ شد.
به گزارش سرویس حوادث شیرازه، امروز صبح ۲ اسفندماه ۱۴۰۰ در کمتر از چند دقیقه عکس و تصاویر و خبر سقوط یک فروند هواپیمای جنگی از نوع آموزشی در منطقه یکه‌دکان تبریز در فضای مجازی، رسانه ها و شبکه های اجتماعی منتشر شد. 

خبری که حکایت از رشادت و دلاورمردی یکی دیگر از دلیرمردان خطه قهرمان پرور فارس و شهرستان مرودشت دارد. خلبانی که با نثار جان خود مانع از بروز حادثه ای تلخ شد.

سرهنگ دوم صادق فلاحی که از اهالی شهر مرودشت  است در اقدامی شجاعانه جنگنده ی در حال سقوط را به منطقه کم جمعیتی هدایت میکند تا مانع از آسیب رسیدن به تعداد زیادی از شهروندان گردد.

 روابط عمومی پایگاه دوم شکاری شهید فکوری تبریز با بیان اینکه این هواپیمای جنگی در داخل سالن ورزشی شهید علیپور واقع در بلوار منجم سقوط کرده است، اعلام کرد: علت این سانحه در دست بررسی است.

 محمدباقر هنربر مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان‌شرقی هم که در محل حادثه حضور داشت، گفت: با توجه به اینکه این حادثه در یک منطقه مسکونی روی داده است، شجاعت و رشادت مثال‌زدنی خلبان صادق فلاحی، مانع از برخورد هواپیما به ساختمان‌های مسکونی شد و هواپیما به یک مدرسه که خالی از سکنه بود برخورد کرد.

وی از جان باختن یکی از شهروندان آدربایجانی در این حادثه خبر داد و گفت: سروان علیرضا حنیفه‌زاد نیز در این حادثه جان خود را از دست داد و به شهادت نائل آمد.

امیرشاهین تقی‌خانی سخنگوی ارتش جمهوری اسلامی نیز در خصوص این حادثه بیان کرد: ساعت 8:50 دقیقه صبح امروز یک فروند هواپیمای آموزشی نیروی هوایی در حین بازگشت از ماموریت آموزشی دچار نقص فنی می‌شود، خلبانان با اینکه امکان استفاده از ایجکت داشتند ولی با فداکاری از این قابلیت استفاده نکردند تا جنگنده در منطقه پرجمعیت سقوط نکند و این جنگنده را به منطقه کم جمعیت هدایت کردند.

و به این ترتیب برگی دیگر از شجاعت و رشادت و فداکاری های بی نظیر مردم فارس ورق خورد تا بار دیگر نام جوانان غیور این استان بر تارک کشور بدرخشد.

جلال رشیدی نماینده مردم شهرستان های مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد در پی شهادت این خلبان فداکار مرودشتی ضمن تسلیت به خانواده این شهدا، اقدام شجاعانه شهید فلاحی را ستود و در پیامی به شرح زیر به مردم شهرستان مرودشت نیز تسلیت گفت:

«بلندایِ آسمان ، جایگاه کسانی است کــه برای رسیدن به معبود خویش زیبا اوج میگیرند و عاشقانـــه پرواز میکنند و چه سعادتی دارند ، شایسته ترین مومنان که در پروازشان ابدی و ماندگار می شوند.»

خبر شهادت  خلبان شهید صادق فلاحی و همکارش موجب تاثر و تالم اینجانب گردید.

قهرمان شجاعی که در آخرین لحظات، کنترل جنگنده در حال سقوط و اصابت آن با نقطه‌ای که کمترین آسیب را به شهروندان وارد نماید را، به نجات جان خود ترجیح داد و در کالبد شعله‌ور جنگنده به ملکوت اعلی عروج کرد.

این شهادت عزت‌مندانه را به خانواده ایشان و جامعه بزرگ خلبانان کشور و مردم  شهیدپرور شهرستان مرودشت تبریک و تسلیت عرض می‌کنم. 

انتهای پیام /س




نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۲ اسفند ۱۴۰۰
0
اولا خدا رحمت کنه شهدا را.
دوما
هواپیما را زده به مدرسه،، بعد مدیر کل بحران میگه شجاعتش مثال زدنی بوده....بنده خدا خلبان ظاهرا اختیاری در کنترل نداشته و الا به مدرسه نمی زد، اگه کرونا
و تعطیلی مدرسه نبود، فاجعه ملی می شد.باید اماکن نظامی از شهر خارج بشه ، مروم تبریز همین الان معترض شدند