کد خبر: ۱۵۲۸۴۳
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۸ - ۰۳ اسفند ۱۴۰۰

برگزاری اختتامیه کنگره ملی شعر دفاع مقدس و مقاومت در شیراز

مدیر ادبیات اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس فارس گفت: مراسم اختتامیه بیست و سومین کنگره ملی شعر دفاع مقدس و مقاومت در شیراز برگزار خواهد شد.
به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه، حجت‌الاسلام محمدحسین انصاری‌نژاد مدیر ادبیات اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس گفت: فراخوان جشنواره شعر دفاع مقدس و مقاومت مورد استقبال بسیاری از علاقه‌مندان قرار گرفت و بیش از ۷ هزار ۵۰۰ اثر به دبیر‌خانه این جشنواره ارسال شده است.

وی تاکید کرد: شیراز روز چهارشنبه چهارم اسفند میزبان مراسم اختتامیه بیست و سومین کنگره ملی شعر دفاع مقدس و مقاومت در سالن ولایت حرم مطهر شاهچراغ (ع) خواهد بود.

مدیر ادبیات اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس گفت: فراخوان این کنگره با هدایت و همراهی اداره‌های کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان‌ها از ابتدای سال شروع شد و آثار در محور‌های دفاع مقدس، جنگ نرم، مدافعان سلامت، مدافعان حرم و کودک و نوجوان انجام شده است.

انصاری نژاد اظهار کرد: آثار در مرحله استانی نیز با محوریت دفاع مقدس، مدافعان حرم، بیداری اسلامی در قالب‌های کلاسیک، نیمایی و سپید به دبیرخانه جشنواره‌های استانی ارسال شد و پس از داوری آثار برگزیدگان مرحله استانی مشخص و آثار برتر استان‌ها به کنگره ملی راه یافتند.

دبیر اجرایی جشنواره شعر دفاع مقدس استان فارس گفت: دبیرخانه دائمی کنگره ملی شعر دفاع مقدس در استان فارس است و بیست و سومین کنگره بین‌المللی شعر دفاع مقدس، به عنوان مهمترین رویداد شعر پایداری در دهه‌های اخیر، بازنمودی از فراز و فرود‌های شعر انقلاب و ادبیات متعهد بوده که مرکزیت یافتن شهر شعر و ادب، شیراز جنت‌طراز و سومین حرم اهل بیت (ع) برای برگزاری آیین پایانی این کنگره، مجالی برای بازخوانی و رشد این اتفاق مهم فرهنگی است که امید است در سال‌های دیگر به آن دست یابیم.

انصاری‌نژاد با اشاره به اینکه دبیر علمی این کنگره محمدرضا سنگری برعهده دارد، گفت: برگزیدگان بخش‌های مختلف این کنگره با حضور مسئولان کشوری و استانی و به صورت ارتباط تصویری با استان‌ها در روز ۴ اسفند معرفی و از آن‌ها تجلیل بعمل خواهد آمد.

انتهای پیام/ح
نظرات بینندگان