کد خبر: ۱۵۲۸۵۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۳ - ۰۳ اسفند ۱۴۰۰

دستگاه‌های اجرایی فارس ملزم به آزادسازی حریم رودخانه‌ها شدند

معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس اعلام کرد:دستگاه قضایی نسبت به آزادسازی حریم رودخانه‌ها و دریاچه‌های استان اهتمام ویژه دارد و دستگاه‌های اجرایی فارس ملزم به اجرای ابلاغ های صادره شدند.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، ابراهیم ابراهیمی معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس سه‌شنبه در نشست هم اندیشی و همکاری شرکت آب منطقه ای و دادگستری فارس افزود: شرکت آب منطقه ای فارس به منظور حفاظت از رودخانه ها و مجاری آبی استان، آزادسازی اراضی بستر و حریم این منابع خدادادی با اولویت گذاری و ابلاغ به دستگاه های اجرایی و شهرداری هایی که دارای سازه های غیر مجاز در بستر و حریم رودخانه ها می باشند جهت رفع تصرف اقدام کند.

معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس ادامه داد: پس از ابلاغ مذکور دستگاه های اجرایی و شهرداری ها ظرف مدت ۱۰ روز مکلف هستند نسبت به آزادسازی بستر و حریم رودخانه ها و دریاچه ها و اعاده آن به وضع سابق اقدام نمایند.

معاون دادستان مرکز استان فارس ادامه داد: چنانچه دستگاهی در مهلت تعیین شده اقدام به آزاد سازی و رفع تصرف از بستر و حریم رودخانه ها نکند به عنوان ترک فعل پرونده در مراجع نظارتی و قضایی مفتوح می شود.

ابراهیمی افزود: بحث آزادسازی حریم و بستر رودخانه ها ، مجاری آبی و دریاچه ها در مدت اخیر به طور جدی از سوی رئیس قوه قضائیه و رئیس جمهور در نقاط مختلف کشور پیگیری شده است که از سوی رئیس کل دادگستری و دادستانی مرکز استان نیز مورد تأکید است و بر این عقیده هستیم که فارس باید یکی از پیشتازان این وظیفه مهم باشد.
این مقام قضایی بیان کرد: فارس به لحاظ منابع آبی دارای شرایط خاص و حساسی شده است و با توجه به ثروت عظیم رودخانه ها و مجاری آبی استان، برنامه دقیق  و منسجمی لازم است که این ثروت گرانبها برای استان حفظ شود.

در این جلسه سیاوش بدری مدیرعامل شرکت آب منطقه ای فارس خواستار همکاری همه جانبه دستگاههای مختلف از جمله دستگاه قضایی استان در خصوص اخذ احکام قضایی به منظور مقابله با تخلفات منابع آبی استان و کاهش این تخلفات شد.

انتهای پیام/ح
نظرات بینندگان