کد خبر: ۱۵۲۸۹۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۷ - ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
امام جمعه اقلید تأکید کرد:

لزوم ابقا و تشویق مدیران دلسوز و توبیخ افراد سهل انگار و غافل از خدمت به مردم/ رفع مشکل سایت دفع زباله شهر اقلید در اولویت قرار گیرد

حجت الاسلام طالبی با اشاره به عدم باندبازی رئیس جمهور انقلابی، عنوان داشت: مدیران و زیرمجموعه هایی که باوجود دراختیار داشتن امکانات دولتی و نظام اسلامی، از خدمت به مردم غفلت کردند، باید توبیخ یا برکنار شوند اما اگر مدیری دلسوزانه به وظایف خود عمل کرده است، نه تنها نباید جابجا شود بلکه باید ابقا و تجلیل و تشویق شود.
به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه، حجت الاسلام  محمدصادق طالبی در آیین عبادی سیاسی نمازجمعه امروز این شهر اظهار  داشت: هر انقلابی در دنیا صورت گرفت، به پیروزی نرسیده یا در ادامه راه مانده و استمرار پیدا نکرده و خواسته مردم عملی نشد، ااما انقلاب اسلامی ایران پس از چهل و سه سال همچنان جوشش دارد و هر روز موفق تر از گذشته است.

وی ترس از قدرت ها، ترورها، تحمیل جنگ ها، تحریم های اقتصادی، بازیچه و سرگرم شدن به مسائل مادی و سبک زندگی اشرافی، وجود اختلاف و برهم خوردن اتحاد و انسجام، خستگی رهبران و مردم در ادامه راه، ناامیدی و یأس و... را ازجمله بلاها و پیچ هایی خواند که نهضت ها و انقلاب ها را به شکست کشانده است.

خطیب جمعه اقلید با بیان اینکه اگر انقلابی هدفی داشته باشد، شکست نمی خورد، ادامه داد: رمز موفقیت، ماندگاری و تداوم انقلاب اسلامی ما نتیجه هدفی است که برای پیشرفت، عدالت اجتماعی، اقتدار، تشکیل جامعه اسلامی و رسیدن به تمدن اسلامی داشته و دارد.

امام جمعه اقلید تلاش دانشمندان و پژوهشگران در عرصه های مختلف، تلاش علمای حوزه و دانشگاه، فعالیت کارآفرینان، جوانان دانشجوپژوه حوزوی و دانشگاه، فعالان عرصه خدمات اجتماعی و میادین کمک های مؤمنانه، فعالان حوزه دفاع نظامی، کارکنان خدوم دولتی، فعالان جهاد تبیین و روشنگران عرصه سیاسی، کمک به مراکز مقاومت در منطقه و دنیای اسلام، آمادگی حضور در میدان های حوادث گوناگون و... را ازجمله مصادیق حرکت انقلابی و موتور محرکه نظام اسلامی ایران خواند.

وی عنوان داشت: عده ای نیز هستند که می خواهند به بهانه برخی کمبودها و نواقص و احیانا کارشکنی، خدمات اصلی نظام اسلامی را زیر سؤوال ببرند اما در هر حوزه ای که بنگریم، از جنگ تحمیلی و تحریم های ظالمانه اقتصادی و..، خدمات بسیاری صورت گرفته به طوری که امروز ایران اسلامی در حوزه های مختلف هم ردیف یا جلوتر از خیلی از کشورهای بزرگ دنیا قرار گرفته است.

امام جمعه اقلید با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری در زمینه جهاد تبیین و با بیان اینکه غباروبی از چهره نظام اسلامی وظیفه جهادگران عرصه تبیین است، تأکید کرد: جهادگران عرصه تبیین باید در صحنه حاضر شده و از خدمات نظام اسلامی دفاع کنند.

طالبی در بخش دیگر سخنان خود به اشاره به اینکه معمولا در ایام پایانی سال عملکرد مدیران مورد ارزیابی قرار می گیرد، تأکید کرد: عنایت شود مدیران و زیرمجموعه هایی که واقعا در خدمت رسانی به مردم خوب عمل کرده و بیشترین و بهترین عملکرد را داشتند، مورد تشویق قرار گیرند.

وی تصریح کرد: مدیران و زیرمجموعه هایی که باوجود دراختیار داشتن امکانات دولتی و نظام اسلامی، از خدمت به مردم غفلت کردند، باید توبیخ یا برکنار شوند اما اگر مدیری دلسوزانه به وظایف خود عمل کرده است، نه تنها نباید جابجا شود بلکه باید ابقا و تجلیل و تشویق شود.

امام جمعه اقلید یادآور شد: رئیس جمهور محترم جمهوری اسلامی در عمل نشان داد که به دنبال باند و گروه نبوده و از بین وزرایی که در دولت بکارگیری شدند یا پست و جایگاه گرفتند، افرادی از رقیبان انتخاباتی وی نیز بوده اند که این نشان دهنده بی طرفی یک انسان فداکار، انقلابی و جهادی و ولایی است.

طالبی به مشکل سایت زباله شهر اقلید و اهمیت موضوع نیز اشاره و با بیان اینکه عدم توجه به این امر موجب به خطر افتادن بهداشت شهر می شود، بر لزوم پیگیری و اقدام به موقع و درست مسؤولان مربوطه، شهرداری و شورای اسلاامی شهر تأکید کرد.

خطیب جمعه اقلید با تبریک فرارسیدن بعثت رسول اکرم(ص) به برخی از رهاوردهای آن اشاره کرد.

انتهای پیام/
نویسنده :
مرضیه یحیی پور
نظرات بینندگان