کد خبر: ۱۵۲۹۰۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۲ - ۰۷ اسفند ۱۴۰۰
رئیس بسیج رسانه مطرح کرد:

تشکیل جبهه رسانه ای تراز انقلاب اسلامی در صدر اولویت های بسیج رسانه / اصحاب رسانه پلکانی برای اهداف سیاسی نیستند

محمدیان ضمن اشاره به جنگ تبلیغاتی و رسانه ای دشمن در برابر ملت ایران و انقلاب اسلامی گفت: مسئولیت اصلی سازمان بسیج رسانه به عنوان یک قشر تخصصی براساس معنویات رهبر انقلاب، تشکیل جبهه رسانه تراز انقلاب است.
به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه، آیین اختتامیه چهارمین جشنواره رسانه ای ابوذر استان فارس با حضور اصحاب رسانه، خبرنگاران، عکاسان خبری، سردبیران و مدیران مسئول رسانه امروز صبح ۷ اسفند ماه در سالن شهید رکنی صدا و سیمای مرکز فارس برگزار شد.

عباس محمدیان رئیس سازمان بسیج رسانه کشور «اهمیت رسانه» در گفت: اصحاب رسانه باید مروج نظم باشند و اگر چنین نباشد مطالبه گری شکل نخواهد گرفت.

وی افزود: فلسفه وجودی اختتامیه جشنواره رسانه ابوذر به پاس زحمات یک ساله شما خوبان بوده و طی این مدت آثار خوبی در قالب های مختلف دریافت شده است. 

محمدیان با بیان اینکه امروز فصل رویش جشنواره ابوذر و کشف استعداد ها است، تاکید کرد: مرحله استانی جشنواره ابوذر امروز پایان خواهد یافت و تا پایان سال مرحله کشوری برگزار خواهد شد و در مرحله کشوری هم شاهد درخشش اصحاب رسانه استان فارس باشیم. 

رئیس سازمان بسیج رسانه با تاکید براینکه رسانه ها امروزه در خط مقدم دفاع از کشور و انقلاب اسلامی هستند، خاطرنشان کرد: بارها رهبر معظم انقلاب بر تشکیل جبهه رسانه تاکید کردند. 

وی ادامه داد: مسئولیت اصلی سازمان بسیج رسانه به عنوان یک قشر تخصصی براساس معنویات رهبر انقلاب، تشکیل جبهه رسانه تراز انقلاب است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در جنگ تبلیغاتی که علیه کشور ما شروع شده در رسانه ها خط مقدم قرار دارند، اظهار کرد: رسانه ها می توانند وفاق و همبستگی جامعه را ارتقا بدهند و به وحدت گفتمانی، پرسشگری مردم و پاسخگویی مسیولین را تقویت کنند. 

رییس سازمان بسیج رسانه تصریح کرد: در فرایند تشکیل جبهه رسانه عقب هستیم؛ استقلال رسانه های ما امروز دچار تزلزل است و رسانه ای می تواند تاثیرگذار، مطالبه گر باشد که مستقل باشد.

وی با بیان اینکه وابستگی رسانه ها باعث انزوا جامعه می شود، تاکید کرد: رسانه ها باید «کارجمعی» را در دستور کار قرار بدهند و شرایط جهادی کشور محور قرار گرفته شود. 

محمدیان با اشاره به اینکه در فرایند نخبه پروری در زمینه رسانه باید دارای برنامه باشیم، تاکید کرد: رسانه ها باید خط شکن جهاد تبیین و روایت صحیح باشند چراکه دشمن به دنبال جنگ های درون تمدنی با استفاده از قومیت، مذهب و... باشد. 

بنابه گفته این مسئول، رسانه در خدمت هیچ کس و هیچ جریانی در نمی آید و راه سازنده امنیت، آزادی، توسعه فرهنگ است.

محمدیان با بیان اینکه رسانه ها باید همانند یک دماسنج اجتماعی عمل کنند، اظهار داشت: رسانه ها باید گاهی به مسیولین هشدار دهند و در مواقع خاص آژیر خطر را به صدا در بیاورند. 

وی با بیان اینکه در جنگ روایت ها عقب هستیم، بر نقش آفرینی رسانه ها تاکید کرد و گفت: امیدواریم در جنگ روایت ها پیروز میدان باشیم و در روایتی که بر اساس، صلابت، صداقت، آرمان های انقلاب، ارزش های دینی باشد.  

رییس سازمان بسیج رسانه جنگ روسیه و اوکراین را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: «روایت سازی» در بهبوهه جنگ روسیه و اوکراین توسط رسانه های غربی و مستند سازان مطرح دنیا در حال انجام است تا با دیدگاه خودشان جنگ را روایت کنند. 

وی تصریح کرد: تولید محتوا، تربیت خبرنگار آخرت باور و گسترش سواد رسانه ای در دستور کار قرار خواهد گرفت.

محمدیان با تاکید براینکه بسیج رسانه باید در تربیت خبرنگار تراز انقلاب تمام همت خود را به کار بگیرد و خلأ این حوزه باید با تدوین یک سند مدون برطرف شود، تصریح کرد: نباید جریان های سیاسی اصحاب رسانه را پلکانی برای رسیدن به اهداف قرار دهند.

انتهای پیام/ح
نظرات بینندگان