کد خبر: ۱۵۲۹۱۶
تاریخ انتشار: ۰۱:۲۳ - ۰۸ اسفند ۱۴۰۰
مدیر کل آموزش و پرورش فارس:

روز نیکوکاری، گامی در راستای تحقق ساحت اقتصادی و اجتماعی سند تحول بنیادین است

عسکری، جشن نیکوکاری را یکی از ابزارهای تحقق سند تحول بنیادین برشمرد و گفت برگزاری جشن احسان و نیکوکاری در مدارس می‌تواند گامی در راستای تحقق ساحت اقتصادی و اجتماعی باشد.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، محمدخلیل عسکری، مدیر کل آموزش و پرورش فارس، امروز در نشست روسای ادارات آموزش و پرورش سراسر استان فارس که به صورت ویدئو کنفرانس و با حضور مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) برگزار شد، گفت: در راستای اجرایی کردن سند تحول یکی از ماموریت‌های اصلی ما فرهنگ‌سازی است و بیشتر از اینکه به مبلغ جمع شده در این ایام توجه کنیم، باید به نهادینه کردن و تقویت این امر احسان و نیکوکاری در جامعه و ترویج فرهنگ مشارکت جویی و دستگیری از نیازمندان توجه کنیم و از تمام ادارات آموزش و پرورش فارس انتظار داریم که توجه خود را به این مهم معطوف کنند.

وی از روسای ادارات و مسوولات تشکل‌های دانش‌آموزی از جمله بسیج دانش‌آموزی و سازمان دانش‌آموزی خواست تا به صورت منسجم و با وحدت رویه گام بردارند تا شاهد نتایج آن باشند.

عسکری افزود: روز احسان و نیکوکاری در واقع حول دو محور ساحت اعتقادی و اجتماعی مورد تاکید در سند تحول بنیادین گام برمی‌دارد و از این رو نیاز است تا بیشتر روی این موضوع کار کرد و به آن توجه داشت.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس با اشاره به اینکه، این اقدام ارزشمندی است، گفت: زنگ احسان و نیکوکاری روز شنبه ۱۴ اسفند ماه در سراسر مدارس فارس نواخته خواهد شد و تلاش می‌کنیم تا امسال متفاوت از سال‌های قبل و با تغییراتی از جمله برگزاری آن به صورت پایلوت در مناطق و به ویژه مناطق محروم برگزار کنیم.

ناصر جوکار رئیس سازمان بسیج فرهنگیان فارس نیز در ادامه این جلسه، با اشاره به اینکه ۳ هزار بسته معیشتی ویژه ایام نوروز برای دانش‌آموزان نیازمند فراهم شده و در قالب مرحله ششم اعطای کمک‌های معیشتی از طریق سپاه فجر و با همکاری آموزش و پرروش اعطا خواهد شد، گفت: تاکنون 42 هزار بسته معیشتی را در قالب ۵ مرحله کمک به نیازمندان و ایتام اعطا کرده‌ایم و به زودی مرحله ششم این رزمایش را برای 3 هزار دانش‌آموز نیازمند اجرا می‌کنیم.

وی افزود: در سند تحول بنیادین وقتی صحبت از اقتصاد مدرسه به میان می‌آید، مراحل خاصی را برای آن در نظر دارد که این کمک‌ها التیام بخش است.

جوکار ادامه داد: آنچه مهم است این که به سمتی برویم تا مدارس شکوفا شوند و فعالیت اقتصادی برای رفع مسائل خود داشته باشند.

گفتنی است برگزاری جشن احسان و نیکوکاری از 12 اسفندماه در سراسر استان فارس آغاز می‌شود؛ ۱۲ اسفند در پایگاه‌های اصلی و میادین شهر، جمعه 13 اسفندماه در میعادگاه‌های نماز جمعه و در روز شنبه ۱۴ اسفند ماه در تمام مدارس استان با عنوان زنگ احسان و نیکوکاری برگزار، همچنین زنگ احسان و نیکوکاری روز شنبه ۱۴ اسفند ماه در تمام مدارس استان فارس نواخته می‌شود.

انتهای پیام/س


نظرات بینندگان