کد خبر: ۱۵۲۹۴۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۷ - ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
مشاورعالی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز:

امیکرون در کمین ساده انگاری ها نسبت به رعایت شیوه نامه های بهداشتی است

مشاورعالی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه هشدار داد: برخی افراد در جامعه، همچنان اومیکرون را ساده فرض کرده و این سویه جدید را دست کم می گیرند.
به گزارش سرویس سلامت شیرازه، محمود نجابت مشاورعالی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی
شیرازضمن تبریک به مناسبت عید سعید مبعث گفت: تزریق به موقع واکسن، تکمیل دُزهای واکسن کرونا، پرهیز از حضور در تجمعات، تهویه مناسب هوا، استفاده صحیح از ماسک و رعایت فاصله فیزیکی با دیگران، همچنان تنها راه برون رفت و نجات از این بحران است.

 
وی تاکید کرد: باید در این بحران، مراقبت از سالمندان و کودکان، گروه های پُر خطر و دارای بیماری زمینه ای فراموش نشود.

 نجابت با اشاره به ضرورت مشارکت عمومی در تامین سلامت جامعه و با توجه به نزدیک بودن ایام نوروز، از خانواده ها خواست تا با جدی گرفتن توصیه های بهداشتی در این بحران، هر چه سریعتر نسبت به دریافت واکسن خود و فرزندانشان اقدام کنند.

مشاورعالی سرپرست دانشگاه اضافه کرد: با دریافت سه دُز واکسن و رعایت شیوه نامه های بهداشتی، می توان آسیب های ناشی از این بیماری را به کمترین میزان ممکن کاهش داد.

این مقام مسوول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز ضمن بررسی نمودارهای مربوط به جانباختگان کووید۱۹ در استان و کشور و پیگیری آمار نمونه های انجام شده آزمایش کرونا طی روز گذشته تاکنون در فارس؛ به ارزیابی آمار ابتلا در مناطق مختلف استان، وضعیت سلامت افراد بستری در بخش های عادی و ویژه کووید، آمارهای بهبودی بیماران، روند خدمت رسانی به مبتلایان و موارد مشکوک در مراکز درمانی، بررسی گزارش وضعیت کووید۱۹ در جهان و ایران پرداخت.

دیگر معاونان و مدیران ارشد دانشگاه نیز در این نشست ضمن اعلام آمار انجام واکسیناسیون طی روز گذشته در استان، گزارشی از آخرین اقدامات هر کارگروه در زمینه مدیریت بیماری کووید۱۹، وضعیت تخت های بستری در بیمارستان های استان، شیوه خدمت رسانی به مبتلایان و مراجعان در بیمارستان های شیراز و شهرستان ها و پیگیری های انجام شده در خصوص مصوبه های پیشین مرتبط با زیرمجموعه خود ارائه کردند.

 
انتهای پیام/س
نظرات بینندگان